DVN-E46 Informatie Topic! V6 Android!
- compactman
Re: Dynavin DVN-E46 Informatie Topic!
Op http://dynavin.freeforums.org/ staat een schat aan informatie.
Voor bijvoorbeeld navigatiesoftware:
http://dynavin.freeforums.org/navigatio ... s-f25.html
TomTom heeft in ieder geval geen ondersteuning voor TMC...
Voor bijvoorbeeld navigatiesoftware:
http://dynavin.freeforums.org/navigatio ... s-f25.html
TomTom heeft in ieder geval geen ondersteuning voor TMC...
-
@ Harm78
zoeken naar hardware duurt wel een paar minuten. Dacht dat ie het eerst bij mij ook niet deed. Na lang wachten en hij vond hem
zoeken naar hardware duurt wel een paar minuten. Dacht dat ie het eerst bij mij ook niet deed. Na lang wachten en hij vond hem
Ik heb 'm laten zoeken tot ie zelf kwam met de melding dat ie niks gevonden had... nou gebruik ik TMC toch nooit, maar als 't erop zit zou ik 't wel leuk vinden als het werkt
Nog iets leuks: in het navigatiescherm zit ook een mediaspeler. De usb-aansluiting daarvoor heb ik laatst in gebruik genomen, en vandaag voor het eerst ook muziek mee gespeeld. Leuk hoor, maar... waarom hapert de muziek af en toe? Net als bij een cd die even de weg kwijt is, blijft ie telkens even hangen.
Om muziek in de playlist te zetten van die mediaspeler kan ik telkens maar één bestand tegelijk selecteren, is dat normaal? Bij 500 nummers is dat niet heel erg praktisch...
Wat me gisteren ook nog opviel, na dat dynavin forum bekeken te hebben: de knoppen zijn doorschijnend als je ze goed bekijkt, vooral in het donker. Van dichtbij schijnt het oranje licht dwars door het zwarte plastic. Hebben ze dat allemaal?
Om muziek in de playlist te zetten van die mediaspeler kan ik telkens maar één bestand tegelijk selecteren, is dat normaal? Bij 500 nummers is dat niet heel erg praktisch...
Wat me gisteren ook nog opviel, na dat dynavin forum bekeken te hebben: de knoppen zijn doorschijnend als je ze goed bekijkt, vooral in het donker. Van dichtbij schijnt het oranje licht dwars door het zwarte plastic. Hebben ze dat allemaal?
-
@ Harm78,
Ik heb ook dat mn cd af en toe hapert. Vanochtend is het wat kouder en het is me nu niet opgevallen. Geluid dimt dan ff een seconde en dan is het er weer.
Ik heb dat probleem ook & hoopte dat het via usb afspelen opgelost was maar dit is bij jou dus niet het geval?
- dat doorschijnen van de knoppen heb ik ook last van. Volgens mij heeft dat gewoon te maken met de manier van productie en hebben ze dat allemaal
Ik heb ook dat mn cd af en toe hapert. Vanochtend is het wat kouder en het is me nu niet opgevallen. Geluid dimt dan ff een seconde en dan is het er weer.
Ik heb dat probleem ook & hoopte dat het via usb afspelen opgelost was maar dit is bij jou dus niet het geval?
- dat doorschijnen van de knoppen heb ik ook last van. Volgens mij heeft dat gewoon te maken met de manier van productie en hebben ze dat allemaal
Nou het afspelen via de normale USB gaat prima, dus de USB die je vanuit het hoofdmenu benadert. Probleem is met de andere USB-ingang die je via het navigatiemenu benadert. Ik heb wel het idee dat 't via die laatste methode beter klinkt, maar gelukkig heb ik daar geen kritisch gehoor voor
Een cd heb ik eigenlijk nog niet proberen te spelen, de dvd ging wel prima.
Samenvattend zijn er toch wel wat minpuntjes bij mij:
- meegeleverde gps-ontvanger half-stuk (opgelost door een gps antenne op het dak te gebruiken)
- TMC doet niks
- iGo half Nederlands half Engels
- iGo onthoudt geen instellingen voor bijvoorbeeld tijdweergave
- haperingen bij mp3's spelen via de GPS usb
- sortering van nummers bij mp3's uit usb-menu willekeurig, of op tracknummer? Ik heb alle tracknummers uit de mp3-info verwijderd, maar de Dynavin lijkt ze onthouden te hebben
- ontvangst van radio slecht, is constant zenders aan het zoeken, springt af en toe over naar een compleet andere zender
- bluetooth: niet mogelijk om adresboek te importeren? bij gebeld worden komt alleen het nummer op het scherm, niet de naam
- schermreflectie, daar moet ik nog eens folie voor ritselen
- doorschijnende knoppen, niet echt een probleem maar het tekent wel de bouwkwaliteit
Een cd heb ik eigenlijk nog niet proberen te spelen, de dvd ging wel prima.
