Climate control probleem + Ruitenwisser storing
Climate control probleem + Ruitenwisser storing
Beste medeforummers,
Ik heb sinds een korte tijd een probleempje met mijn climate control en ben benieuwd of iemand hier misschien wat meer vanaf zou weten.
Als ik mijn auto start doet de climate control het prima. Zodra ik een aantal minuten gereden heb, gaat de blower ineens voluit blazen. De Climate control staat dan op auto en de balkjes staan niet voluit, hij zou dus niet voluit moeten blazen. Als ik hem dan handmatig zachter wil zetten gebeurd er ook niets. Ik kan hem hooguit weer uit zetten. Dus handmatig of automtisch kan ik de blower niet meer zacher krijgen terwijl ik wel de balkjes in het display wel zie verschuiven.
Ook heb ik sinds kort dat mijn ruitenwissers het tijdens een regenbui spontaan niet meer doen. Dit duurt dan een aantal minuten en dat doen ze het weer. De ruitenwisser sproeiers doen het tijdens de storing dan ook niet meer. Dit is zowel automatisch als handmatig.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? En of dit zelf goed op te lossen is?
Alvast bedankt.
Jeffrey
Ik heb sinds een korte tijd een probleempje met mijn climate control en ben benieuwd of iemand hier misschien wat meer vanaf zou weten.
Als ik mijn auto start doet de climate control het prima. Zodra ik een aantal minuten gereden heb, gaat de blower ineens voluit blazen. De Climate control staat dan op auto en de balkjes staan niet voluit, hij zou dus niet voluit moeten blazen. Als ik hem dan handmatig zachter wil zetten gebeurd er ook niets. Ik kan hem hooguit weer uit zetten. Dus handmatig of automtisch kan ik de blower niet meer zacher krijgen terwijl ik wel de balkjes in het display wel zie verschuiven.
Ook heb ik sinds kort dat mijn ruitenwissers het tijdens een regenbui spontaan niet meer doen. Dit duurt dan een aantal minuten en dat doen ze het weer. De ruitenwisser sproeiers doen het tijdens de storing dan ook niet meer. Dit is zowel automatisch als handmatig.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? En of dit zelf goed op te lossen is?
Alvast bedankt.
Jeffrey
330ci Silverstone
Re: Climate control probleem + Ruitenwisser storing
Egel/kachelweerstand van de climate lijkt me zo, gaan altijd stuk.
http://www.autospin.nl/producten/verwar ... weerstand/
Ruitenwisser probleem is vaag, zou hem laten uitlezen.
http://www.autospin.nl/producten/verwar ... weerstand/
Ruitenwisser probleem is vaag, zou hem laten uitlezen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ja ik zat eigenlijk ook al te denken aan de kachelweerstand.
Ik heb alleen niet zichtelijk waar ik deze kan vinden? Is dit zelf goed te vervangen? Is er misschien een bekende DIY van?
Ik heb alleen niet zichtelijk waar ik deze kan vinden? Is dit zelf goed te vervangen? Is er misschien een bekende DIY van?
330ci Silverstone
Ik heb inmiddels gevonden hoe ik de kachelweerstand kan vervangen. Dit is niet veel werk en heel goed zelf te doen.
Nu alleen me ruitenwissers nog waar ik niks van begrijp.
Nu alleen me ruitenwissers nog waar ik niks van begrijp.
330ci Silverstone
Dat probleem met de ruitenwissers heb ik ook gehad, op de snelweg tijdens een dikke bui stopten ze er in eens mee.. Nadat ik een paar minuten op de vluchtstrook had stil gestaan deden ze het weer...
Ik heb het ruitenwisser relais vervangen, deze kan je onder de motorkap vinden, als je voor de auto staat rechts onder een zwarte afdekkap. Relais kost een euro of 15 geloof ik.
Plaatje ter verduidelijking:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... mpartment/
Relais nummer 4 is het.
Succes!
Ik heb het ruitenwisser relais vervangen, deze kan je onder de motorkap vinden, als je voor de auto staat rechts onder een zwarte afdekkap. Relais kost een euro of 15 geloof ik.
Plaatje ter verduidelijking:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... mpartment/
Relais nummer 4 is het.
Succes!
Michiel,
Bedankt voor je reactie.
Dat gaat mij wel lukken.
Waar heb jij dit relais gekocht? Gewoon bij de BMW dealer of ergens anders?
