trillende stuur
trillende stuur
IK heb eeb 320d bwj 2004 sedan ,het volgende probleem doet zich voor bij hard remmen trllt de stuur als een gek, draagarmen zijn goed draagarmrubbers zijn 1 jaar oud schijven en blokken voor zijn half jaar terug vervangen .Wat kan het zijn ?? zouden de banden gebalanceerd moeten worden stuur trillt lichtjes bij 100 km/h>>>>>>>>>>>>>>
groet amir, :z
groet amir, :z
Re: trillende stuur
Banden zou goed kunnen....Onbalans voel je sowieso, maar gare banden kan je niet uitbalanceren, maar geeft mogelijk een fikse trilling bij hard remmen. Dat was bij mijn banden zo, pas boven de 160 was er altijd trilling, maar bij 120 al bij hard remmen...
Hi Amir,
Banden zorgen normaal niet voor het hard schudden van je stuur bij het remmen.
Ik vermoed dat je kromme schijven hebt, nieuwe schijven een keer noodstop en het is gebeurd.
Waar veel mensen geen rekening mee houden is bijvoorbeeld na een heel eind rijden even de auto in de wasstraat gooien.
Gevolg, ijskoud water op gloeiend hete remschijven en remmen krom.
Groeten,
Bram
Banden zorgen normaal niet voor het hard schudden van je stuur bij het remmen.
Ik vermoed dat je kromme schijven hebt, nieuwe schijven een keer noodstop en het is gebeurd.
Waar veel mensen geen rekening mee houden is bijvoorbeeld na een heel eind rijden even de auto in de wasstraat gooien.
Gevolg, ijskoud water op gloeiend hete remschijven en remmen krom.
Groeten,
Bram
Bij mij was het krommeschrijven 2 maanden terug, gelukkig nog in de bovag garantie
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Maar ze kunnen er zeker wel de oorzaak van zijn!smiegt schreef: Banden zorgen normaal niet voor het hard schudden van je stuur bij het remmen.
Ligt er inderdaad aan. Kromme schijven moet je ook bij lagere snelheden merken. Als het alleen van hoge snelheid bij afremmen is, dan zou ik naar je banden kijken. Misschien even voor / achter wisselen en kijken of het dan over is.
Bedankt voor jullie reacties ,ik heb de voorste banden gebalanceerd maar het heeft nog niet geholpen dus ik vermoed kromme schijven of remcilinders die niet goed werken i.v.m roest of wat dan ook .Het is wel raar remschijven zijn half jaartje oud ,ik moet wel zeggen dat ik erg stevig rij en heel vaak met warme remschijven de wasstraat in ga dus wie weet ??????????????????????????????? ;( ;( ;( ;(