Bekende kwalen 5 serie E60
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Adaptieve cruisecontrol is een optie en zit dus zeker niet op alle 5-series.
De gewone cruisecontrol is wel standaard op elke 5-serie.
Ben zelf ook nog op zoek naar een 5-serie. En zit ook te kijken naar een 525i of 530i. 545i en 550i zijn me te dorstig. De fabrieksopgaves van de 525i A en 530i A zien er goed uit als je dit met b.v. een Volvo V70 2.5T automaat vergelijkt. Praktijkervaring heb ik nog niet of nauwelijks, dus ben benieuwd naar het praktijkverbruik.
De gewone cruisecontrol is wel standaard op elke 5-serie.
Ben zelf ook nog op zoek naar een 5-serie. En zit ook te kijken naar een 525i of 530i. 545i en 550i zijn me te dorstig. De fabrieksopgaves van de 525i A en 530i A zien er goed uit als je dit met b.v. een Volvo V70 2.5T automaat vergelijkt. Praktijkervaring heb ik nog niet of nauwelijks, dus ben benieuwd naar het praktijkverbruik.
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Problemen die ik heb gehad:
- Kapotte krukas-poelie (komt vaak voor bij combinatie: diesel en grote velgen)
- Piepend/krakend stuurhuis (bekend probleem, kan geen kwaad, maar is gruwelijk irritant)
- Wollige, onregelmatige sturing (is al 3x bij specialist geweest, hij kan niets vinden, dus ik rij maar door...)
- Kapotte krukas-poelie (komt vaak voor bij combinatie: diesel en grote velgen)
- Piepend/krakend stuurhuis (bekend probleem, kan geen kwaad, maar is gruwelijk irritant)
- Wollige, onregelmatige sturing (is al 3x bij specialist geweest, hij kan niets vinden, dus ik rij maar door...)
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
OverSoft schreef:Problemen die ik heb gehad:
- Piepend/krakend stuurhuis (bekend probleem, kan geen kwaad, maar is gruwelijk irritant)
Dit heb ik ook gehad,, volgens de dealer werd dit opgelost door andere olie in het stuurbekrachtigings systeem, ( na een bepaald bouwjaar gebruiken ze andere olie ).,
Heb dit laten vervangen en het probleem was weg ..,,
Misschien is het de moeite waard om het te proberen zo duur is het nou ook alweer niet...
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
[quote="Kingfisher"] Meeste bij mij bekende punten zijn genoemd, maar ik wil daar nog aan toevoegen cq toelichten:
PDC sensoren zwak: gaat er één kapot, dan stopt de rest ook meteen met werken -> vervangingskosten 145 per stuk [/
quote]
Er is een auto waarbij er een foutmelding komt bij PDC.
Betreffende auto beschikt over PDC aan de voorzijde en aan de achterzijde.
Op het scherm is van beide niks te zien.
Als een sensor kapot is (bijv. van voor) stoppen ze dan allemaal ermee?
Dus voor en achter ----> 10 * 145€ = 1450€???
De dealer heeft namelijk pas tijd over 2 weken en de verkoper wil niet zo lang wachten.
Bonnen e.d. zijn aanwezig. Alle beurten gehad bij de dealer.
Dus loop ik kans op een een kosten post van 1450€ na aankoop!!
PDC sensoren zwak: gaat er één kapot, dan stopt de rest ook meteen met werken -> vervangingskosten 145 per stuk [/
quote]
Er is een auto waarbij er een foutmelding komt bij PDC.
Betreffende auto beschikt over PDC aan de voorzijde en aan de achterzijde.
Op het scherm is van beide niks te zien.
Als een sensor kapot is (bijv. van voor) stoppen ze dan allemaal ermee?
Dus voor en achter ----> 10 * 145€ = 1450€???
De dealer heeft namelijk pas tijd over 2 weken en de verkoper wil niet zo lang wachten.
Bonnen e.d. zijn aanwezig. Alle beurten gehad bij de dealer.
