mijn bmw slaat niet aan bij starten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ricoman

mijn bmw slaat niet aan bij starten

Bericht door Ricoman » 28 jan 2008, 10:17

Hey Jongens,

Weer een van problemen die de laatste tijd veel vaker voorkomt.

Wanneer ik auto wil starten, gaat start motor aan, komt even op toeren en slaat meteen weer af.
Oude gewoonte is met koppeling te starten.

Wanneer ik tijdens het starten, het gas pedaal erbij 'pomp', dan houdt ie de toeren vast, of anders even -/+ 2000 toeren houden. En langzaam gas loslaten, blijft auto stationair draaien.

Pogingen:
- bougies vervangen
- gasklep schoongemaakt

Heeft iemand een idee waar ik naar kan zoeken?

Hoe ik uitsluiten dat het de brandstof pomp niet is?
Kan je zelf (zonder ingewikkelde apparatuur) compressie meten?

Groetjes,

Rico

Siemi

Re: mijn bmw slaat niet aan bij starten

Bericht door Siemi » 28 jan 2008, 12:56

Het klinkt als de stappen motor. Die zorgt voor het stationair lopen van de motor. Als die het niet goed doet, dan slaat ie af bij stationair lopen.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

witte

Bericht door witte » 11 jun 2008, 21:33

Euhm Ik heb nu al twee jaar een 3.16 i en heb nu juist hetzelfde probleem!
dat oranje olielampje en problemem met het koelsysteem heb ik ook maar dat is blijkbaar normaal. :)
voor de rest heel tevreden over de auto alleen dat uitvallen!!!

Hulp gevraagd want wil alles zelfs doen aan de auto.

dpower717

Bericht door dpower717 » 12 jun 2008, 13:02

Het kan volgens mij je brandstof pomp niet zijn in ieder geval, want je laat hem op toeren komen en langzaam terug zakken blijft hij lopen, mocht je brandstofpomp het begeven zou hij gewoon afslaan
BMW is a pleasure that you never can measure

witte

Bericht door witte » 12 jun 2008, 20:47

Zit er geen hulp opvoerpomp ofzo iets bij??

Stuiterbal

Bericht door Stuiterbal » 13 jun 2008, 18:02

Reactie op anderen, volgens mij kan het heel goed je brandstofpomp zijn, heb de mijne namelijk net moeten vervangen.

Mijn bmw, starte heel moeizaam als hij al starte, rookte, en had enorm vermogensverlies.

witte

Bericht door witte » 13 jun 2008, 20:39

Echt veel rook is er ni maar de rest wel plus en benzine geur?
Maar een twee weken daarvoor vond ik wel dat mijne uitlaat begon te trillen( net alsof de uitlaat los hing).
maar daar vond ik toch miks raar aan dus....

Stuiterbal

Bericht door Stuiterbal » 14 jun 2008, 04:06

Weet niet of het hetzelfde is als bij mij want ik rijd een diesel maar denk dat je hem moet door laten meten, beetje indicatie van expertisekosten is ongeveer 200 euries.. (plus minus 6 uur ermee bezig)

dpower717

Bericht door dpower717 » 14 jun 2008, 18:52

Stuiterbal schreef:Reactie op anderen, volgens mij kan het heel goed je brandstofpomp zijn, heb de mijne namelijk net moeten vervangen.

Mijn bmw, starte heel moeizaam als hij al starte, rookte, en had enorm vermogensverlies.
bleef hij daarna wel stationair draaien dan, daar doelde ik eigenlijk op.... hij vermeld dat hij wanneer hij in hoge toeren starten en langzaam terug liet zakken hij wel bleef draaien ?

ben wel benieuwd dan hoe het zit :!
BMW is a pleasure that you never can measure

Stuiterbal

Bericht door Stuiterbal » 14 jun 2008, 19:28

bleef hij daarna wel stationair draaien dan, daar doelde ik eigenlijk op.... hij vermeld dat hij wanneer hij in hoge toeren starten en langzaam terug liet zakken hij wel bleef draaien ?

ben wel benieuwd dan hoe het zit :![/quote]

Draaide wel stationair maar liep pas beetje lekker boven de 2000 toeren, nieuwe brandstofpomp erin sinds 2 dagen en rijd weer hoe Bmw hoort te rijden..

witte

Bericht door witte » 14 jun 2008, 21:21

even vlug reactie op dat uitlezen voor we serieus gaan doen, euhm thuis iets verder 25 EURO voor de auto laten uit te lezen en eventueel de rest.
Maar de scanner is besteld(150 euro kan je er al een kopen met de nodige software).

Euhm ik begin eigenlijk ook wel te enken dat het aan de benzinepomp moet liggen. Maar het kan ook aan de benzine-\retour-leiding liggen? Als het de benzine toevoer is natuurlijk.
Kheb deze morgen de auto nog eens gestart en zolang ik op 2000 tr\min bleef was er niks aan de hand, Lager (dus gewoon stationeer) was het net alsof de auto wou uitvallen( Reden kan dus geen benzine zijn).
Maar ik had onmiddellijk terug mijn pedaal in tot over de 2000tr\min ging het weer goed maar een maal erover was het net alsof er valse lucht of helemaal geen lucht meer bij was. Ale dat dacht ik toch eerst maar bij het uitzetten van de auto rook het even heel fel naar benzine dus dat van lucht te kort is al uitgesloten volgens mij. De benzinepomp denk ik ook niet want dan is er normaal toch helemaal geen benzine dus ook geen geur? Maar wat er volgens mij gebeurd is dat de benzinepomp wel gaat anders ging de auto niet aan enzo dus de bewering van 'de pomp kan het niet zijn' kan wel juist zijn maar dan de reactie van ' heb sinds twee dagen een nieuwe benzine en als loopt lekker zoals het het hoort' kan ook kloppen maar dan hebben ze de benzinepomp iet vervangen maar volgens mij gewoon de retourleiding vervangen.
De auto gaat aan en draait normaal op 2000tr/min dus benzine is er. bij versnellen gaat de benzine overschot NIET terug via de retourleiding en is het juist dat de motor zich verslikt en bij gewoon stationeer draaien krijgt de stationere regelklep het zooitje niet rond gepomp?
Dat denk ik toch dat het is dus kunnen ze u dus goed in uwe zakken hebben gezeten zonder dat het opvalt eigenlijk. Ik kan ook mis zitten he ben nog maar een 2 maanden bezig met de opleiding automechanica.
Morgen vroeg onmiddellijk eens checken en dan zullen we meer weten :)
Maar waar ligt de retourleiding bij een 3.16 i (e46 uiteraard maar met een 1900 motor?(normaal of iets speciaal zou het echt ni weten).

ale zal ook maar eens stoppen en die retourleiding zoeken zodat dat morgen vroeg direct gevonden is :D want mis mijn auto! rij nu met eem citreon ax van 13 jaar oud ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”