Bedankt voor je reactie.
Dat gaat mij wel lukken.
Waar heb jij dit relais gekocht? Gewoon bij de BMW dealer of ergens anders?
330ci Silverstone
Gerrit Jonkers in Waardenburg had er destijds een voor me op voorraad.. Opzich zijn het geen exotisch relais, dus wellicht kan Brezan/Halfords etc je ook helpen, maar zeker weten doe ik het niet.
je moet echt bij de dealer halen anders werkt het niet.. We zijn geen beunhazen hier he.. is gaat niets boven het orginele spul. Heb dit ook een keer gehad best gevaarlijk als je op snelweg bent en helemaal niks meer kan zien door een stomme relais.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Ik ga inderdaad wel even informeren bij de dealer.
Het is zeker gevaarlijk. Je ziet gewoon helemaal niets meer als het lekker hard regent. x|
Het is zeker gevaarlijk. Je ziet gewoon helemaal niets meer als het lekker hard regent. x|
330ci Silverstone
Ik heb even gebeld met van Poelgeest in Amstelveen en heb het relais besteld.
Hij zal volgende week binnen zijn en laat jullie weten hoe afgelopen is.
Bedankt voor je jullie reacties!
Hij zal volgende week binnen zijn en laat jullie weten hoe afgelopen is.
Bedankt voor je jullie reacties!
330ci Silverstone
En voor wat betreft de problemen met je climate control: 99% zeker de kachelweerstand/egel.
Ik had namelijk precies dezelfde symtomen. Na het vervangen van dit onderdeel werkt alles weer prima!!
Ik had namelijk precies dezelfde symtomen. Na het vervangen van dit onderdeel werkt alles weer prima!!
- Beemerke2000
Heb ook een probleem met mijn climate control.
Vorige week toen ik op weg was naar Denemarken was het buiten redelijk warm en ineens werd het in de
wagen veel warmer.
Nochtans gaan de balkjes voluit staan en hoor je dat de blower op volle kracht aan het blazen is,maar er komt uit geen enkele
luchtmond veel lucht.
Het maakt ook redelijk veel lawaai en geeft de indruk dat er ergens een klep niet opent waar
de blower volle bak tegenaan aan het blazen is.
Toen ik een 10 tal minuten in de file (| stond hoorde ik ineens iets bewegen en werd ik bijna van mijn stoel geblazen
nochtans stonden de balkjes al een redelijke tijd op volle kracht.
Wat kan dit zijn.
Kachelweerstand is over een 15 tal maanden vervangen.
Vorige week toen ik op weg was naar Denemarken was het buiten redelijk warm en ineens werd het in de
wagen veel warmer.
Nochtans gaan de balkjes voluit staan en hoor je dat de blower op volle kracht aan het blazen is,maar er komt uit geen enkele
luchtmond veel lucht.
Het maakt ook redelijk veel lawaai en geeft de indruk dat er ergens een klep niet opent waar
de blower volle bak tegenaan aan het blazen is.
Toen ik een 10 tal minuten in de file (| stond hoorde ik ineens iets bewegen en werd ik bijna van mijn stoel geblazen
nochtans stonden de balkjes al een redelijke tijd op volle kracht.
Wat kan dit zijn.
Kachelweerstand is over een 15 tal maanden vervangen.
- Beemerke2000
Niemand die dit probleem herkend?
Ik heb pas het ruitenwisser relais opgehaald bij de dealer en geplaatst.
Gisteren met de regen even goed kunnen testen :> en de ruitenwissers doen het weer prima!!
Nu nog even de kachelweerstand plaatsen die inmiddels ook is binnen gekomen en ik ben weer klaar.
Gisteren met de regen even goed kunnen testen :> en de ruitenwissers doen het weer prima!!
Nu nog even de kachelweerstand plaatsen die inmiddels ook is binnen gekomen en ik ben weer klaar.
330ci Silverstone
Alle problemen zijn opgelost
Ik heb van het weekend de kachelweerstand vervangen. Wat een rot werk is dat zeg (|
Maar het is allemaal gelukt en de climate control doet het weer prima!
nog bedankt voor jullie reacties en tips!
Ik heb van het weekend de kachelweerstand vervangen. Wat een rot werk is dat zeg (|
Maar het is allemaal gelukt en de climate control doet het weer prima!
nog bedankt voor jullie reacties en tips!
330ci Silverstone