Dus loop ik kans op een een kosten post van 1450€ na aankoop!!
Laatst gewijzigd door Ralph op 12 aug 2010, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Nee, alleen de kapotte PDC sensor hoeft vervangen te worden. Maar bij mij stopten ze inderdaad allemaal met werken als er één uitviel.
Overigens zitten er maar 8 sensoren op, geen 10. ;-)
Ik begrijp je opmerking 'op het scherm is van beide niets te zien' niet helemaal. Bedoel je daarmee de storing, of de visuele informatie over de afstand tot het object dat het PDC registreert? Dit laatste kun je namelijk in je iDrive aan en uit zetten. Zou kunnen dat ie dus uit staat.
Overigens zitten er maar 8 sensoren op, geen 10. ;-)
Ik begrijp je opmerking 'op het scherm is van beide niets te zien' niet helemaal. Bedoel je daarmee de storing, of de visuele informatie over de afstand tot het object dat het PDC registreert? Dit laatste kun je namelijk in je iDrive aan en uit zetten. Zou kunnen dat ie dus uit staat.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
[quote="Kingfisher"]Nee, alleen de kapotte PDC sensor hoeft vervangen te worden. Maar bij mij stopten ze inderdaad allemaal met werken als er één uitviel.
Overigens zitten er maar 8 sensoren op, geen 10. ;-)
quote]
Gelukkig is er maar 1 kapot. Uitlezen kost €36.18 bij de dealer. (Zeer mooie prijs voor het uitlezen)
Kosten om te vervangen bij de dealer 175€
Heb een BMW specialist (Paternoster, Rotterdam) gebeld. Hij vraagt 195€
Hij beweert dat de sensor ook gespoten moet worden,
Overigens zitten er maar 8 sensoren op, geen 10. ;-)
quote]
Gelukkig is er maar 1 kapot. Uitlezen kost €36.18 bij de dealer. (Zeer mooie prijs voor het uitlezen)
Kosten om te vervangen bij de dealer 175€
Heb een BMW specialist (Paternoster, Rotterdam) gebeld. Hij vraagt 195€
Hij beweert dat de sensor ook gespoten moet worden,
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Als je goed luistert kun je horen welke sensor het niet meer doet. Als ze aan staan maken ze namelijk een heel zacht tikkend geluid, zijn ze kapot, dan hoor je niks. En die diagnose is gratis.Ralph schreef:Uitlezen kost €36.18 bij de dealer. (Zeer mooie prijs voor het uitlezen)

Voor zover ik weet (maar het is al een tijdje geleden) was de prijs die mijn dealer (Klaas Visser te Lelystad) gaf €145,00 voor een gemonteerde parkeersensor in kleur. Dat is dus wel een verschil.Ralph schreef:Kosten om te vervangen bij de dealer 175€
Heb een BMW specialist (Paternoster, Rotterdam) gebeld. Hij vraagt 195€
Hij beweert dat de sensor ook gespoten moet worden,
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
En ik vond 36€ al zo goedkoop.
Het kan dus nog goedkoper.
Ik zal vanmiddag eens gaan "luisteren" bij de sensoren.
Maar maken ze nog geluid als het systeem is uitgeschakeld (ivm storing)?
Het kan dus nog goedkoper.
Ik zal vanmiddag eens gaan "luisteren" bij de sensoren.
Maar maken ze nog geluid als het systeem is uitgeschakeld (ivm storing)?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Toen ik een storing had wel, ik kon vrij gemakkelijk localiseren welke sensor het niet deed.Ralph schreef:Maar maken ze nog geluid als het systeem is uitgeschakeld (ivm storing)?
