Hallo,
Ik heb een E46 320d uit 1999.
Mijn airco doet het niet.Aircopomp draait wel ,condensor wordt warm maar geen koude lucht in de auto.De koelventilator (tussen de radiateur en motor) draait niet.
Ik heb net gemeten en als de auto gestart is krijg de koelventilator geen singal.
Weet iemand een oplossing?
Ik hoor het graag is best warm in de auto zonder airco.
E46 320d airco doe het niet en koelventilator
-
Re: E46 320d airco doe het niet en koelventilator
Kan van alles zijn. Misschien iets van een weerstand kapot.
Beste is even een afspraak te maken met iemand die verstand heeft van airco systemen.
Beste is even een afspraak te maken met iemand die verstand heeft van airco systemen.
-
Daarom vraag ik het hier ook mis heeft iemand een idee of hetzelfde probleem.
Grootste kans is dat als die ventilator niet draait, het systeem niet goed gekoeld is geweest.
Daardoor kan overdruk ontstaan en het systeem gaan lekken. Waarschijnlijk zit er dan te weinig vloeistof meer in het systeem om te kunnen koelen (heb ik zelf met een e36 een keer gehad).
Het probleem bij de e36 was een weerstand waardoor de ventilator niet ging draaien bij normaal gebruik. De noodloop deed het echter wel, maar die ging alleen aan als het echt te warm werd.
Zelf heb ik toen de weerstand vervangen (zat in de buurt van de ventilator) en het koelsysteem opnieuw af laten vullen bij een erkend bedrijf.
Ps. Het wordt overigens door vele gebruikers erg op prijs gesteld als je je eerst even voorsteld in het voorstel topic.
Daardoor kan overdruk ontstaan en het systeem gaan lekken. Waarschijnlijk zit er dan te weinig vloeistof meer in het systeem om te kunnen koelen (heb ik zelf met een e36 een keer gehad).
Het probleem bij de e36 was een weerstand waardoor de ventilator niet ging draaien bij normaal gebruik. De noodloop deed het echter wel, maar die ging alleen aan als het echt te warm werd.
Zelf heb ik toen de weerstand vervangen (zat in de buurt van de ventilator) en het koelsysteem opnieuw af laten vullen bij een erkend bedrijf.
Ps. Het wordt overigens door vele gebruikers erg op prijs gesteld als je je eerst even voorsteld in het voorstel topic.

-
oo Dat wist ik niet.Zal even doen.
Ik heb afgelopen jaar exact hetzelfde gehad. De koelventilator is bij mij vervangen en het aircosysteem is afgeperst en opnieuw gevuld.
Totaal kostenplaatje was 550-600 euro. (was voor mij gelukkig garantie)
Totaal kostenplaatje was 550-600 euro. (was voor mij gelukkig garantie)