climate control raar geluid
climate control raar geluid
Een goedendag,
Tijd terug problemen gehad met mijn climate control. Hiervan is nu de condensator vervangen en alles werkt weer perfect.
Alleen vanaf vorige week valt mij op dat het geluid dat je krijgt als je je climate uitzet, continue bezig is.
Alsof hij constant kleppen open en dicht gooit.
Nu is mijn vraag, doet hij dit automatisch als hij volgens hem op temperatuur is of kan dit wat anders zijn?
Soms hoor je hem wel 4x achter gaan zegmaar. Het geeft nogal een raar geluid. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes
Tijd terug problemen gehad met mijn climate control. Hiervan is nu de condensator vervangen en alles werkt weer perfect.
Alleen vanaf vorige week valt mij op dat het geluid dat je krijgt als je je climate uitzet, continue bezig is.
Alsof hij constant kleppen open en dicht gooit.
Nu is mijn vraag, doet hij dit automatisch als hij volgens hem op temperatuur is of kan dit wat anders zijn?
Soms hoor je hem wel 4x achter gaan zegmaar. Het geeft nogal een raar geluid. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes
Re: climate control raar geluid
Dat geluid wat jij bedoeld hoor je alleen bij in/uitschakelen van de airco. Dus na het bedienen van de aircoknop of als ie op temperatuur is en zelf uitschakelt. Hoor je dit geluid veel vaker (dus de airco schakelt steeds aan en uit) dan verdenk ik als eerste dat er te weinig koelmiddel in je airco zit. Daardoor is de druk te laag en schakelt er een drukbeveiliging de airco na een paar tellen uit, systeem komt na 10 seconden weer op temperatuur en hij schakelt weer in...enzovoorts.
Misschien is er te weinig koelmiddels ingegaan (er moet 1000 gram in) of zit er een lekje. Laat anders waar je de airco hebt laten vullen even de werkdruk testen. Zien ze zo of die te laag is.
Misschien is er te weinig koelmiddels ingegaan (er moet 1000 gram in) of zit er een lekje. Laat anders waar je de airco hebt laten vullen even de werkdruk testen. Zien ze zo of die te laag is.
Ik ga het even na kijken..lijkt me toch raar als dit het probleem is. Maar het kan natuurlijk.
Al zet ik mijn kachel op 22 graden en daarna geheel uit. Hoor je een soort van dichtgaan van klep (denk ik dus, of dit is dan de airco..?)
Als je hierna weer aanzet zelfde geluid. Dit hoor ik dus regelmatig continue gaan.
Bij mij hoor je geen apart geluid als je de airco knop aandoet.
Groet.
Al zet ik mijn kachel op 22 graden en daarna geheel uit. Hoor je een soort van dichtgaan van klep (denk ik dus, of dit is dan de airco..?)
Als je hierna weer aanzet zelfde geluid. Dit hoor ik dus regelmatig continue gaan.
Bij mij hoor je geen apart geluid als je de airco knop aandoet.
Groet.
Ik was er vanuit gegaan dat je de airco bedoelde, maar je bedoelt de temperatuurregeling?
Hoor je die geluiden alleen met de airco aan, of ook zonder? En wat als je hem op 30 graden zet of op 18, met en zonder airco?
Hoor je die geluiden alleen met de airco aan, of ook zonder? En wat als je hem op 30 graden zet of op 18, met en zonder airco?
Het staat buiten het airco gebeuren. (denk ik) Als ik hem op een bepaalde stand zet...of het nu 19 of 24 graden is...wil die regelmatig dus wel is met de kleppen spelen. Zo klinkt het iig.
De airo staat dan niet aan...en het euvel is tevens bij de instelling manueel als op automatische mode.
Maar goed ik ga het even proberen wat jij zegt met verschil 18 en 30 graden en met de airco knoeien...als het dan nog blijft gaan kom ik er wel even op terug
De airo staat dan niet aan...en het euvel is tevens bij de instelling manueel als op automatische mode.
Maar goed ik ga het even proberen wat jij zegt met verschil 18 en 30 graden en met de airco knoeien...als het dan nog blijft gaan kom ik er wel even op terug

Als het geluid er is met de airco uit....zit het dus niet in de airco..
mijn airco bediening maakt een apart geluidje
ook als ik hem uit zet doet hij het nog 2 a 4 min.
wat dat is een ventilatortje sensor om de binnen temp. op te meten
weet niet of je dat bedoel
ook als ik hem uit zet doet hij het nog 2 a 4 min.
wat dat is een ventilatortje sensor om de binnen temp. op te meten
weet niet of je dat bedoel