idd zijn de M3 schijven een stukje duurder. Belachelijk eigenlijk want de doorsnede is , net als bij de 330, 325mm.
Op Ebay duitsland vind ik ze van ATE voor 360 euro per set (voorkant, geperforeerd) inlcusief blokjes en nieuwe indicator.
Zimmermann is volgens mij niet de OEM voor de M3 schijven trouwens. (ik dacht Brembo gewoon)
Ik heb zaterdag proef gereden met een M3 uit 2006 met 114.000 op de teller. Hij heeft bij de 106.000 km nieuwe remschijven gehad bij de bmw dealer. Daarna is de auto ingeruild en heeft die 3 maanden stilgestaan bij het autobedrijf waar ik hem gekocht heb. Tijdens het proefrijden viel mij erg op dat het stuur hevig begon te trillen bij het remmen. De verkoper zei dat het kon komen omdat de banden een beetje ''gecupt'' waren. Terug bij de garage hebben ze er 2 nieuwe voorbanden op gezet en heb ik opnieuw een stukje gereden. Het leek toen alsof de trillingen over waren. Ik had dus maar meteen 2 nieuwe voorbanden erop laten monteren (Michelin PS). Ik zou de auto morgen avond ophalen. Krijg ik vandaag een telefoontje dat de auto nog steeds trilt bij het remmen met de nieuwe voorbanden en daarom heeft die er 2 nieuwe remschijven onder gedaan en nu blijkt het over te zijn. Hij vertelde me dat het kon komen omdat die een langere tijd heeft stilgestaan en door de droogte de schijven krom zijn gaan trekken. Is dat mogelijk in zo een korte periode met nieuwe schijven? Lijkt me raar. Ik twijvel er nu ook aan of het originele schijven zijn omdat ik er niet extra voor hoef te betalen.
Wat denken jullie?
Zelf heb ik hier te weinig verstand van om je een goed antwoord te kunnen geven. :?
In mijn geval is de auto echt goed onderhouden, elke beurt gehad, met orginele BMW onderdelen.
En mijn auto heeft niet lang stilgestaan en had toch ook kromme schijven ;(
Ik heb mijn vandaag in ontvangst mogen nemen (binnekort even helemaal voorstellen).
Er zitten 2 nieuwe voorbanden en schijven op en het trillen is (voorlopig) helemaal weg en hopelijk blijft het ook weg.
Dus misschien kan het ook aan je banden liggen als je er nieuwe schijven op hebt?
Mijn M3 heeft zo'n 4 maanden stil gestaan in de wintermaanden in de stalling. Toen ik de auto uit de stalling hebt gehaald merkte ik dat mijn remmen ook trilde bij het afremmen. Bij mij was het al merkbaar bij 70/80kmh. Na zo een 50km gereden te hebben was het probleem helemaal over. Dus bij wie dit probleem zich voordoet bij een auto die lang stil gestaan heeft, zou ik zeggen rijdt er een paar dagen mee voordat je de boel gaat vernieuwen.