320d (136pk) olie bijvullen
320d (136pk) olie bijvullen
Vandaag maar eens naar het olienivo gekeken ..
Na zo`n 9800 kilometer staat deze aan de onderkant van het nivo ..
De BC geeft nog aan 9700 km tot aan de service ..
Wat zouden jullie doen ..
Bijvullen of wachten op beurd?
En in het geval van bijvullen:
Dealer of andere tips .. wie, wat welke en waar ?
Na zo`n 9800 kilometer staat deze aan de onderkant van het nivo ..
De BC geeft nog aan 9700 km tot aan de service ..
Wat zouden jullie doen ..
Bijvullen of wachten op beurd?
En in het geval van bijvullen:
Dealer of andere tips .. wie, wat welke en waar ?
Re: 320d (136pk) olie bijvullen
Bijvullen, gewoon zelf goede Castrol halen in de juiste viscositeit. Kan wel bij Halfords of een andere automaterialen zaak.
BC geeft toch ook wel aan als die onder de - zit?
Klopt. Mocht de olie onder het peil zijn krijg je dat te zien via het olielampje, mits de olieniveausensor naar behoren werkt natuurlijk.
Inderdaad gewoon (zelf) bijvullen. Wel even zorgen dat je de goede olie er in gooit
Inderdaad gewoon (zelf) bijvullen. Wel even zorgen dat je de goede olie er in gooit
www. M3 register .nl
Ja, daarom ook zelf doen... Dan weet je ten minste zeker dat er goed spul in komt en dat ze niet zo maar iets van de bulk in je blok gooien
Ja dat idee had ik al ..330dM schreef:[...het verbruik, één liter op zo'n 10.000km. Handig om te weten! kun je hetzelfde doen als ik,
bij de beurt of olieservice een litertje van precies dezelfde olie kopen.
Maar weet iemand wat ik er nu het beste in zou kunnen gooien ?
BMW raadt Castrol aan, da's op zich heel goede olie... Niet de goedkoopste, maar dat is wel het enige wat er bij mij ook inkomt. Heb standaard een liter achterin staan.
Griffendahl schreef:Bijvullen, gewoon zelf goede Castrol halen in de juiste viscositeit. Kan wel bij Halfords of een andere automaterialen zaak.
Zal morgen eens langs Halfords rijden ..Griffendahl schreef:BMW raadt Castrol aan, da's op zich heel goede olie... Niet de goedkoopste, maar dat is wel het enige wat er bij mij ook inkomt. Heb standaard een liter achterin staan.
Eerst ff in het boekje neuzen wat er precies in moet!
- Dutch Delight
Gewoon met olie bijvullen welke in het boekje vermeld staat. Qua merk maakt het helemaal niks uit.
1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Op zich niet, maar de dopes die ze aan de olie toevoegen verschillen wel, er zit wel degelijk verschil tussen duurdere en goedkopere motorolie. Dat heeft namelijk naast de smerende functie van de olie ook te maken met zuiverende werking van olie. Olie neemt namelijk ook al het slijpsel van je blok op en voert die af naar je oliefilter.
En ik denk vermoedelijk dat de service intervals die je hebt wel gericht zijn op de wat betere motorolie, en niet de eigen merk van de Halfords (die overigens de juiste viscositeit niet eens in zijn programma heeft in eigen merk)
En ik denk vermoedelijk dat de service intervals die je hebt wel gericht zijn op de wat betere motorolie, en niet de eigen merk van de Halfords (die overigens de juiste viscositeit niet eens in zijn programma heeft in eigen merk)
5W/40 of 0W/40 "vol" synthetische olie
Check anders dit topic even.
Check anders dit topic even.
Halfords heeft die olie wel.
Halfords heeft net het vernieuwde programma van Castrol binnen sinds eind vorig jaar.
Halfords heeft net het vernieuwde programma van Castrol binnen sinds eind vorig jaar.
Dat is ook nieuw voor mij; want de 5W30 is nooit leverbaar geweest bij Halfords.Griffendahl schreef:Halfords heeft die olie wel.
'k Zal ook eens gaan kijken of het nog een paar knaken scheelt met de dealer. Zo niet, dan blijf ik het daar halen.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Wat was nou het juiste moment om te peilen??:
met een warme motor die een kwartier stil heeft gestaan?
of juist koud voor het rijden?
met een warme motor die een kwartier stil heeft gestaan?
of juist koud voor het rijden?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Olie pijlen doe je op een koude motor (heb ik altijd geleerd)