aankoop bmw E36 even paar vragen,
aankoop bmw E36 even paar vragen,
hallo,
ik ben zelf nieuw hier op dit forum, zit op het account van mijn broer,
maar nu ik bijna m`n rijbewijs behaald heb ben ik beetje opzoek naar een auto,
en aangezien ik bmw van m`n broer wel mooi type vondt wou ik dit ook wel mja de prijzen van die type (e46) lagen me net iets te hoog om mee te beginnen:/
dus nu had ik een e36 op`t oog,
maar hier had ik dus even paar vragen over,
1:(de belangerijkste ) hoe herken ik of ik nu een M40B16 type blok heb of een M43B16
aangezien de km`s en ik hoorde dat de ketting aandrijving (nokkenas) beter was dan de distrubutie riem,
wou ik wel graag weten waaraan ik kon zien met welk type moter ik te maken heb..
2: achter de verkoop naam BMW 3 Serie - 316i staat E2 waar staan deze letter en cijfer voor?
3:kan een bmw ongeveer 2,5 ton gelopen hebben en toch nog (iig motorisch en qua schakelen goed zijn?) want dat heeft hij namelijk bijna gelopen 249.036 km om precies te zijn. best veel km`s maar bmw`s hebben doorgaans toch goede motoren?
4: en als we evt gaan kijken naar deze auto,
wat zijn dan zoiezo de belangrijkste dingen waar ik op moet letten?
Mvg:
Jeroen,
ik ben zelf nieuw hier op dit forum, zit op het account van mijn broer,
maar nu ik bijna m`n rijbewijs behaald heb ben ik beetje opzoek naar een auto,
en aangezien ik bmw van m`n broer wel mooi type vondt wou ik dit ook wel mja de prijzen van die type (e46) lagen me net iets te hoog om mee te beginnen:/
dus nu had ik een e36 op`t oog,
maar hier had ik dus even paar vragen over,
1:(de belangerijkste ) hoe herken ik of ik nu een M40B16 type blok heb of een M43B16
aangezien de km`s en ik hoorde dat de ketting aandrijving (nokkenas) beter was dan de distrubutie riem,
wou ik wel graag weten waaraan ik kon zien met welk type moter ik te maken heb..
2: achter de verkoop naam BMW 3 Serie - 316i staat E2 waar staan deze letter en cijfer voor?
3:kan een bmw ongeveer 2,5 ton gelopen hebben en toch nog (iig motorisch en qua schakelen goed zijn?) want dat heeft hij namelijk bijna gelopen 249.036 km om precies te zijn. best veel km`s maar bmw`s hebben doorgaans toch goede motoren?
4: en als we evt gaan kijken naar deze auto,
wat zijn dan zoiezo de belangrijkste dingen waar ik op moet letten?
Mvg:
Jeroen,
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
Auto's van vroeger waren bij 2-2,5 ton toch wel aan revisie toe. En die gedachte kunnen mensen moeilijk loslaten. Maar in de jaren 80 zijn auto's over het algemeen steeds beter geworden en draaien ze (mits niet mishandeld) 3,5 ton of meer. Uitzonderingen zijn de hele goedkope autootjes zoals een fiat panda. De enige vijand bij de e36 is toch wel het roestspook. Loopt de motor lekker, dan zou ik me daar geen zorgen over maken. Wel misschien een nieuwe koppeling rond de drie ton, maar dat is normaal onderhoud.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 18:44
- Locatie: Zeeland
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
Waar Je op moet letten zijn al zo veel topics over.
Gebruik ff de zoek functie.
Ook de zoekfunctie kan je gebruiken op google om te weten wat voor type blok je hebt.
Voer bouwjaar op bijv wikipedia en je krijgt alle motoren.
Gebruik ff de zoek functie.
Ook de zoekfunctie kan je gebruiken op google om te weten wat voor type blok je hebt.
Voer bouwjaar op bijv wikipedia en je krijgt alle motoren.
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
M40 Motor, te herkennen aan de ronde olievuldop en lange lucht inlaat slang
M43 Motor, te herkennen aan de vierkante olievuldop en korte lucht inlaat slang.
E2 is een emissiecode, met katalysator etc. U9 is ook zo'n code.
250dkm hoeft in principe geen probleem te zijn.
Goed kijken naar roest inderdaad, wielkasten krikpunten dorpels accubak subframe/achteras ophanging etc.
www. M3 register .nl
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
250d hoeft geen probleem te zijn idd, mijn E36 coupe had er ruim 3ton op staan toen ik hem verkocht, en rijd nogsteeds lekker verder!
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
Wat betreft punt 3:
Ik zou een 4cilinder niet kopen met 250k op de teller.
Een BMW 6 cilinder kan nog, maar 250k is wel veel. Niet zo zeer voor de motor (die kan dat prima hebben), maar meer voor je loopwerk en ophanging e.d. Rond die stand is namelijk elk rubbertje en elk stangetje zowat aan vervanging toe. Zeker als er niet aan vervangingsonderhoud is gedaan. (vervangingsonderhoud is je periodieke preventieve onderhoud dat volgens je boekje gedaan moet worden, dit is dus niet je reguliere onderhoud). Je gaat niet lachen als je daar voor moet betalen omdat de vorige eigenaar zich niet aan dat schema heeft gehouden.
Wat is je budget?
Dan kunnen wij misschien wel eens met je mee kijken op autoweek of autotrack ofzo.
Ik zou een 4cilinder niet kopen met 250k op de teller.
Een BMW 6 cilinder kan nog, maar 250k is wel veel. Niet zo zeer voor de motor (die kan dat prima hebben), maar meer voor je loopwerk en ophanging e.d. Rond die stand is namelijk elk rubbertje en elk stangetje zowat aan vervanging toe. Zeker als er niet aan vervangingsonderhoud is gedaan. (vervangingsonderhoud is je periodieke preventieve onderhoud dat volgens je boekje gedaan moet worden, dit is dus niet je reguliere onderhoud). Je gaat niet lachen als je daar voor moet betalen omdat de vorige eigenaar zich niet aan dat schema heeft gehouden.
Wat is je budget?
Dan kunnen wij misschien wel eens met je mee kijken op autoweek of autotrack ofzo.
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
Jouw beredenering klopt niet echt...een M43 4-cilinder is echt een beresterke motor hoor...
Die van mij heeft er inmiddels 272000 gelopen en daar merk je echt helemaal niks aan, nu is die wel zeer goed onderhouden.
Maar als je zoiets goed onderhoud kan ie misschien wel het dubbele aan...
Die van mij heeft er inmiddels 272000 gelopen en daar merk je echt helemaal niks aan, nu is die wel zeer goed onderhouden.
Maar als je zoiets goed onderhoud kan ie misschien wel het dubbele aan...
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
gaat dit om een 1600 moter? want dan neem ik deze afbeeldingen mee bij de aankoop. evt...
B46 schreef:
M40 Motor, te herkennen aan de ronde olievuldop en lange lucht inlaat slang
M43 Motor, te herkennen aan de vierkante olievuldop en korte lucht inlaat slang.
E2 is een emissiecode, met katalysator etc. U9 is ook zo'n code.
250dkm hoeft in principe geen probleem te zijn.
Goed kijken naar roest inderdaad, wielkasten krikpunten dorpels accubak subframe/achteras ophanging etc.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
ongeveer rond de €2000 mag iets hoger liggen..
Lex schreef:Wat betreft punt 3:
Ik zou een 4cilinder niet kopen met 250k op de teller.
Een BMW 6 cilinder kan nog, maar 250k is wel veel. Niet zo zeer voor de motor (die kan dat prima hebben), maar meer voor je loopwerk en ophanging e.d. Rond die stand is namelijk elk rubbertje en elk stangetje zowat aan vervanging toe. Zeker als er niet aan vervangingsonderhoud is gedaan. (vervangingsonderhoud is je periodieke preventieve onderhoud dat volgens je boekje gedaan moet worden, dit is dus niet je reguliere onderhoud). Je gaat niet lachen als je daar voor moet betalen omdat de vorige eigenaar zich niet aan dat schema heeft gehouden.
Wat is je budget?
Dan kunnen wij misschien wel eens met je mee kijken op autoweek of autotrack ofzo.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
Die plaatjes gaan inderdaad om een 1600
Ik zou in ieder geval sowieso voor een M43 blok kijken (dat is die met de vierkante olievuldop).... is toch een beter blok met distributieketting i.p.v. riem
Ik zou in ieder geval sowieso voor een M43 blok kijken (dat is die met de vierkante olievuldop).... is toch een beter blok met distributieketting i.p.v. riem
Re: aankoop bmw E36 even paar vragen,
@ cliff,
als ik die garage mag geloven en het vwe komt deze auto uit 05-1994 en als ik dan op wikipedia ga zoeken naar m43 zie ik dat dit type motor is begonnen na eind 1993.
de M40 stopte in 1993.
maar zal er op letten bij de aankoop. (you`ll never know
als ik die garage mag geloven en het vwe komt deze auto uit 05-1994 en als ik dan op wikipedia ga zoeken naar m43 zie ik dat dit type motor is begonnen na eind 1993.
de M40 stopte in 1993.
maar zal er op letten bij de aankoop. (you`ll never know
Cliff schreef:Die plaatjes gaan inderdaad om een 1600
Ik zou in ieder geval sowieso voor een M43 blok kijken (dat is die met de vierkante olievuldop).... is toch een beter blok met distributieketting i.p.v. riem
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008