wat heb ik losggetrokken?
wat heb ik losggetrokken?
Omdat mijn radio bij hoge snelheiden storingen blijft geven besloot ik om de kabel uit te trekken die ervoor zorgt dat de radio luider speelt naarmate je sneller rijdt. Althans, dit dacht ik. Ik heb de kabel losgetrokken die aan de achterkant van de radio zit langs de antenne. Een 90 graden stekkertje. Dit is echter niet de kabel die de snelheid van de wagen doorgeeft want de radio ging luider spelen wanneer ik sneller ging rijden.
Maar welke kabel heb ik dan wel losgetrokken? Voor de rest blijkt alles te werken zoals normaal. (En ook de storing is er nog bij hogere toeren )
Maar welke kabel heb ik dan wel losgetrokken? Voor de rest blijkt alles te werken zoals normaal. (En ook de storing is er nog bij hogere toeren )
Re: wat heb ik losggetrokken?
Dat is de diversity kabel van de antenne-versterker. Deze geeft door aan de antenne-versterker welke achterin zit, welke van de 3 (4) antennes hij moet gebruiken. De radio meet welke antenne het beste ontvangst heeft, en kiest dan de goede.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Hahhahahaaaa
Je kan op je radio ook "Speed-control" Instellen.
Dat ff op nul zetten, en hij gaat niet harder bij hogere snelheden
BVe schreef:Dat is de diversity kabel van de antenne-versterker. Deze geeft door aan de antenne-versterker welke achterin zit, welke van de 3 (4) antennes hij moet gebruiken. De radio meet welke antenne het beste ontvangst heeft, en kiest dan de goede.
hmm, best dan terug insteken :p
i'm not stupid, had dat al gedaan, storing bleef naarmate ik sneller ging rijden, daarom wou ik gewoon heel de kabel die dat signaal doorgeeft uittrekken, ik dacht / denk dat deze kabel storingen geeft op de radio.bjornc schreef:Hahhahahaaaa
Zonder die kabel blijft hij het ook gewoon doen, alleen zal hij altijd de eerste antenne blijven gebruiken. De ontvangst zal dus iets minder worden, maar meestal is dat in NL niet zo'n probleem, de zenders zijn sterk zat.
De snelheid zal wel via de F-Bus doorgegeven worden aan de radio, en die kan je niet zomaar loskoppelen.
De snelheid zal wel via de F-Bus doorgegeven worden aan de radio, en die kan je niet zomaar loskoppelen.
hmm idd Bve, daar kan ik idd moeilijk aan gaan beginnen klooien.