juiste km stand ?????
juiste km stand ?????
Ik heb op mijn bmw een km stand staan van 130.000 km nou heb ik van een collega een truukje geleerd om de km stand van je chip te kijken alleen blijkt hieruit dat de auto 353.000 km heeft gereden alleen is in deze auto laatst een blok ingekomen uit 1997 kan het zijn dat het originele blok deze km stand had of komt dit echt uit het nieuwe blok wat erin zit ???
greetz nico
greetz nico
Never drive faster than your gardian angel can fly
Re: juiste km stand ?????
Nico, welk truukje is dat dan? Ik weet van de e39, dat als er onenigheid is tussen de chips (dus de sleutel heeft een andere stand dan de teller), dan licht een rode punt in de teller op. Heeft de e36 ook zoiets?
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Het truukje is simpel als je het knopje indrukt naast je kmteller en dan je contact sleutel een klikje verder draait dan verschijnt er allemaal info uit je ecu als het goed is die staat bij mij meer dan het dubbele als op de teller. Ik heb alleen niet gekeken of er een rode punt staat wist niet dat er een mix kon zijn tussen de sleutel en de ecu stand.
kan het ook zo zijn dat als je een blok vervangt dat de chip van het oude blok is gebruikt ??? zodat je dus als je dit truukje gebruikt dat je dan de stand van je computer ziet ipv wat je blok gelopen heb ?
greetz nico (h)
greetz nico (h)
Nee, in het blok zit geen chipje. Het wordt alleen opgeslagen in de teller unit en bij modernere BMW's in de sleutel. Niet in een motorstuurapparaat of zo.
Maar dat had degene die voor je de kilometerstand heeft "gecorrigeerd" je ook kunnen vertellen.
Maar dat had degene die voor je de kilometerstand heeft "gecorrigeerd" je ook kunnen vertellen.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
- ///Monster
dat truukje laat helemaal geen kmstand zien.. als ik het niet mis heb zijn het een tal serienummers.
bij mijn e36 staat er achter die 353.00 het woord km dus dan neem ik aan dat het de km stand is. Dus als ik het goed begrijp dan zit de km stand alleen in je teller en niet in je ecu. Kan iemand mij een truuk laten zien of vertellen hoe ik dan wel de originele km stand kan zien want het moet kunnen met een boordcomputer.
greetz (h)
greetz (h)
Alleen het 4e getal wat in beeld verschijnt bij die test-procedure geeft de km-stand weer die elders is opgeslagen.
Bij mijn wagen is dit niet bekend, en verschijnen er 4 streepjes.
Bij mijn wagen is dit niet bekend, en verschijnen er 4 streepjes.
bij mij verschijnt als eerste de km stand helemaal links in het schermpje onder mijn tellers klopt dit ????
- ///Monster
http://www.bmw-m.net/TechProc/test.htm
1st display: BMW PART NUMBER (6 digits)
2nd display: CODE NUMBER (5 digits) Internal Coding Plug #
3rd display: K NUMBER (4 digits)
4th display: CHASSIS NUMBER (5 digits) this is part of your VIN
5th display: SOFTWARE VERSION (3 digits)
6th display: REVISION INDEX (2 digits) Hardware #
Is volgens mij al eens gevraagd en kwam ook een heel raar getal tevoorschijn, ook iets met ong 350.000 km.
Dat was volgens mij dat iemands zijn auto wilde verkopen en de koper dit als truc gebruikte om af e dingen (|
Dat was volgens mij dat iemands zijn auto wilde verkopen en de koper dit als truc gebruikte om af e dingen (|
De km-stand staat alleen in 1 chip.
deze chip zit in je cockpit.
er is geen mogelijkheid om de originele stand uit te lezen als de km-stand is veranderd.
je kan wel de cockpit openmaken, en dan kijken of de chip gedesoldeerd is geweest. (gaat om een kleine zwarte smd chip 8 of 16 pootjes(verschilt))
deze chip zit in je cockpit.
er is geen mogelijkheid om de originele stand uit te lezen als de km-stand is veranderd.
je kan wel de cockpit openmaken, en dan kijken of de chip gedesoldeerd is geweest. (gaat om een kleine zwarte smd chip 8 of 16 pootjes(verschilt))
Dit is echt 1 van de grootst mogelijke onzin die wordt verteld over de E36'ers. Helemaal niks van waar.Turbonico schreef:Het truukje is simpel als je het knopje indrukt naast je kmteller en dan je contact sleutel een klikje verder draait dan verschijnt er allemaal info uit je ecu als het goed is die staat bij mij meer dan het dubbele als op de teller. Ik heb alleen niet gekeken of er een rode punt staat wist niet dat er een mix kon zijn tussen de sleutel en de ecu stand.
Mee eens, klopt dd niks van.Nardo328i schreef:Dit is echt 1 van de grootst mogelijke onzin die wordt verteld over de E36'ers. Helemaal niks van waar.Turbonico schreef:Het truukje is simpel als je het knopje indrukt naast je kmteller en dan je contact sleutel een klikje verder draait dan verschijnt er allemaal info uit je ecu als het goed is die staat bij mij meer dan het dubbele als op de teller. Ik heb alleen niet gekeken of er een rode punt staat wist niet dat er een mix kon zijn tussen de sleutel en de ecu stand.