raam passagierszijde doet vreemd
raam passagierszijde doet vreemd
Beste forummers,
Sinds de aankoop van mijn cabrio doet het passagiersraam nogal raar onder het rijden. Bij zowat elk hobbeltje in de weg
opent en sluit het raam vanzelf. Niet helemaal open en dicht, maar hij doet precies hetzelfde als wanneer je deur opent en sluit.
Ik vermoed zelf dat het de deur sensor is, die voelt of de deur opent en sluit, maar kan deze niet vinden in de deur.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
Necati
Sinds de aankoop van mijn cabrio doet het passagiersraam nogal raar onder het rijden. Bij zowat elk hobbeltje in de weg
opent en sluit het raam vanzelf. Niet helemaal open en dicht, maar hij doet precies hetzelfde als wanneer je deur opent en sluit.
Ik vermoed zelf dat het de deur sensor is, die voelt of de deur opent en sluit, maar kan deze niet vinden in de deur.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt,
Necati
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R
Re: raam passagierszijde doet vreemd
hallo
dat klopt wel wat jij zegt hier ergens op het forum is het al een keer aanspraken gekomen moet je ff zoeken mis of iemand reageert wel
dat klopt wel wat jij zegt hier ergens op het forum is het al een keer aanspraken gekomen moet je ff zoeken mis of iemand reageert wel
ik heb dit ook heel vaak gehad, het sensortje zit in het slot in je deur, dit kun je testen door als de deur open staat, het deurscharnier met een schroevendraaier verder te drukken , dan zie je ook het raam open en dicht gaan.
ik heb het slot in de deur volgespoten met wd40 en nu heb ik er zelf geen last meer van.( bij mij deedtie het op een gegeven moment helemaal niet meer) dus ik vermoed dat dit bij jou ook zal helpen!
ik heb het slot in de deur volgespoten met wd40 en nu heb ik er zelf geen last meer van.( bij mij deedtie het op een gegeven moment helemaal niet meer) dus ik vermoed dat dit bij jou ook zal helpen!
Bedankt voor de tips, heb even gezocht op het forum.
Ik heb een bus electro contact reiniger en een bus WD-40.
Ga eerst even kijken wat er precies gebeurt, deurpaneel eraf en dan spuiten maar en hopen op een goede afloop.
Thankx!
Ik heb een bus electro contact reiniger en een bus WD-40.
Ga eerst even kijken wat er precies gebeurt, deurpaneel eraf en dan spuiten maar en hopen op een goede afloop.
Thankx!
je hoeft je deurpaneel er niet af te halen. gewoon als je deur open staat dat slotje vol spuiten is meer dan genoeg.
Herkenbaar probleem.
Hoop dat de contactspray helpt, maar denk dat deurvanger zelf vervangen moet worden. Door de jaren heen slijt het drukknopje in de deurvanger gewoon. Dit merk je dat je raam niet meer altijd sluit als je de deur dicht doet.
Zo kan het ook gebeuren dat je raam ineens omhoog en omlaag tikt als je over ene hobbeltje rijdt.
Ik denk dat de contactspray hooguit een tijdelijke oplossing is..
Ik heb het probleem opgelost met een nieuwe deurvanger (ongeveer 25,-). Het plaatsen van de deurvanger is bij de cabrio een nauwkeurig werk. De kabels lopen hier anders dan bij de coupé.
Succes ermee!
Gr. Richy
Hoop dat de contactspray helpt, maar denk dat deurvanger zelf vervangen moet worden. Door de jaren heen slijt het drukknopje in de deurvanger gewoon. Dit merk je dat je raam niet meer altijd sluit als je de deur dicht doet.
Zo kan het ook gebeuren dat je raam ineens omhoog en omlaag tikt als je over ene hobbeltje rijdt.
Ik heb het probleem opgelost met een nieuwe deurvanger (ongeveer 25,-). Het plaatsen van de deurvanger is bij de cabrio een nauwkeurig werk. De kabels lopen hier anders dan bij de coupé.
Succes ermee!
Gr. Richy
Hi U-car,
Je zou ook eens kunnen kijken of er geen speling op je deur zit.
Het zou goed kunnen zijn dat na verloop van tijd de rubbers slecht zijn geworden, of dat de klem waar je deur mee vastgrijpt los is gekomen door trillingen.
Groeten,
Bram
Je zou ook eens kunnen kijken of er geen speling op je deur zit.
Het zou goed kunnen zijn dat na verloop van tijd de rubbers slecht zijn geworden, of dat de klem waar je deur mee vastgrijpt los is gekomen door trillingen.
Groeten,
Bram
Zoow, gisteren even bezig geweest met de deur:
De sensor even voor zover mogelijk schoongemaakt en ingespoten met EKR spray en toen.....
deed het raam precies daar waar deze voor ontworpen was; alleen open en dicht gaan als men de deur opent en sluit en als men het knopje indrukt
Held van de dag:
Thanks voor de tips jongens!
De sensor even voor zover mogelijk schoongemaakt en ingespoten met EKR spray en toen.....
deed het raam precies daar waar deze voor ontworpen was; alleen open en dicht gaan als men de deur opent en sluit en als men het knopje indrukt
Held van de dag:
Thanks voor de tips jongens!
- Denniz0229
hoe anders al ik vragen mag?Richy schreef:Herkenbaar probleem.
Succes ermee!
Gr. Richy
want laatst moest een kennis helpen met dit probleem, en ik vond het al zo raar dat er geen sensor in de deurvanger zit, maar in het slot zelf.
Coupe of Cabrio?
Anyhow, contactspray was idd een tijdelijke oplossing.
Een strookje ducktape om de slotvanger heen werkt al een jaar zonder prolemen
Anyhow, contactspray was idd een tijdelijke oplossing.
Een strookje ducktape om de slotvanger heen werkt al een jaar zonder prolemen
- Denniz0229
cabrio, bij een coupe zitten ze namelijk in de deurvanger, wat een stuk makkelijker is.
bij een cabrio weet ik niet hoe het moet, en me kennis moet nu telkens ze raam een beetje erin douwen omdat de sensor waarschijnlijk kapot is.
dus ik dacht; oooowww eitje, en toen bleek dat de sensor niet in de deurvanger zit
bij een cabrio weet ik niet hoe het moet, en me kennis moet nu telkens ze raam een beetje erin douwen omdat de sensor waarschijnlijk kapot is.
dus ik dacht; oooowww eitje, en toen bleek dat de sensor niet in de deurvanger zit
Dat is vreemd, want bij mij zitten ze in de slotvanger...
- Denniz0229
naja ik zie het zaterdag wel, dan gaan de deurpanelen er af.
laat het wel even weten.
thanks voor de hulp
laat het wel even weten.
thanks voor de hulp
En wat waren je bevindingen?
btw, hier een foto van hoe ik het even opgelost had, je ziet duidelijk het knopje in de deurvanger zitten.
btw, hier een foto van hoe ik het even opgelost had, je ziet duidelijk het knopje in de deurvanger zitten.
als het goed is kun je dat knopje ook bijstellen, beetje verder naar buiten zetten zegmaar,
maakt hij eerder contact en zou het raam het als het goed is weer naar behoren moeten doen!
tis waarschijnlijk ook zo dat als je soms de deur dicht gooit het raam omlaag blijft en als je de deur aanduwt hij dan pas omhoog komt?
maakt hij eerder contact en zou het raam het als het goed is weer naar behoren moeten doen!
tis waarschijnlijk ook zo dat als je soms de deur dicht gooit het raam omlaag blijft en als je de deur aanduwt hij dan pas omhoog komt?
>>>>Showroom E36's<<<<