nieuwe Compact rijder

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
scarabx

nieuwe Compact rijder

Bericht door scarabx » 02 aug 2010, 23:09

Hallo allemaal,
Ook ik zal me even voorstellen. Ben al wel wat langer geregistreerd, maar alleen nog een beetje rond wezen kijken hier.

Ik heb sinds december vorig jaar m'n eerste auto ingeruild voor m'n tweede auto ;)
Van een E36 Compact uit 1999 naar een E46 Compact uit 2004.

Zoals het lijkt ben ik dus helemaal Compact fan en dat komt door meerdere redenen waaronder:
- Zit meestal in m'n eentje in de auto, heb geen gezin o.i.d. oftewel groot genoeg;
- Compact is toch meestal goedkoper dan een Sedan versie dus je hebt een wat nieuwere voor tzelfde geld.
- Gebruik de auto voornamelijk in het weekend dus wil daarom ook niet al m'n budget er in steken, maar toch in een toffe Bimmer rijden.

Verder ben ik met een BMW-gekke pa opgegroeid, dus weet eigenlijk niets anders. Hij heeft nu net een nieuwe Z4 gekocht :P

Hier wat pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb niet de technische kennis en behoefte om vele mods te gaan uitvoeren. Laat 'm maar lekker origineel blijven.

Heb op dit forum (en elders) al wat interessante tips gelezen over o.a m'n BMW Business radio en de ingebouwde VDO Dayton navigatie. Laatste waar ik mee heb lopen klungelen is de bluetooth/snap-in adapter. M'n iPhone 3GS werkte zomaar met de ingebouwde bt, alleen snap-in gaat dus raar maar waar niet lukken. Vandaag hoorde ik van de lokale dealer dat dat ook 'nooit' ging lukken met dit type en dat het al verbazend was dat de bt wel werkte.

Ik hoop hier ook wat meer E46/Compact enthousiastelingen te spreken. Ben echt een plezierrijder en gebruik de wagen voornamelijk in het weekend. Hij staat helaas dus meer stil dan dat ie rijdt en functioneel/financieel gezien zou ik dus gek zijn als ik geen liefhebber was.. :W

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: nieuwe Compact rijder

Bericht door bjornc » 03 aug 2010, 08:36

Welkom hier!

Mooie, maar standaard compact heb je daar :duim:
scarabx schreef:Heb niet de technische kennis en behoefte om vele mods te gaan uitvoeren. Laat 'm maar lekker origineel blijven.
Die hebben we hier al vaker gehoord :+

320driver

Bericht door 320driver » 03 aug 2010, 08:45

Welkom op het forum :zwaai:

richard_

Bericht door richard_ » 03 aug 2010, 09:37

Mooie nette bmw hoor! Ga je vast veel plezier van krijgen. Zelf ook nog gekeken voor een Compact, maar uiteindelijk ben ik toch voor een sedan gegaan, ondanks zelfde redenen als jij zo'n beetje (alleen, veelal weekend gebruik, etc. Wel toevallig:)!)
En van 99 naar 2004, mooi sprongetje vooruit ook!
BMW 318i Lifestyle Executive

Cliff

Bericht door Cliff » 03 aug 2010, 09:58

Welkom hier!

bofkont

Bericht door bofkont » 03 aug 2010, 14:21

Welkom :)

