trekhaak touring, electrisch schema?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Goelette

trekhaak touring, electrisch schema?

Bericht door Goelette » 19 aug 2010, 21:36

hoi,

ik wil een trekhaak monteren op mijn E39 touring, maar heb begrepen dat er problemen zouden kunnen ontstaan met de verlichtingsaansluiting. Dit omdat de 523 van mij Checkcontrol heeft, en die zal storingen/rare dingen gaan zeggen als je gewoon draden aftapt, zoals bij een "simpele"auto.... kan iemand mij bevestigen dat dit zo is, en zoja, aangeven waar ik op moet letten bij aanschaf van een bekabelingsset, zodat ik zeker weet dat ik de goede heb? het is allemaal namelijk nog peperduur ook (maar dat was wel te verwachten natuurlijk ) Misschien weet iemand een aansluitschema waar ik wat aan kan zien?

Alvast bedankt!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: trekhaak touring, electrisch schema?

Bericht door bjornc » 19 aug 2010, 21:49

Bij de E46, kan je een Westfalia kopen (bijvoorbeeld)
Dan moet je de auto even naar de dealer brengen, om de computer te laten omprogrammeren, zodat ie weet dat je een trekhaak hebt.
Zal bij de E39 niet veel anders zijn lijkt me.

Goelette

Bericht door Goelette » 19 aug 2010, 22:26

ja, zoiets was ik al bang voor. Maar dan nog, zal gewoon doorknippen van je remlichtkabel, en er een splitsinkje in maken, wel niet gaan werken heb ik me laten vertellen... En heb ik ook bij andere merken wel gehoord.
Er schijnt een module bij de zekeringkast achter aangesloten te moeten worden.... ? Zolang deze bij de trekhaak wordt geleverd, is er geen probleem. Vraag is of die trekhaakleveranciers dat ook wel weten, of dat die gewoon wat goedkoops erbij doen...

Goelette

Bericht door Goelette » 19 aug 2010, 22:43

die duitse forum link van die gasdempers die je me gaf, daar staat ook de oplossing van de trekhaak :)
Waarom kon ik zelf niet bedenken dat op een duits forum waarschijnlijk het meeste over BMW te vinden zou zijn... :D

anthony 001

Bericht door anthony 001 » 30 aug 2010, 07:40

ikzelf heb gewoon een module tussen geplaatst zeer makkelijk en kast niet veel geld max 100 euro

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”