///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
trouwens wat ik wel wil weten eigenlijk, de SMG rijders, hoe rijden jullie het meest? Automaat stand, flippers of toch met de SMG pook?
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
In het begin automaat nu alleen nog maar flippers
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Meestal in de automaat stand aangezien ik de auto eigenlijk alleen maar gebruik voor woon-/werkverkeer en dan wel in de stand A4. Bij een lagere stand dan A4 schakelt de auto veel te snel op en zit je veel te veel in lage toeren te rijden. Flippers gebruik ik zelden..
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Vrijwel altijd handmatig, zowel met pookje als flippers (h)
www. M3 register .nl
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
ok dan...@B46, ook binnen de bebouwde kom? stoplichten etc, veel bochten, loop dat allemaal lekker? ik heb wel gelezen dat de SMG bak het minste word belast bij automaat stand, klopt dit?
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Ja, ook in de bebouwde kom, dan wel veelal met het pookje
www. M3 register .nl
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
SMG geeft niet alleen problemen bij m3, maar ook bij de M6
335i boven een 330i
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Dat met de smg problemen is zwaar overdreven.
Probleem is dat je klachten over smg juist hoort op het internet. Als alles goed is hoor je er nooit wat van.
Ik schakel altijd handmatig. Heb in het begin automatisch wel eens geprobeerd, maar vind daar niets aan. Heb hiervoor een 330Ci automaat gehad en dat beviel me ook al niet, gebruikte altijd de S stand en schakelde daarme ook handmatig.
Doe voornamelijk woon werk verkeer en rijd vrij korte stukjes. Schakel met pook en flippers (vaak omhoog met pook en omlaag met flipper). Staat eigenlijk altijd in standje S4. Alleen bij sprintjes gaat traction control uit en de bak naar S6 (h)
Probleem is dat je klachten over smg juist hoort op het internet. Als alles goed is hoor je er nooit wat van.
Ik schakel altijd handmatig. Heb in het begin automatisch wel eens geprobeerd, maar vind daar niets aan. Heb hiervoor een 330Ci automaat gehad en dat beviel me ook al niet, gebruikte altijd de S stand en schakelde daarme ook handmatig.
Doe voornamelijk woon werk verkeer en rijd vrij korte stukjes. Schakel met pook en flippers (vaak omhoog met pook en omlaag met flipper). Staat eigenlijk altijd in standje S4. Alleen bij sprintjes gaat traction control uit en de bak naar S6 (h)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Volgens mij is dat probleem met SMG ook zwaar overdreven. Het is precies wat gezegd wordt: over probleem lees je meteen een hoop, over goede dingen niet.
Ik heb zelf proefgereden in zowel handgeschakelde als SMG M3's. Ik was meteen verkocht. Waarom in zo'n bak liggen roeren? Moet wel zeggen dat ik een automaten liefhebber ben, mijn dagelijkse ride is ook een automaat. En mijn E92 M3 wordt een DKG ;-)
Ik rij zelf vrijwel altijd in automaatstand (stand 3) met mijn M3 SMG. Gewoonweg omdat ik niet beter denk te zijn dan de techniek. Hij rijdt zeer relaxed. Alleen als ik zeer sportief wil optrekken gebruik ik de flippers wel eens. Nu heb ik de keuze, bij een handbak niet.
Ik heb zelf proefgereden in zowel handgeschakelde als SMG M3's. Ik was meteen verkocht. Waarom in zo'n bak liggen roeren? Moet wel zeggen dat ik een automaten liefhebber ben, mijn dagelijkse ride is ook een automaat. En mijn E92 M3 wordt een DKG ;-)
Ik rij zelf vrijwel altijd in automaatstand (stand 3) met mijn M3 SMG. Gewoonweg omdat ik niet beter denk te zijn dan de techniek. Hij rijdt zeer relaxed. Alleen als ik zeer sportief wil optrekken gebruik ik de flippers wel eens. Nu heb ik de keuze, bij een handbak niet.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Wat is trouwens het verschil op de SMG pook, bij de ene staat een N en bij de andere een O ?
- Albert..M3
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 30 nov 2009, 21:49
- Locatie: bellingwolde
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Ik rij altijd met de flippers. tikje gas los en schakelen dat gaat super. heb hem altijd in S4 staan. in de winter als er sneeuw ligt dan heb ik hen vaak op de automaat staan.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
tomvandalenm3 schreef:voornaamelijk de pompe die het begeve bij de smg bakke klopt idd en in het begin is er terug roep actie geweest voor software
Daarom moet je er 1 na 2003 kopen.
M, the Most Powerful Letter in the World!
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
geld dat ook voor de M3 uit duitsland?Daarom moet je er 1 na 2003 kopen.
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Komen niet de meeste bmw's uit duitsland?
Het geld voor alle M3 modellen.
Vanaf ergens eind mei 2003 (als ik het goed heb) zijn alle modificaties al toegepast en hoef je je ook niet druk te maken om lagerschalen, oliepomp en bak software.
Het geld voor alle M3 modellen.
Vanaf ergens eind mei 2003 (als ik het goed heb) zijn alle modificaties al toegepast en hoef je je ook niet druk te maken om lagerschalen, oliepomp en bak software.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
haha toen ik die vraag had gepost dacht ik al dat er zown antwoord zou komen haha.
maar bedoelde eigenlijk of de modellen die niet zijn ingevoerd in ned. maar in duitsland gebleven zijn ook die problemen hebben/hadden. dit vroeg ik omdat ik van plan ben een M3 in te voeren vanuit duitsland.
maar je heb me vraag al beantwoord tx
maar bedoelde eigenlijk of de modellen die niet zijn ingevoerd in ned. maar in duitsland gebleven zijn ook die problemen hebben/hadden. dit vroeg ik omdat ik van plan ben een M3 in te voeren vanuit duitsland.
maar je heb me vraag al beantwoord tx
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3