Beste Forumleden
Wellicht is hier wat meer ervaring dan bij mijn BMW garage
Ik heb een E46 D touring, 175.000 km uit 2005
Ik heb sinds een half jaar mijn inziens veel zwarte roetuitstoot tijdens het optrekken, vooral als ik rustig gereden heb in de stad en dan wat meer gas geef, als ik bijv. de grotere weg op ga.
Hier mee naar mijn eigen lokale garage geweest. Carterventilatiekleppen/filters vervangen
probleem bleef. Toen naar de BMW garage. Turbo bleek te lekken, deze werd vervangen.
probleem bleef. BMW garage heeft toen weer de carterventilatiekleppen/filters vervangen
Probleem bleef. BMW garage heeft een niet goed lopende verstuiver vervangen tegen materiaalkosten
Probleem nog echter steeds aanwezig. Moet er nu weer heen.
Zijn ze in de werkplaats aldaar nu amateurs of hoe moet ik dat zien?. Sinds 1978 rijd ik auto's, vroeger vaak in oude brikkies, nu een fatsoenlijke auto en ik heb nog nooit een auto gehad die er zoveel roet uitgooide. Ik heb nu € 2500,00 betaald en het probleem blijft het zelfde. Vertrouwen is ook helemaal weg. waren al die reparaties dan wel nodig vraag je je af?
Kortom heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? en wat moet ik met deze BMW garage aan?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie en alvast bedankt.
Donald
Ondanks alle reparaties steeds weer roetuitstoot 320 D 2005
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Ondanks alle reparaties steeds weer roetuitstoot 320 D 2005
Welkom Donald!
Is je Touring wellicht gechipped?
Hij zou misschien daardoor gaan roeten.
Wanneer is je luchtfilter voor het laatst vervangen?
Owja, stem ook even voor het Touring model, als je wilt.
(op animatie klikken)
Is je Touring wellicht gechipped?
Hij zou misschien daardoor gaan roeten.
Wanneer is je luchtfilter voor het laatst vervangen?
Owja, stem ook even voor het Touring model, als je wilt.
(op animatie klikken)
Beste BjornC
Voor zover ik weet is hij niet gechipped, hij kwam 1 1/2 jaar geleden van de leasemarkt. Keurige auto volledig onderhoudsrapport
wat ook nog was gedaan door BMW was Olieafscheider vervangen en de ontluchter. Luchtfilter weet ik niet precies.
Met (g)roet
Donald
Voor zover ik weet is hij niet gechipped, hij kwam 1 1/2 jaar geleden van de leasemarkt. Keurige auto volledig onderhoudsrapport
wat ook nog was gedaan door BMW was Olieafscheider vervangen en de ontluchter. Luchtfilter weet ik niet precies.
Met (g)roet
Donald
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Luchtfilter is wel 1 van de grote boosdoeners voor pluimen.
Kost ca €50,- om te vervangen.
Kost ca €50,- om te vervangen.
Inderdaad bjorn,
luchtfilter is vaak een boosdoener en vergeet de Luchtmassameter niet.
Het luchtfilterfilter vervangen is nooit slecht en geen grote uitgave.
De LMM is iets duurder (200-220 euro) en heeft ook vaak als aanwijzing een pluimende uitlaat.
Wat ik alleen vreemd vind is dat ze je eerst verstuivers en turbo's laten vervangen en niet even simpel eerst het luchtfilter e.d. checken. Roeten duidt gewoon op een verkeerde brandstof/ luchtverhouding. Waarbij er te weinig lucht in het mengsel is.
Dus of je hebt teveel brandstof of te weinig lucht.
Luchtfilter is dan het eerste en daarna de Luchtmeter. Als dat goed blijkt ga je toch pas naar het brandstof en turbosysteem kijken :?
luchtfilter is vaak een boosdoener en vergeet de Luchtmassameter niet.
Het luchtfilterfilter vervangen is nooit slecht en geen grote uitgave.
De LMM is iets duurder (200-220 euro) en heeft ook vaak als aanwijzing een pluimende uitlaat.
Wat ik alleen vreemd vind is dat ze je eerst verstuivers en turbo's laten vervangen en niet even simpel eerst het luchtfilter e.d. checken. Roeten duidt gewoon op een verkeerde brandstof/ luchtverhouding. Waarbij er te weinig lucht in het mengsel is.
Dus of je hebt teveel brandstof of te weinig lucht.
Luchtfilter is dan het eerste en daarna de Luchtmeter. Als dat goed blijkt ga je toch pas naar het brandstof en turbosysteem kijken :?