Af en toe oplichtend lampje olie niveau
Af en toe oplichtend lampje olie niveau
Sinds het vervangen van de olie, brand af en toe het lampje van het olie niveau (geel olie kannetje)
Ben vervolgens terug geweest naar de garage waarbij bleek dat het niveau veel te hoog was! Daar is vervolgens een halve liter afgetapt waarna het probleem verholpen leek.
Vanmiddag lichtte het echter toch weer heel even op, maar bij kontrole bleek het niveau slechts een paar mm beneden de bovenste peilstreep te staan.
Te hoog staat het nu dus zeker niet.
Herkend iemand dit probleem? En klopt het dat het lampje ook gaat branden als je niveau te hoog is?
Ben vervolgens terug geweest naar de garage waarbij bleek dat het niveau veel te hoog was! Daar is vervolgens een halve liter afgetapt waarna het probleem verholpen leek.
Vanmiddag lichtte het echter toch weer heel even op, maar bij kontrole bleek het niveau slechts een paar mm beneden de bovenste peilstreep te staan.
Te hoog staat het nu dus zeker niet.
Herkend iemand dit probleem? En klopt het dat het lampje ook gaat branden als je niveau te hoog is?
Re: Af en toe oplichtend lampje olie niveau
Is inderdaad vaak de olie niveau sensor in het carter, gaan naar verloop van tijd altijd stuk, die van mij is onlangs ook vervangen.
Kost iets van 90 euro.
Kost iets van 90 euro.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Volgens mij geeft geel aan dat je peil laag is? Is inderdaad de sensor die niet goed werkt. Bekend probleem.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
geel is laag peil.
rood is geen oliedruk.
geel geeft aan dat je dus bij moet vullen.
Rood geeft aan dat er geen smering is en dat je dus eigenlijk al motorschade hebt.
rood is geen oliedruk.
geel geeft aan dat je dus bij moet vullen.
Rood geeft aan dat er geen smering is en dat je dus eigenlijk al motorschade hebt.
lampje gaat eigenlijk alleen branden als de auto koud is, tenminste tot nu toe.
Zou het soms kunnen dat de garage er "standaard" olie ingedaan heeft ipv de synthetische olie die er normaal in zit.
En als dat zo zijn zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Als de sensor kapot zou zijn, zou je toch verwachten dat koud of warm niet uit maakt.
En als er standaard olie in gedaan zou zijn, is dat dan schadelijk voor de motor?
Zou het soms kunnen dat de garage er "standaard" olie ingedaan heeft ipv de synthetische olie die er normaal in zit.
En als dat zo zijn zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Als de sensor kapot zou zijn, zou je toch verwachten dat koud of warm niet uit maakt.
En als er standaard olie in gedaan zou zijn, is dat dan schadelijk voor de motor?
Brandt eigenlijk alleen de 1e paar 100 meter en gaat dan uit.
+1, heb je het ook niet met een warme start? Bv bij het wegrijden nadat je hebt getankt ( dat was bij mij iig wel zo )
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Het gaat waarschijnlijk om een M43..? (316i / 318i)
Zo ja, oliepeilsensor, voor het vervangen moet wel alle olie eruit dus zou ik bij een oliewissel doen. Lampje kan verder geen kwaad, echter wel zorgen dat de olie altijd op peil is.
Aangezien de sensor nu kapot is, gaat hij niet branden bij een te laag (of te hoog) peil.
Zo ja, oliepeilsensor, voor het vervangen moet wel alle olie eruit dus zou ik bij een oliewissel doen. Lampje kan verder geen kwaad, echter wel zorgen dat de olie altijd op peil is.
Aangezien de sensor nu kapot is, gaat hij niet branden bij een te laag (of te hoog) peil.
www. M3 register .nl
Ik heb hetzelfde, olielampje licht heel even op na het starten van de motor en na een paar seconden is deze weer uit.
Ik laat de sensor bij de volgende oliebeurt vervangen
Ik laat de sensor bij de volgende oliebeurt vervangen
Heb het gisteren ook 2 x gehad..toen oliepeil gechecked: stond gewoon precies in het midden niks aan het handje dus.
Vandaag vooralsnog geen geel olielampje gehad..dus hopen dat die weg blijft en anders bij de volgende beurt (over 6000 km) laten vervangen.
gr Tan
Vandaag vooralsnog geen geel olielampje gehad..dus hopen dat die weg blijft en anders bij de volgende beurt (over 6000 km) laten vervangen.
gr Tan
Bij mij precies hetzelfde.320driver schreef:Ik heb hetzelfde, olielampje licht heel even op na het starten van de motor en na een paar seconden is deze weer uit.
Altijd bij het starten blijft het lampje nog een paar seconden branden, maar gaat daarna uit.
Lijkt met niet een probleem, dus blijft ik het zo behouden.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Wie weet of je de stekker van deze sensor ook kun doorverbinden, zodat hij niet meer die melding geeft?
Ik vind de sensor veel te duur Olie peilen kan ik ook heus zelf wel
De sensor/stekker heeft 3 pins. wie weet hoe deze door te verbinden??????
Groet HH
Ik vind de sensor veel te duur Olie peilen kan ik ook heus zelf wel
De sensor/stekker heeft 3 pins. wie weet hoe deze door te verbinden??????
Groet HH
Bedankt voor je reactie,
De oilie druk meter zit bij het oiliefilterhuis, is dus een andere sensor.
De sensor in de carterpan is puur voor olieniveau en niets anders.
De oilie druk meter zit bij het oiliefilterhuis, is dus een andere sensor.
De sensor in de carterpan is puur voor olieniveau en niets anders.
Peilen handmatig zou ik blijven doen, ookal is je olie niveau sensor niet kapot.
Ze zijn niet altijd betrouwbaar, ik peil minimaal 1x permaand handmatig.
Ze zijn niet altijd betrouwbaar, ik peil minimaal 1x permaand handmatig.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i