BM 54

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
TokWango

BM 54

Bericht door TokWango » 16 jul 2010, 18:54

Beste,

Is er iemand die me kan zeggen of ik een zes lader kan gebruiken in mijn touring van 2002 die mp 3 ondersteunt ik heb wel denk ik een BM 54

Thanks ;)

Griffendahl

Re: BM 54

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 20:20

Volgens mij zou dat gewoon moeten kunnen...

En anders kan je altijd via een Intravee II een Alpine MP3 wisselaar monteren, die past in dezelfde schroefgaten als een OEM cd wisselaar.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 16 jul 2010, 20:26

Werkt gewoon met iedere BM54.
Echter, de tracknamen (ID3 tags) worden alleen weergegeven op het scherm als je een BM54 hebt vanaf sept.2006
www. M3 register .nl

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 20:48

En toch ook met de Intravee II oplossing ??

robby320d

Bericht door robby320d » 17 jul 2010, 11:41

voor de bm54 modules van voor 2006 kan je een update laten doen :

http://stores.ebay.de/Micks-Car-Communi ... mit=Finden

kost maar 50euro + kosten van eigen verzending

TokWango

Bericht door TokWango » 17 jul 2010, 12:42

Dank u allen voor de reacties :amen:

TokWango

Bericht door TokWango » 17 jul 2010, 13:02

Robby ze zeggen daar ook dat ze 2 cinch ingangen +mp 3 + update voor 50 euro doen maar nu is mijn vraag ik heb in een audi ozaak een versterker laten plaatsen op de speakeringangen via een high low converter en een subwoofer van pioneer z on platte
kas nu beweren ze dat je als je die cinch ingangen laat plaatsen dat je er een externe versterker kan op aansluiten of een subwoofer die direct werkt maar wat dan met de speakerdraden om op die externe versterker aan te sluiten ????????

MVG Peter :?

robby320d

Bericht door robby320d » 17 jul 2010, 18:33

ze doen deze aanpassing voor 60euro als ik me niet vergis en tel daar u eigen verzendkosten nog eens bij kom je op een 80euro.
heb dit aangetekend via het postkantoor gedaan met een doos en vulsel van hun voor iets minder dan 20euro.

ik heb het eerst ook gehad zoals jij het hebt en was er tevreden over maar omdat de module toch binnen moest voor het vervangen van de eindtrappen heb ik dit er maar even bijgenomen.

zoals je het nu hebt ga je van u luidsprekerkabel naar u omvormer vanuit de rca uitgang van deze omvormer naar u rca ingang van u externe versterker waarop je op deze uitgang dan weer u subwoofer koppelt.

bij de extra uitgang op u module is het in principe hetzelfde vanaf de rca uitgang van u omvormer alles ervoor vervalt dan.

een subwoofer rechtstreeks op deze uitgang van u bm54 module is echter niet mogelijk deze heeft altijd een versterker nodig.
1.een versterker en subwoofer apart.
2.een actiever subwoofer is een beetje zelfde principe alleen dat de versterker dan al ingebouwd is in u subwooferkist.
denk dat het 2de is wat jij hebt niet?
http://www.pioneer.be/nl/products/25/13 ... specs.html

waarom zou je trouwens willen veranderen van u omvormer naar dit principe van uitgang u module?
als deze werkt zie ik echt niet in waarom dit te doen.

TokWango

Bericht door TokWango » 17 jul 2010, 19:40

Robby

inderdaad heb ik die pioneer maar het nadeel is dat je de sub niet kan regelen tov de voorste speakers waar nu al een upgrade is gedaan met een externe versterker van hertz nu heb ik een op ebay een andere gekocht waar al vier cinch uitgangen op gemonteerd zijn( BM54 ) dus denk ik wel als je nu een andere versterker plaatst met twee uitgangen voor de voorste speakers en een uitgang voor een sub maw drie kanaals moet dat toch wel kunnen want nu moet ik de bass helemaal openzetten om van de sub wat te horen op mijn radio met gevolg dat de voorste speakers het nimeer aankunnen begrijp je :z

robby320d

Bericht door robby320d » 17 jul 2010, 21:46

staat de sub helemaal op maximum?

wat je eigenlijk wil doen d.m.v die 4 rca uitgangen kan je nu ook al doen;
zet beide versterkers op het minimum zet dan u radio op op het hardste zonder u achterste luidsprekers vervormen
daarna u sub beetje per beetje verder na maximum zonder in vervorming te gaan spelen subs zijn daar nogal gevoelig voor!
dan kan je u versterker van de voorste luidsprekers aanpassen naar het geluid je wil.
zo op u verhaal af te gaan gaan deze waarschijnlijk niet op hun maximale kunnen spelen maar klinkt alles net iets beter.

u rca uitgangen kan je ook niet apart aansturen voor bass/trebble alleen de verhouding hiervan kan je aanpassen.

wat soms ook nog verschil kan uitmaken is een beetje zoeken tussen de diepte van de bass naar uw eigen goesting:
http://www.autowereld.com/multimedia/de ... tikel=6144
2de knop op u afstandsbediening

is dit dan nog niet wat je zoekt zou ik kiezen voor keuze nr1 en een aparte versterker en sub kiezen maar dit neemt dan weer een groter volume in.

ps: heb je een volledige andere module aangekocht of uwe laten aanpassen?
dit op de site die ik hierboven vermeld had?

TokWango

Bericht door TokWango » 18 jul 2010, 09:13

Robby,

Ik heb een occasie module gekocht komt van een E39( ongeval) met 4 cinch (rca) uitgangen maar op ebay stond hij voor 370 als hoogste bod ik heb hem gekocht maar wou hem betalen via paypall wat niet lukte omdat er problemen waren nu heb ik een mail gestuurt naar die verkoper en die heeft dan een apparte site opgegeven om een factuur te maken nu lees ik op de factuur dat ik 590 moet betalen :? als mededeling stond er PFANDPAUSCHALE ZU BMW AUSTAUSCHRADIO BORDMONITIRRADIO als je dat gaat vertalen komt het neer op een borgwissel ,heb nu terug een mail gestuurt waarom ik zoveel moest betalen maar heb tot hiertoe geen reactie gekregen
gr

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 20 jul 2010, 21:24

Pfand is idd statiegeld. Prijs is dan gebaseerd op basis van inruil van je oude/defecte module ;)
Meestal krijg je het bedrag terug na retourneren van je oude module.

Maar bedenk wel dat je in deze gevallen bijna altijd een gerepareerde module krijgt, die iemand anders ingerolen heeft. Of dit positief is, dat is de vraag natuurlijk :)
www. M3 register .nl

TokWango

Bericht door TokWango » 20 jul 2010, 21:37

Ja idd dat valt nog af te wachten maar het is allemaal redelijk onduidelijk als je de taal niet echt machtig bent, hopen dat hij niet herstelt geweest is op een maandag want dan .......... ;)

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 21 jul 2010, 10:41

Maarja, je kunt er ook gewoon eentje kopen hier in NL voor +/- 350 euro. :!
www. M3 register .nl

robby320d

Bericht door robby320d » 23 jul 2010, 17:13

was dat op de site waar ik mijn module heb laten herstellen?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”