Foto's van mijn eerste BMW E46 318 TI Compact
- robbertwisse
Foto's van mijn eerste BMW E46 318 TI Compact
Hier samen met mijn huidige Audi A3, welke spoedig het veld zal ruimen.
De Audi staat nu nog op blokken ivm zandstralen van de velgen.
Toevallig haal ik ze zometeen op, en kan ik ze gaan monteren.
De Bmw is nu nog standaard. Het interieur is bijna exact zoals ik wil. Ik heb nieuwe deurhendels via Bimmerparts gevonden, en voor het zicht komt er waarschijnlijk een verloursmattenset in en een M pookknop. Hieronder een foto.
Ik zou graag 18 inch BMW velgen willen omdat ik 17 inch nog wat te klein vind. 19 inch vind ik persoonlijk wat stug worden en duur qua banden Uiteraard mag de auto ook ietsje lager komen te liggen.
De oranje zijknipperlichten worden vervangen door witte exemplaren. Hier en daar heb ik al wat adressen gevonden SKG carstyling bijvoorbeeld. Passen de sedan en coupe lichtjes ook op de compact trouwens?
In de toekomst wil ik Angel Eyes gaan aanschaffen zoals bij de auto van DV. Staat prachtig op een compact! Echter doe ik niet alles in één keer maar wil ik rustig wat aanpassingen doorvoeren. Hopelijk kan ik snel velgen vinden. Tips zijn altijd welkom.
Ik heb de auto gekocht bij een Renault dealer http://www.wisseautomotive.nl waar de vorige eigenaar een nieuwe Megané heeft gekocht. Omdat mijn familie eigenaar is van het bedrijf werd ik direct gebeld toen de Beemer binnen was. Ik mocht hem tegen een leuke prijs overnemen. Bovendien was de service top, want de auto was helemaal gewassen toen ik ging kijken. Ik heb toen gelijk een korte proefrit gemaakt waar ik me verbaasde over het heerlijke weggedrag. Strak en comfortabel!
Allereerst ga ik de trekhaak demonteren, en de auto helemaal poetsen, polijsten, het leer behandelen etc.
Even een vraagje voor de kenners: Is het een Executive uitvoering of een High Executive? De vorige eigenaar vertelde me dat het de High Executive is maar volgens het autobedrijf is het een Executive. :?
Als jullie tips hebben hoor ik het graag. Jullie zien mijn aanpassingen verschijnen in de showroom!!
Groeten Robbert
"Van jongs af aan... Dat gevoel van de eerste keer meerijden in een echte Bimmer"
Re: Foto's van mijn eerste BMW E46 318 TI Compact
Een net exemplaar!
Andere velgen zullen hem wel goed doen!
Een BMW i.p.v. een Audi is altijd een goede zaak natuurlijk, maar is er een speciale reden dat de A3 het veld moet ruimen?
Andere velgen zullen hem wel goed doen!
Een BMW i.p.v. een Audi is altijd een goede zaak natuurlijk, maar is er een speciale reden dat de A3 het veld moet ruimen?
- robbertwisse
@ NIELS
De A3 is een 130 PK TDI en dus vrij duur qua lasten als je niet zoveel kilometers maakt, buiten dat om een heerlijke reisauto maar ik wil toch wat sportievers. Ik ben altijd BMW liefhebber geweest en eigenlijk op zoek naar een Coupe of Sedan. Helaas vond het thuisfront een 328i Sedan niks voor mij omdat de auto schade heeft gehad. Erg jammer want de auto had al mooie velgen, verlagingset en was verre van standaard. Helaas heeft ze flink in de kreukels gelegen dus ik durfde het niet aan haar te kopen.
Hieronder heb ik er een foto van:
Toen kwam de Compact voorbij en dat is voor mij een ideale auto om aan het BMW gevoel te proeven voordat ik direct een duurdere E46 aanschaf. Andere velgen wil ik graag aanschaffen maar tot op heden weet ik nog niet welk design ik wil en waar ik goede replica's kan vinden. Dus mocht je wat weten
Groeten!
De A3 is een 130 PK TDI en dus vrij duur qua lasten als je niet zoveel kilometers maakt, buiten dat om een heerlijke reisauto maar ik wil toch wat sportievers. Ik ben altijd BMW liefhebber geweest en eigenlijk op zoek naar een Coupe of Sedan. Helaas vond het thuisfront een 328i Sedan niks voor mij omdat de auto schade heeft gehad. Erg jammer want de auto had al mooie velgen, verlagingset en was verre van standaard. Helaas heeft ze flink in de kreukels gelegen dus ik durfde het niet aan haar te kopen.
Hieronder heb ik er een foto van:
Toen kwam de Compact voorbij en dat is voor mij een ideale auto om aan het BMW gevoel te proeven voordat ik direct een duurdere E46 aanschaf. Andere velgen wil ik graag aanschaffen maar tot op heden weet ik nog niet welk design ik wil en waar ik goede replica's kan vinden. Dus mocht je wat weten
Groeten!
"Van jongs af aan... Dat gevoel van de eerste keer meerijden in een echte Bimmer"
- yourenotmytype
mooi!!! k heb een 316, ben toch wel jaloers op jouw 318ti.
Over je high exec vraag, k weet niet of het een "high exec" versie betreft. Volgens mij hadden die wel standaard meegespoten deurhendels... maar goed, ja kan altijd even je optielijst vragen bij de bmw dealer (search: optielijst/ KIS )
Over je high exec vraag, k weet niet of het een "high exec" versie betreft. Volgens mij hadden die wel standaard meegespoten deurhendels... maar goed, ja kan altijd even je optielijst vragen bij de bmw dealer (search: optielijst/ KIS )
Mooie compact! Geniet ervan... en dan lekker modden :>
- robbertwisse
Tnx voor de reacties!
Zal inderdaad even een optielijst opvragen.
DV : Ik heb gisteren al opgegeven dat ik een compact heb! Haha moest gewoon even gebeuren!
Ben hard op zoek naar 18 Inch dus als iemand wat weet
Groeten!
Zal inderdaad even een optielijst opvragen.
DV : Ik heb gisteren al opgegeven dat ik een compact heb! Haha moest gewoon even gebeuren!
Ben hard op zoek naar 18 Inch dus als iemand wat weet
Groeten!
- robbertwisse
Originele Optielijst
hey robbert,
inderdaad, op de velgen en xenon na precies de zelfde! alleen heb jij een armsteun en ik een (tape)houder of iets.
alleen doet die fungeren als armsteun totdat ik er 1 gevonden heb
mooie compact!
ark
inderdaad, op de velgen en xenon na precies de zelfde! alleen heb jij een armsteun en ik een (tape)houder of iets.
alleen doet die fungeren als armsteun totdat ik er 1 gevonden heb
mooie compact!
ark