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 jul 2010, 11:09
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Is iemand bekend met een kapotte regelunit voor de pdc? BMW Den Haag beweert dat dit mis is, nu mijn pdc soms wel en soms niet werkt en de sensoren in orde zijn. Hij geeft dan een storing achter. Voor geen problemen. Volgens de garage moet dat ding worden vervangen, maar moet er tevens een software update plaatsvinden nadat de regelunit vervangen is. Klopt dit wel? Temeer, omdat ze hebben gewaarschuwd dat de CCC nog wel eens 'crasht' en er dan nog veel meer kosten aan verbonden zijn...
Laatst gewijzigd door bosconsult op 10 okt 2010, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Software update bij het vervangen van de regel unit?
Lijkt me zeer sterk.
Ik had ook kortgeleden problemen met de sensor.
De regelunit kan je gewoon makkelijk bij. Die zat namelijk in dezelfde ruimte als je reserve wiel.
En die heeft wat aansluitingen naar de sensoren. Die klik je eenvoudig los.
Als je iemand kent met zo E60 zou ik gewoon proberen even die unit om te wisselen en kijken of het probleem verholpen is.
Lijkt me zeer sterk.
Ik had ook kortgeleden problemen met de sensor.
De regelunit kan je gewoon makkelijk bij. Die zat namelijk in dezelfde ruimte als je reserve wiel.
En die heeft wat aansluitingen naar de sensoren. Die klik je eenvoudig los.
Als je iemand kent met zo E60 zou ik gewoon proberen even die unit om te wisselen en kijken of het probleem verholpen is.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Vandaag is mijn auto van de dealer teruggekomen.
Die k*t airbag storing.. Eerst uitgelezen.. niet geholpen (duh)
Daarna stekkers schoongemaakt weer uitgelezen.. niet geholpen..
Nieuwe sensor d'r in en ik heb er nog niets van gemerkt.
Gloeiboegie cilinder 5 en 6 was "defect" alle 6 de gloeiboegies (cilinder 123456) vervangen.
Nieuwe software in de dieselregelaar ofzo..
Mistachterlamp vervangen
en net terug van werk.. na al dit moet je wel een beetje meer uren draaien
Die k*t airbag storing.. Eerst uitgelezen.. niet geholpen (duh)
Daarna stekkers schoongemaakt weer uitgelezen.. niet geholpen..
Nieuwe sensor d'r in en ik heb er nog niets van gemerkt.
Gloeiboegie cilinder 5 en 6 was "defect" alle 6 de gloeiboegies (cilinder 123456) vervangen.
Nieuwe software in de dieselregelaar ofzo..
Mistachterlamp vervangen
en net terug van werk.. na al dit moet je wel een beetje meer uren draaien

E60 530D
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
Interessant topic maar ik schrik wel van de problemen van de E60.
Ik heb een 530D E-39 touring vanaf 100.000 kmnaar 545.000 km gereden (Gechipt bij 100.000 km) en eigenlijk geen echte grote problemen gekend. Ook de Turbo is nog origineel en ik hou toch wel van stevig rijden.
Ik heb een 530D E-39 touring vanaf 100.000 kmnaar 545.000 km gereden (Gechipt bij 100.000 km) en eigenlijk geen echte grote problemen gekend. Ook de Turbo is nog origineel en ik hou toch wel van stevig rijden.
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
De problemen die hier genoemd worden zullen echt niet bij alle modellen optreden. Zeker niet de nieuwere exemplaren. Het is altijd een uitvergroting van wat op kan treden.z3mrunner schreef:Interessant topic maar ik schrik wel van de problemen van de E60.
En zoals altijd geldt op internet: er worden bijna alleen maar problemen gemeld. De positieve verhalen lees je veel minder. Dus afgaan op wat hier genoemd wordt en dan zeggen dat je schrikt van de problemen lijkt me niet terecht.
Re: Bekende kwalen 5 serie E60
De problemen die op internet genoemd worden zijn reeel en het is helaas een feit dat de betrouwbaarheid van de E60 niet echt is om naar huis te schrijven.
