Veel vocht in koplamp
Re: Veel vocht in koplamp
Die problemen herken ik dus echt niet. Bij het installeren van de ae's ging alles redelijk soepel.
Misschien dat dan toch de buitentemperatuur een grote spelbreker is geweest.
Misschien dat dan toch de buitentemperatuur een grote spelbreker is geweest.
Re: Veel vocht in koplamp
bij de BMW dealer zoals reeds vermeld Prijs 32 euroChstreutjes schreef:Super. Dan ga ik dat van 't weekend eens proberen.
Weet iemand waar ik die rubbers kan bestellen?
Ik hoop dat het vocht dan niet terug komt...
Iemand nog een idee hoe ik de kappen het beste kan schoon maken (vocht vrij)?
fahren mit vergnugen
Re: Veel vocht in koplamp
ik heb ook geen last van vocht na t intalleren van de AE
Re: Veel vocht in koplamp
Ik heb inmiddels nieuwe pakking en koplampglazen geplaatst (2 dagen geleden) en sinds dien geen vocht meer in koplamp. En het ziet er strakker uit nu! Heeft me 150 Euro gekost (2 x pakking en 2 x koplamp "glas").
Er is wel 1 clipje afgebroken. Dus ik heb voor de zekerheid dat randje met kit dicht gemaakt...
Er is wel 1 clipje afgebroken. Dus ik heb voor de zekerheid dat randje met kit dicht gemaakt...
Re: Veel vocht in koplamp
Nieuwe kappen, nieuwe pakkingen, alles netjes gemonteerd en het ziet er netjes uit.
Loop ik net naar mijn auto, en ja hoor, condens
ik ben het nu echt zat, het kan nog zijn dat de lucht in de garage te vochtig was, maar anders weet ik het echt niet meer. Ik wil proberen een lampje los te maken en met een fohn de hele unit te verwarmen. Weet iemand of de unit normaal luchtdicht is? Wellicht dat ergens toch geen lucht kan ontsnappen want de condens komt volgens mij gewoon door een groot verschil in temperatuur.
Klote kappen!!!
Loop ik net naar mijn auto, en ja hoor, condens
ik ben het nu echt zat, het kan nog zijn dat de lucht in de garage te vochtig was, maar anders weet ik het echt niet meer. Ik wil proberen een lampje los te maken en met een fohn de hele unit te verwarmen. Weet iemand of de unit normaal luchtdicht is? Wellicht dat ergens toch geen lucht kan ontsnappen want de condens komt volgens mij gewoon door een groot verschil in temperatuur.
Klote kappen!!!
Re: Veel vocht in koplamp
Ik heb bij het vervangen van de glazen en pakkingen heel goed gekeken als het overal goed afgesloten is. En bij een paar plekjes aan de bovenkant was dat niet zo, hier heb ik het met afdichtingskit (speciaal voor auto) dicht gemaakt. Ik rijd nu al twee a drie weken zonder vocht. En afgelopen weken hebben we veel wisselend weer en wisselende temperaturen gehad en niks aan het handje!
Re: Veel vocht in koplamp
Ik weet zeker dat de pakking goed sluit met de nieuwe kappen, overal zit 't eigenlijk perfect!
We hebben momenteel de Halogeen pitten losgehaald, de föhn erop gezet en de warme lucht met een stofzuiger x| uit de behuizing gezogen. De lucht was (uiteraard) vochtig en warm, dus ik hoop dat we dat nu hebben vervangen met droge lucht.
Kapjes dicht, en even een nachtje wachten ...
We hebben momenteel de Halogeen pitten losgehaald, de föhn erop gezet en de warme lucht met een stofzuiger x| uit de behuizing gezogen. De lucht was (uiteraard) vochtig en warm, dus ik hoop dat we dat nu hebben vervangen met droge lucht.
Kapjes dicht, en even een nachtje wachten ...
Re: Veel vocht in koplamp
Op Marktplaats worden deze aangeboden: http://link.marktplaats.nl/358471987 (foto is niet van de aangetaste lampen!)
Zou dat nog te fiksen zijn met bovenstaande methode?
Mijn auto heeft geen koplampsproeiers. Is dat niet eigenlijk wel verplicht met xenon?
Wat zegt de APK daar van?
En zou het idd een kwestie van wisselen zijn of moetener stiekum nog meer onderdelen gewisseld worden?
(Lichtschakelaar heb ik wel eens gehoord)
Zou dat nog te fiksen zijn met bovenstaande methode?
Mijn auto heeft geen koplampsproeiers. Is dat niet eigenlijk wel verplicht met xenon?
Wat zegt de APK daar van?
En zou het idd een kwestie van wisselen zijn of moetener stiekum nog meer onderdelen gewisseld worden?
(Lichtschakelaar heb ik wel eens gehoord)
Re: Veel vocht in koplamp
Koplampsproeiers zijn niet verplicht voor Xenon als je een auto hebt met een bouwjaar die ouder is als 2006, daarna wel.
Re: Veel vocht in koplamp
Sjef als je orgineel xenon wil heb je idd de schakelaar nodig.
http://cgi.ebay.nl/BMW-E46-3er-Lichtsch ... 2eae059165
http://cgi.ebay.nl/BMW-E46-3er-Lichtsch ... 2eae059165
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe