airco
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: airco
Midden rooster op de blauw puntjes1/2 of 3.
Hoelang het duurt zal per auto wel iets verschillen,afhanglijk hoe schoon het systeem is en hoeveel druk er in zit.
Hoelang het duurt zal per auto wel iets verschillen,afhanglijk hoe schoon het systeem is en hoeveel druk er in zit.
- Beemerke2000
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 21 jul 2009, 02:26
- Locatie: Heist op den Berg
Re: airco
Met dit weer heb ik na een 3 tal minuten koude lucht.
Als het 30 graden is en de auto staat al een tijdje te bakken in de zon dan duurt het wel iets langer.
Als het 30 graden is en de auto staat al een tijdje te bakken in de zon dan duurt het wel iets langer.
Re: airco
MIjne is net vers afgevuld, heb eigenlijk bijna direct koude lucht, binnen 30 sec.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: airco
wat kan de oorzaak zijn dat het bij mij pas na 4-5 min komt? systeem is net afgevuld, en na 4-5 minuten komt er wel superkoude lucht uit. Ik hoor na 4-5 minuten ook een klep omgaan, en dan komt ook meteen de koude lucht. Het irritante is namelijk dat ik de eerste minuten met een vochtig voorraam rijd, omdat de airco nog niet werkt.
Re: airco
Heb je wel het idee dat je airco pomp aanslaat meteen? Je kan het controleren door als je auto warm is en de airco uit door hem met draaiende motor in te schakelen en dan hoor je verandering in het motor toerental omdat deze wordt belast. Het kan zijn dat het even duurt voordat de electronica door hebtdat de airco aan moet, maar als hij het wel doet maar na 4-5 minuten en daarna is hij altijd goed dan zou ik er niets aan doen en het voor lief nemen. Je airco hoort in principe in een keer aan te slaan en te werken.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: airco
Ik hoor helemaal niks als ik boven de draaiende motor hang (motorkap open ) dus ik hoor geen magneetkoppeling. Is dit bij jullie wel duidelijk hoorbaar? misschien is het wel een slippende riem oid. Ik zie het toerental wel reageren, maar het is niet zo dat het toerental inzakt wanneer ik de airco inschakel. Hij gaat juist eerder een paar toeren meer draaien.
Volgens mij zit er ook ergens een sensor in bij de verdamper. Die meet of hij koud genoeg is en schakelt vervolgens een klep open, die dichtbij de egel/kachelweerstand zit. Maar dit weet ik niet zeker.
Volgens mij zit er ook ergens een sensor in bij de verdamper. Die meet of hij koud genoeg is en schakelt vervolgens een klep open, die dichtbij de egel/kachelweerstand zit. Maar dit weet ik niet zeker.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: airco
Andere airco vraagje, hoort er een fan bij de voor condensor te zitten? Betreft in mijn geval een 328i Dit is mij namelijk niet helemaal duidelijk, en kreeg die opmerking van mn buurman. We hebben het idee dat de fan mist, ik weet bijv dat bij een M3 daar wel een fan zit.
Und kan de kachelweerstand nog iets met de airco te maken hebben? Mn fan lijd soms ook een eigen leven dus eb ook het idee dat die niet helemaal lekker meer is.
Und kan de kachelweerstand nog iets met de airco te maken hebben? Mn fan lijd soms ook een eigen leven dus eb ook het idee dat die niet helemaal lekker meer is.
Re: airco
De fan kan er voor of achter zitten,condensor zit altijd voor de radiateur.
Bij mijn 320d zit de fan in de "lammellenbak" achter de radiateur.
Maar ik snap niet dat je denkt de fan te missen terwijl je ook schrijft dat hij een eigen leven lijd
Als de temp en/of druk van zowel motorkoeling als van de condensor een bepaald niveau bereikt heeft, zal de fan idd op verschillende wissellende toeren gaan draaien.
Bij mijn 320d zit de fan in de "lammellenbak" achter de radiateur.
Maar ik snap niet dat je denkt de fan te missen terwijl je ook schrijft dat hij een eigen leven lijd
Als de temp en/of druk van zowel motorkoeling als van de condensor een bepaald niveau bereikt heeft, zal de fan idd op verschillende wissellende toeren gaan draaien.