vervangen achterklep e36 touring

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
320Touring

vervangen achterklep e36 touring

Bericht door 320Touring » 29 jul 2010, 22:41

Hi,

Heb in Frankrijk mijn 320 Touring achteruit tegen een paal geparkeerd. Geven helaas niet mee. De schade bleef gelukkig alleen beperkt tot de achterklep. Ik heb wellicht al een klep ter vervanging. Moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit heb gedaan.

Heeft iemand tips of een (de)montage handleiding voor een achterklep van een touring? Ook aangezien de CV e.d.?

Dank voor jullie hulp!

R

Quicksilvert

Re: vervangen achterklep e36 touring

Bericht door Quicksilvert » 02 aug 2010, 16:54

Het wijst zich eigenlijk een beetje vanzelf met de achterklep.
Het is wel raadzaam om dit met zijn 2en te doen aangezien het wel redelijk zwaar is zo'n klep.

Begin eerst met het demonteren van de binnenbekleding van de klep, Zodat je de stekkers los kunt maken.
Daarna de scharnieren en dan kun je hem zo op een werkbank of steuntjes leggen zodat je wat makkelijker het slot over kan zetten. CV kun je in principe laten zitten als het werkt op de "Vervanger".

Monteren is precies andersom, Kijk wel even naar de "uitlijning" van je klep aangezien het geen gezicht is als je 2 ongelijke naden hebt :)
I had a flat tire and so went to get a spare at a gas station and the attendant looks at me and asks 'did you get a flat?' 'No, I was just driving along and the other three just swelled up on me!' with out missing a beat he says 'well, they'll do that.'

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”