Ruitenwisserarmen kunnen niet rechtop gezet worden?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Mars520iA

Ruitenwisserarmen kunnen niet rechtop gezet worden?

Bericht door Mars520iA » 20 aug 2010, 09:21

Hallo allemaal,

Zojuist mezelf en m'n auto voorgesteld in het voorstelforum. Na een zoektocht op 'ruitenwisser e60' elders op internet en hier vind ik helaas nog niet wat ik zoek. Gisteravond wilde ik de voorruit schoonmaken, omdat deze volzat met dode insekten. Zoals gewend bij mijn vorige BMW, wou ik de ruitenwisserarmen omhoog zetten, om de ruit ook onder de wissers te kunnen schoonmaken. Tot mijn verbazing ging dat bij m'n E60 vrij zwaar en hoorde/voelde ik opeens een paar luide tikken. Alsof ik door een veer 'heentrok'. Ik heb de armen maar niet verder omhoog getrokken, bang dat ik ze dan stuk maak. In de handleiding staat over de ruitenwissers alleen iets over het vervangen. En dat je hierbij de armen omhoog moet klappen en vasthouden om het wisserblad te verwijderen.

Maar hoort dit dus zo, dat de ruitenwisserarmen niet rechtop gezet kunnen worden, zoals bij m'n E46 wel kon? Of ben ik te voorzichtig en had gewoon moeten doortrekken, ondanks de tikken? De ruitenwissers werken nog prima en ik hoor ook geen rare geluiden. Of kan er nu toch al iets aan de wisserarmen beschadigd zijn? (|

Kingfisher
Contacteer:

Re: Ruitenwisserarmen kunnen niet rechtop gezet worden?

Bericht door Kingfisher » 20 aug 2010, 09:50

Misschien dat het een beetje 'vastgeroest' is, maar je kunt ze gewoon omhoog trekken. Het klikt inderdaad een paar keer, maar dan blijven ze gewoon rechtop staan, zodat je de ruit er onder kunt schoonmaken.

Gewoon harder trekken dus, al neem ik geen verantwoordelijkheid voor afgerukte ruitenwissers. :P

Mars520iA

Re: Ruitenwisserarmen kunnen niet rechtop gezet worden?

Bericht door Mars520iA » 20 aug 2010, 16:02

Bedankt voor het snelle antwoord, Kingfisher :) Ik ben iig gerustgesteld dat het zo hoort. Toch vreemd dat BMW het zo gemaakt heeft, want je schrikt je halfdood als je nietsvermoedend aan de armen trekt en het klinkt alsof je ze kapot trekt. Had wel in de handleiding vermeld mogen worden. Ook al kan het dus geen kwaad, toch hou ik de armen dan maar kort omhoog net voordat het geklik begint. Is wat lastiger schoonmaken, maar persoonlijk heb ik dat geklik liever niet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”