Samenvattend zijn er toch wel wat minpuntjes bij mij:
- meegeleverde gps-ontvanger half-stuk (opgelost door een gps antenne op het dak te gebruiken)
- TMC doet niks
- iGo half Nederlands half Engels
- iGo onthoudt geen instellingen voor bijvoorbeeld tijdweergave
- haperingen bij mp3's spelen via de GPS usb
- sortering van nummers bij mp3's uit usb-menu willekeurig, of op tracknummer? Ik heb alle tracknummers uit de mp3-info verwijderd, maar de Dynavin lijkt ze onthouden te hebben
- ontvangst van radio slecht, is constant zenders aan het zoeken, springt af en toe over naar een compleet andere zender
- bluetooth: niet mogelijk om adresboek te importeren? bij gebeld worden komt alleen het nummer op het scherm, niet de naam
- schermreflectie, daar moet ik nog eens folie voor ritselen
- doorschijnende knoppen, niet echt een probleem maar het tekent wel de bouwkwaliteit
Volgens mij worden de nummers op de USB gesorteerd op volgorde dat deze naar de usb zijn geschreven.
Dus van oud naar nieuw.
Dus van oud naar nieuw.
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Op volgorde van naar de usb schrijven? Oef dat had ik niet kunnen bedenken... maar hij blijft wel tracknummers tonen, terwijl ik die in de bestanden heb weggehaald. Onthoudt het apparaat dat ofzo?
@Harm: waar heb je die tracknummers weggehaald? uit de bestandsnaam of uit het bestand zelf? De meeste mp3 bestanden hebben id3 tags waar allerlei informatie in staat (zoals ook tracknummers)
klik
klik
-
Voor radio ontvangst werd me verteld dat ik een antenne versterker moet gebruiken.
Die heb ik nu gehaald. Moet hem alleen nog instelleren.
Laat het wel even weten als dat de oplossing is.
Die heb ik nu gehaald. Moet hem alleen nog instelleren.
Laat het wel even weten als dat de oplossing is.
Ik heb ze uit de id3 tags weggehaald, bestandsnamen heb ik een tijd geleden allemaal gelijk gemaakt: artiest - titel.mp3.@Harm: waar heb je die tracknummers weggehaald? uit de bestandsnaam of uit het bestand zelf? De meeste mp3 bestanden hebben id3 tags waar allerlei informatie in staat (zoals ook tracknummers)
Lekker hoor, een antenneversterker... nog meer rommel die achter het dashboard moet
- compactman
Ik heb ook gelezen dat een antenne versterker het signaal aanzienlijk verbeterd en dat slecht ontvangst daarmee verleden tijd is. En zo groot is zo'n versterker nou ook weer niet
Ben wel benieuwd naar je ervaring AlpinaDrachten.
@ Harm
Even je usb stick helemaal leeggooien, aan de Dynavin leggen (zodat het ziet dat het leeg is, weet niet of dit noodzakelijk is..) en daarna de usb stick weer volgooien in de volgorde die door jou gewenst is (ik heb ook gelezen dat de volgorde van de mappen wordt bepaald door de volgorde waarin ze op de stick zijn gezet).
Ben wel benieuwd naar je ervaring AlpinaDrachten.
@ Harm
Even je usb stick helemaal leeggooien, aan de Dynavin leggen (zodat het ziet dat het leeg is, weet niet of dit noodzakelijk is..) en daarna de usb stick weer volgooien in de volgorde die door jou gewenst is (ik heb ook gelezen dat de volgorde van de mappen wordt bepaald door de volgorde waarin ze op de stick zijn gezet).
Ik heb eigenlijk een vraag aan bezitters van de Dynavin, hoe werkt hij samen met een Iphone?
Ik heb nu een 32gb 3gs, en met een Alpine IVA-D511R (bijvoorbeeld) hun je niet de films die erop staan afspelen. Kan dat bij de Dynavin wel? en hoe werkt hij ermee samen, muziek & bluetooth tegelijk of valt het geluid weg zodra je bluetooth aanzet (o.a. Pionier doet dit, hierdoor kan je via de kabel wel luisteren maar de externe mic doet dan niks)
Alvast bedankt voor de info
Ik heb nu een 32gb 3gs, en met een Alpine IVA-D511R (bijvoorbeeld) hun je niet de films die erop staan afspelen. Kan dat bij de Dynavin wel? en hoe werkt hij ermee samen, muziek & bluetooth tegelijk of valt het geluid weg zodra je bluetooth aanzet (o.a. Pionier doet dit, hierdoor kan je via de kabel wel luisteren maar de externe mic doet dan niks)
Alvast bedankt voor de info
Ik moet toch even iets herroepen... het haperen van de gps-usb is nu weg, misschien kwam 't doordat op de achtergrond de normale usb nog stond te spelen ofzo. Ik heb nu dus eerst het bluetoothscherm opengezet, en daarna de gps-usb. Geen problemen meer gehad eigenlijk.
Nog iets herroepen: intussen heb ik in de navigatiemediaplayer het knopje ontdekt om alles te selecteren, dat scheelt. Maar ik vind 't wel vreemd dat de andere usb-player gewoon door blijft spelen maar gewoon op mute gaat als je de gps-usb gebruikt. Ook is het jammer dat de gps-usb niet te bedienen is met de stuurknoppen.
Nog iets herroepen: intussen heb ik in de navigatiemediaplayer het knopje ontdekt om alles te selecteren, dat scheelt. Maar ik vind 't wel vreemd dat de andere usb-player gewoon door blijft spelen maar gewoon op mute gaat als je de gps-usb gebruikt. Ook is het jammer dat de gps-usb niet te bedienen is met de stuurknoppen.
- Dominic-Breda
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe zending?
Zou in juni een vervangende unit krijgen namelijk:)
Maar de maand is nog lang
Zou in juni een vervangende unit krijgen namelijk:)
Maar de maand is nog lang