1 van de 2 sleutels werkt niet meer
1 van de 2 sleutels werkt niet meer
Zoals in de titel staat, 1 van de 2 sleutels van mijn BMW werkt niet meer.
Kan de auto er nog wel mee open maken en op contact zetten, maar als ik doordraai om te starten gebeurd er niets.
De andere sleutel werkt nog wel gewoon, maar handig is het niet aangezien mijn vrouw de 2e sleutel regelmatig gebruikt.
Waarschijnlijk gaat de startblokkering er dus niet af, maar de accu lijkt nog wel te werken.
Hij maakt de auto nog wel open enzovoort.
Iemand een idee wat dit kan zijn, of iets dergelijks ook gehad?
Gr HeZz
Kan de auto er nog wel mee open maken en op contact zetten, maar als ik doordraai om te starten gebeurd er niets.
De andere sleutel werkt nog wel gewoon, maar handig is het niet aangezien mijn vrouw de 2e sleutel regelmatig gebruikt.
Waarschijnlijk gaat de startblokkering er dus niet af, maar de accu lijkt nog wel te werken.
Hij maakt de auto nog wel open enzovoort.
Iemand een idee wat dit kan zijn, of iets dergelijks ook gehad?
Gr HeZz
Re: 1 van de 2 sleutels werkt niet meer
Ik denk niet dat dit met aanmelden te maken heeft, heb genoeg sleutels gezien ondertussen die niet meer waren aangemeld maar nog wel de auto startte. Lijkt mij meer op een probleem in de chip die de ews uitschakelt, ben bang dat je aan een nieuwe sleutel moet denken.
Bedankt JDM voor het goed lezen en het beantwoorden van mijn vraag
Wel jammer dat ik een nieuwe sleutel nodig heb.......
Edit:Ps wat is EWS?
Wel jammer dat ik een nieuwe sleutel nodig heb.......
Edit:Ps wat is EWS?
Check de link voor uitleg:
http://www.bmw.com/nl/nl/insights/techn ... liser.html
http://www.bmw.com/nl/nl/insights/techn ... liser.html
Hmmm dat word een nieuwe sleutel denk ik.
Vreemd is wel dat hij het soms nog wel doet.
Vreemd is wel dat hij het soms nog wel doet.
U had gelijk....opnieuw aangemeld en hij doet het weer.MasterCow schreef:Batterij is leeg/op of de sleutel moet even opnieuw aangemeld worden.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar deze sleutel hangt naast de sleutel van onze Yaris aan de sleutelbos.
Misschien dat hij hierdoor verloopt?
De sleutel werd wel regelmatig gebruikt dus daar zal het niet aan liggen
Heb hem er voor de zekerheid maar afgehaald
Gr. HeZz
Goed om te weten, aanmelden blijkt dus bij elke vreemde storing in cv of starten van de auto een oplossing te kunnen zijn.
Het lijkt er dan op dat de 2e code pas gegenereerd wordt als de sleutel goed is aangemeld.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik dan toch al eerder onaangemelde sleutels heb gebruikt om een auto te starten...
Het lijkt er dan op dat de 2e code pas gegenereerd wordt als de sleutel goed is aangemeld.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik dan toch al eerder onaangemelde sleutels heb gebruikt om een auto te starten...
De sleutels hebben geen batterij, maar een accu die wordt opgeladen zodra je de sleutel in het contactslot steekt.
Wanneer je een sleutel langdurig niet gebruikt loopt de accu leeg en moet ie idd opnieuw ingelezen worden.
Dat is wat mij werd verteld door het garagebedrijf waar ik mijn E46 heb gekocht. Toen deed de tweede sleutel het ook niet.
Wanneer je een sleutel langdurig niet gebruikt loopt de accu leeg en moet ie idd opnieuw ingelezen worden.
Dat is wat mij werd verteld door het garagebedrijf waar ik mijn E46 heb gekocht. Toen deed de tweede sleutel het ook niet.
E46 320d Touring Executive 05/2001
never mind *