De dieselmotoren in de E39 waren robuuster (3.0D 184 en 193 pk) dan die in de E 60. De 530d in de E60 begon met 218 pk in 2003 Door een of andere manier is het toen bergafwaarts gegaan...don't ask me how
Hier komen de meeste bekende E 60/E61Diesel kwalen:
-turbo
-uitlaatspruitstuk vanaf 2005 vervangen door robuustere versie
-injectoren
-dieselpomp
-vlinderkleppen vanaf 2005 verbeterd
-roetfilter!!
-diverse electronicastoringen ook mede door automaat
Mbt de E 61 komen de volgende kwalen erbij (uiteraard ook de benzineversies)
kuren met panoramadak>> lekkage waardoor totale electronica uitvalt omdat het water bij de accu is geraakt
kabelboomdefecten (kabelbreuk) achterklep.
Afgelopen week nog op Duits forum gelezen/gezien dat een 530D (ik heb de foto's gezien) van een gast tijdens een autobahnrit spontaan in vlammen op ging omdat het roetfilter verkeerd gemonteerd zou zijn!!! door een dealer, moet je nagaan!
Ook al is een roetfilter verkeerd gemonteerd kan een auto dan in vlammen opgaan??? dat zou niet mogen.
Daarom ik heb ik persoonlijk voor een benzine sedan gekozen. (geen turbo etc etc)
De benzinemotoren zijn door en door uitgerijpt....totdat ze vanaf 2005 ze injektoren kregen..neee!!! en toen ging het ook fout. De dieselmotoren werden vanaf 2005 wel robuuster maar de benzineversies werden zuiniger gemaakt door deze van injektoren te voorzien en deze gingen om de 50.000 - 60.000 km kuren vertonen. Stationaire loop klinken sommigen als een diesel, zelfs erger nog. Maar zelfs berijders die net 10.000 erop hadden begonnen al te klagen. Dus bewust heb ik nog voor de "oude" 3 liter gekozen.
Uiteraard is het een bepaald percentage, maar de klachten zijn teveel voor het BMW imago.
De dieselmotoren in de E39 waren robuuster (3.0D 184 en 193 pk) dan die in de E 60. De 530d in de E60 begon met 218 pk in 2003 Door een of andere manier is het toen bergafwaarts gegaan...don't ask me how
Hier komen de meeste bekende E 60/E61Diesel kwalen:
-turbo
-uitlaatspruitstuk vanaf 2005 vervangen door robuustere versie
-injectoren
-dieselpomp
-vlinderkleppen vanaf 2005 verbeterd
-roetfilter!!
-diverse electronicastoringen ook mede door automaat
Mbt de E 61 komen de volgende kwalen erbij (uiteraard ook de benzineversies)
kuren met panoramadak>> lekkage waardoor totale electronica uitvalt omdat het water bij de accu is geraakt
kabelboomdefecten (kabelbreuk) achterklep.
Afgelopen week nog op Duits forum gelezen/gezien dat een 530D (ik heb de foto's gezien) van een gast tijdens een autobahnrit spontaan in vlammen op ging omdat het roetfilter verkeerd gemonteerd zou zijn!!! door een dealer, moet je nagaan!
Ook al is een roetfilter verkeerd gemonteerd kan een auto dan in vlammen opgaan??? dat zou niet mogen.
Daarom ik heb ik persoonlijk voor een benzine sedan gekozen. (geen turbo etc etc)
De benzinemotoren zijn door en door uitgerijpt....totdat ze vanaf 2005 ze injektoren kregen..neee!!! en toen ging het ook fout. De dieselmotoren werden vanaf 2005 wel robuuster maar de benzineversies werden zuiniger gemaakt door deze van injektoren te voorzien en deze gingen om de 50.000 - 60.000 km kuren vertonen. Stationaire loop klinken sommigen als een diesel, zelfs erger nog. Maar zelfs berijders die net 10.000 erop hadden begonnen al te klagen. Dus bewust heb ik nog voor de "oude" 3 liter gekozen.
Uiteraard is het een bepaald percentage, maar de klachten zijn teveel voor het BMW imago.