320i M50 loopt beroerd

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Quicksilvert

320i M50 loopt beroerd

Bericht door Quicksilvert » 25 jul 2010, 16:56

Help help, Ik kom er zelf even niet meer uit.

Mijn E36 320 uit '92 loopt onregelmatig stationair, maar eenmaal op toeren doet ie het goed.
Wel merk ik dat tijdens het optrekken soms gewoon de auto uit wil slaan als ik gas geef, dan is het net alsof de gasklep verkeerd om werkt of de ontsteking uitgeschakeld word.
Wanneer ik dan het gas weer loslaat trekt ie na een tijdje weer bij, maar niet naar het gewenste niveau.

Volgende heb ik al gedaan:
Nieuwe Bougies
6 andere bobines
Stappenmotor gereinigd.
Vacuümslangen gechecked
Gasklephuis gereinigd.
LMM vervangen.
ECU uitgewisseld.
Uitgelezen, Resultaat was dat de LMM niet zou werken, dus zodoende vervangen. Tweede keer uitlezen gaf alleen nog remblok-sensor aan.
Bij het koud starten loopt ie eerst even goed, dan begin ie te horten en te stoten en dan trekt ie wel weer bij.
Als ik voor die tijd wil wegrijden reageert ie wel op het gaspedaal, Maar dan is het net of je de ontsteking uitschakelt. (Stel je voor dat je rijd en het contact uit en weer aanzet)

Wie het weet mag het zeggen!

Afbeelding
I had a flat tire and so went to get a spare at a gas station and the attendant looks at me and asks 'did you get a flat?' 'No, I was just driving along and the other three just swelled up on me!' with out missing a beat he says 'well, they'll do that.'

t.p.b.m.

Re: 320i M50 loopt beroerd

Bericht door t.p.b.m. » 27 jul 2010, 22:09

Hoi quicksilver
Klinkt als een dynamo probleem ,er vanuit gaan dat de onderdelen ,die u vervangen heeft ,betrouwbaar goed zijn ?
Heeft u de accu mischien ook vervangen ? ik zou die ook even nakijken /doormeten en dynamo ook.
laat u het nog even weten of u er iets mee kon? ben benieuwd mvg t.p.b.m.

E46Ramon

Bericht door E46Ramon » 27 jul 2010, 22:20

Vanos...?
Als die niet op druk komt, krijg je ook allemaal gekke dingen.

Quicksilvert

Bericht door Quicksilvert » 28 jul 2010, 13:56

Dynamo en accu zijn beide goed.
Ik bedenk me nu opeens dat het wel eens de lambda's kunnen zijn.
Reed vanmorgen naar mijn werk en merkte dat bij een koude motor er geen probleem is, en na ca 5 a 10 minuten rijden begint het gestuiter.
Mijn broertje had ditzelfde probleem met zijn CRX lambda vervangen, weg probleem :)

Vanavond even checken!
I had a flat tire and so went to get a spare at a gas station and the attendant looks at me and asks 'did you get a flat?' 'No, I was just driving along and the other three just swelled up on me!' with out missing a beat he says 'well, they'll do that.'

Quicksilvert

Bericht door Quicksilvert » 29 jul 2010, 19:02

Ik ga niet te vroeg juichen maar het vervangen van de kvs sensor (De blauwe) heeft wel een beter resultaat als al het voorgaande, eerste minuut na het starten is het enigste wat nog een beetje rommelig gaat maar voor de rest loopt ie beter :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”