Mooie nette orginele compact, 316TI?
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

scarabx

Bericht door scarabx » 04 aug 2010, 22:01

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Darudevampire schreef:Welkom!
Heb je al gestemd voor de Compact?
En we zijn ook niet vies van Z4 foto's 8)
Ja heb al gestemd! :) Zal wel eens kijken of ik nog wat mooie Z4 pics kan plaatsen :~
richard_ schreef:Mooie nette bmw hoor! Ga je vast veel plezier van krijgen. Zelf ook nog gekeken voor een Compact, maar uiteindelijk ben ik toch voor een sedan gegaan, ondanks zelfde redenen als jij zo'n beetje (alleen, veelal weekend gebruik, etc. Wel toevallig:)!)
En van 99 naar 2004, mooi sprongetje vooruit ook!
Tis ook maar net wat je aantreft op de markt. De Compacts zijn dunbezaaid zeker als je ook nog graag een laag km.tal wilt hebben zoals ik. Ik heb een paar maanden lang stad en land (via autotrack) afgezocht en kwam maar weinig interessante exemplaren tegen. Uiteindelijk toch eentje gevonden en die was ook nog bij mij in de buurt. Uiteindelijk ook wel meer uitgegeven dan eigenlijk begroot was.. maar ja, op een gegeven moment ben je verliefd en liefde maakt blind haha..
bofkont schreef:Welkom :)
Mooie nette orginele compact, 316TI?
Inderdaad een 316ti, een van de laatst gefabriceerde E46 compacts. Ben 1x een 325 tegengekomen, maar verder zijn er denk ik ook vooral 316's en een enkele 318 verkocht.

scarabx

Bericht door scarabx » 04 aug 2010, 22:26

bjornc schreef:
scarabx schreef:Heb niet de technische kennis en behoefte om vele mods te gaan uitvoeren. Laat 'm maar lekker origineel blijven.
Die hebben we hier al vaker gehoord :+
Nou ja origineel, ik bedoel uitgebreid met OEM-onderdelen indien mogelijk. Heb natuurlijk nog wel een wish-list :P
En die wish-list kan goed aangevuld worden door postings op dit forum ;)

yourenotmytype

Bericht door yourenotmytype » 05 aug 2010, 10:27

WOW :zwaai: Welkom.
je wishlist plaatse is altijd welkom. misschien heeft iemand wel ideetjes:D ?

scarabx

Bericht door scarabx » 11 aug 2010, 22:52

yourenotmytype schreef: je wishlist plaatse is altijd welkom. misschien heeft iemand wel ideetjes:D ?
Hierbij dan in willekeurige volgorde.

- luxe kentekenplaten
Is inmiddels gebeurd.

- middenarmsteun
Nou, in tegenstelling tot mijn vorige E36, zat hier bijvoorbeeld geen middenarmsteun in. Vooral in het begin had ik die toch wel gemist. Bij aankoop van de E46 bij de dealer zou het iets van 300 euro kosten om een OEM middenarmsteun in te bouwen. (|
Das toch wel erg veel van het goede, maar volgens mij is er via ebay bijvoorbeeld wel aan een goede tweedehandse te komen en is het inbouwen een fluitje van een cent (voor mij). Das dus een wish.

- iPhone aansluiten
Tweede wish is m'n iPhone aan kunnen sluiten op de radio. Zijn wel meerdere opties voor, maar via zo'n AUX-aansluiting zou ook al prima zijn. Moet ik me nog even op orienteren.

- verstralers/mistlampen van voren.
Had ik op de E36 ook en nu niet meer. Vooral gemist tijdens de wintersport in de bergen.

- dopjes voor mn vloermatten.
Nu zijn er nog maar een paar over zodat ze net niet schuiven. Ik begreep dat je deze los kunt kopen in een zakje en het geheel weer goed vastgesnoerd zit. Wellicht dan meteen nieuwe :///m: matten erin al hoewel de huidige er nog netjes uitzien.

- Climate control
Zit nu zo'n handmatige in met van die draaischakelaars. Zou graag een elektronische automatische airco willen. Maar gezien de DIY op dit forum, is dat niet zo te klaren met een ander paneeltje alleen... -_-

- Nieuwe interieurstrips of huidige beplakken met 3M carbonfolie
Zitten namelijk wat beschadigingen op, vooral bij de deurhandgreep.

Das het wel zo'n beetje voor nu :)
Iemand nog tips over bovenstaande wishes?

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”