Advies nodig: nieuw setje banden!
Re: Advies nodig: nieuw setje banden!
als je 50-60K Km's wegrijdt in een jaar moet je compromissen sluiten (h)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
bezuinigen op het enige dat contact maakt met de weg vind ik geen optieOpt1mus schreef:als je 50-60K Km's wegrijdt in een jaar moet je compromissen sluiten (h)

als het misgaat ben je duurder uit.....
dan heb ik het natuurlijk niet over die dunlops...
maar ik ken mensen die wan-li kopen
(en dan niet voor driftgebruik)
maar ik ken mensen die wan-li kopen

't Zal een regel zijn, maar ze hebben geen 1:1 relatie... De truuk is dus een band te vinden die voldoende grip biedt zonder als een malle te slijten. Grip is heel belangrijk, maar niet zaligmakend...JordyBCS schreef:maar dan mis je dus grip, dat is gewoon een regel. grip is slijtage.
Ik ben erg tevreden over mijn Dunlop Sportmaxxen (geen TT, volgens mij is die er niet in mijn maat), zowel qua slijtage als qua grip en voorspelbaarheid, ik reed voorheen ook zo'n 50 á 60k per jaar en slijtage is dan echt wel een belangrijke factor als je zoals ik ongeveer 1k euro kwijt bent voor een setje banden rondom.
compromissen maken is wat anders dan bezuinigen hè ( dan lagen er wel WanLi's onder ), de 912's komen voldoende goed uit de test:

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Opt1mus schreef:compromissen maken is wat anders dan bezuinigen hè
heb je een punt ja

Hard slijten?Robbel schreef:Die PS2 banden staan erom bekent geloof ik dat ze hard slijten. krijgt er wel veel comfort en grip voor terug, dat wel...
Ik merk er bar weinig van, ik rij nu al een hele tijd op SP banden en ik vind het wel meevallen met die slijtage, zowel winter als zomerbanden slijten bij mij echt niet snel.
Paul, heb jij een autobandenmarkt link voor mij?
- Marvin 328iT
Ik rij sinds 4 wkn ook met Falken banden.
Heb rondom de Falken FK452, voor in de maat 215/40/18, en achter 245/35/18.
De banden bevallen erg goed...ik merk nog geen verschil met m'n vorige banden de Dunlop SP9000(ook goede band!)
Dus wat mij betreft zijn de Falken FK452 een aanrader, en ze zijn ook nog eens goed geprijsd.
gr.
Marvin
Heb rondom de Falken FK452, voor in de maat 215/40/18, en achter 245/35/18.
De banden bevallen erg goed...ik merk nog geen verschil met m'n vorige banden de Dunlop SP9000(ook goede band!)
Dus wat mij betreft zijn de Falken FK452 een aanrader, en ze zijn ook nog eens goed geprijsd.
gr.
Marvin