CV Afstandbediend maken

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
318vught

CV Afstandbediend maken

Bericht door 318vught » 06 jul 2010, 17:31

Hallo mede BMW-Liefhebbers,

Ik ben trotse bezitter van een BMW 318i Executive uit 1993.
Omdat mijn centrale vergrendeling niet afstandbediend is heb ik een klapsleutel setje gekocht.
Nu komen er heel wat draden uit en in de manual staat dat er 6 draden naar de Central Lock moeten, CV dus,
Maar waar moet ik die dan ''Bijprikken'' want ik was van mening dat ik ze gewoon in de deur bij het pinnetje kon aansluiten,
Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast bedankt allen!

328iT

Re: CV Afstandbediend maken

Bericht door 328iT » 08 jul 2010, 15:05

Bij mij (weliswaar een 328) zat er achter je handschoenenkast een gele (d8 ik) stekker daar zitten je cv aan uit kabels in ...daar moet je zoeken.

Is misschien handig om erbij te zetten welk systeem je hebt gekocht (SPY ofzow?) ...is ook makkelijker zoeken op het inet.

s6

318vught

Bericht door 318vught » 12 jul 2010, 14:25

Het kastje van de CV achter het dashboardkastje heb ik niet, er ligt bij mij een zwart doosje waarop staat POWER DOOR LOCK/UNLOCK MODULE CAT.NO.DL-1S daarin lopen de volgende kleuren stekkertjes;
-paars
-groen
grijs
geel
rood
blauw
oranje
wit
zwart

De losse AB die ik erbij heb gekocht van het merk LUX.PRO LC023, is een simpele klapsleutel die alleen moet kunnen openen en sluiten en verder geen alarm.
Alleen daarvoor komen er de volgende kleuren stekkertjes uit de module van de gekochte AB,
-oranje
bruin
wit
rood 3x
oranje-zwart
zwart
wit-zwart
geel 2x

Al met al dus een heleboel, nu staat in de beschrijving

Oranje,bruin,wit,rood-zwart,geel,rood,oranje-zwart,zwart,en wit zwart ALLEMAAL naar de CV moeten,
ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat zo moeten aansluiten want bij de beschrijving zit geen soort van kleuren schema vb; geel is openen zwart is sluiten.

Ik weet dus echt niet wat ik ermee aan moet, heeft misschien iemand ervaring met dit, want ik kom er niet uit,
alvast bedankt allen!!

Basje

Bericht door Basje » 15 jul 2010, 17:14

Ik heb ook sinds kort CV in mijn Compact,
Het is erg belangrijk dat je de draden soldeerd er afschermd met tape of krimpkous. Gebruik geen "prak" stekkertjes!
Haal de + en - gewoon van de accu.. En de knipperlichten waren in mijn compact grijs / blauwe streep en grijs / groene streep.
Heb deze bij de achterlichten weg gehaald. En als het goed is gaan er 2 draden naar je motoren (dat was bij mij groene motor draad op de wit/zwarte van de sturing en de blauwe motordraad op de witte van de sturing)..
De motoren heb ik zelf dus geplaatst en hoorden dus ook bij de set....
Motoren plaatsen en afstellen is wel lastig.. Ik heb ze direct achter de deurcaat gemonteerd. En ben er wel een hele zaterdag mee druk geweest.. Maar het resultaat mag er dan ook wezen!
Heel veel succes!

eriic90

Bericht door eriic90 » 16 jan 2011, 11:10

hey mensen.
ik heb me laatst ook z'n setje gekocht.
de ultra versie ofzoiets.
maar nu blijkt dat ik een alarm in de auto heb die dat ook al heeft. dus heb afstandbeding gekocht voor alarm.
en zit ik met dat setje.
het is nog nooit gebruikt dus nieuw.
als je interessen hebt pm me maar dan;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”