M3 Motor 343PK inbouwen in E46 Touring.....
M3 Motor 343PK inbouwen in E46 Touring.....
Tja, de titel zegt eigenlijk al genoeg!
Weet iemand hier op het forum of dat al eens is gedaan door iemand die hier lid is?
Zo ja, wie?
Zo niet, weten jullie of iemand of het realiseerbaar is zonder echt alles te moeten aanpassen...... Begrijp dat er best het 1 en ander aangepast zal moeten worden, maar goed.
Zit namelijk erg in twijfel op het moment om mijn 330D of te verkopen en iets aparts (benzine gestookt) terug te kopen of zoiets als bovengenoemd aan te gaan. Auto is eigenlijk helemaal naar me zin, alleen rij echt te weinig voor Diesel en misschien is dat dan wel een leuk project!
Weet wat het kost om een goede motor te halen enzo, maar verder qua aanpassen en inbouw heb ik geen idee!
Wie weet daar wat van of weet een bedrijf die dat evt. kan/doet??
;-)
Weet iemand hier op het forum of dat al eens is gedaan door iemand die hier lid is?
Zo ja, wie?
Zo niet, weten jullie of iemand of het realiseerbaar is zonder echt alles te moeten aanpassen...... Begrijp dat er best het 1 en ander aangepast zal moeten worden, maar goed.
Zit namelijk erg in twijfel op het moment om mijn 330D of te verkopen en iets aparts (benzine gestookt) terug te kopen of zoiets als bovengenoemd aan te gaan. Auto is eigenlijk helemaal naar me zin, alleen rij echt te weinig voor Diesel en misschien is dat dan wel een leuk project!
Weet wat het kost om een goede motor te halen enzo, maar verder qua aanpassen en inbouw heb ik geen idee!
Wie weet daar wat van of weet een bedrijf die dat evt. kan/doet??
;-)
- ///Monster
Re: M3 Motor 343PK inbouwen in E46 Touring.....
hij wilt zn diesel verkopen en een benzine kopen om er een m blok in te lepelen
Laatst gewijzigd door Gast op 15 sep 2010, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
D'r is op E46 fanatics iemand, die heeft een E46 sedan omgebouwd tot .
Maar dan ook echt alles.
Niets voor beginners.
Maar dan ook echt alles.
Niets voor beginners.
respect als je er aan begint
Realiseer wel dat echt alles omgebouwd dient te worden !
Realiseer wel dat echt alles omgebouwd dient te worden !
Ook het frame/chassis is stijver bij een .
Tenminste, ik voel veel verschil met mijn vorige 320i 170 pk.
Misschien is dit anders bij een 330 :?
Tenminste, ik voel veel verschil met mijn vorige 320i 170 pk.
Misschien is dit anders bij een 330 :?
Fantastisch project zou het zijn... Lijkt mij echt supergaaf en dan uiterlijk gewoon dezelfde looks houden...
Mogelijk is het zeker, maar kost gewoon een hoop tijd en geld. Je zou dingen al flink eenvoudiger maken als je in ieder geval de SMG bak zou laten vallen en dus voor een handgeschakelde variant gaat. Wellicht is het een optie om voor zoiets een rechtsgestuurde schade M3 aan te schaffen, die zijn namelijk belachelijk goedkoop, dan heb je in ieder geval de meeste onderdelen.
Wat betreft dat stijvere chassis, ik geloof er weinig van... (Wel dat het zo voelt, maar niet dat het zo is) Alleen is een M3 carrosserie voorzien van wat extra dwars verbindingen om die stijfheid aan te brengen, maar die zijn grotendeels 1:1 over te zetten op een touring (dat is te zien in het topic waar Bjorn aan refereert). Al zal een touring carrosserie sowieso iets minder stijf zijn als een coupé.
Wettelijk mag het overigens in Nederland wel gewoon hoor Al zul je wel een soort van keuring moeten doen, maar tegenwoordig is dat niet zo'n groot probleem meer.
Mogelijk is het zeker, maar kost gewoon een hoop tijd en geld. Je zou dingen al flink eenvoudiger maken als je in ieder geval de SMG bak zou laten vallen en dus voor een handgeschakelde variant gaat. Wellicht is het een optie om voor zoiets een rechtsgestuurde schade M3 aan te schaffen, die zijn namelijk belachelijk goedkoop, dan heb je in ieder geval de meeste onderdelen.
Wat betreft dat stijvere chassis, ik geloof er weinig van... (Wel dat het zo voelt, maar niet dat het zo is) Alleen is een M3 carrosserie voorzien van wat extra dwars verbindingen om die stijfheid aan te brengen, maar die zijn grotendeels 1:1 over te zetten op een touring (dat is te zien in het topic waar Bjorn aan refereert). Al zal een touring carrosserie sowieso iets minder stijf zijn als een coupé.
Wettelijk mag het overigens in Nederland wel gewoon hoor Al zul je wel een soort van keuring moeten doen, maar tegenwoordig is dat niet zo'n groot probleem meer.
Lijkt me een leuk project!
Hier het artikel waar Bjorn het over heeft:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=578901
en hier een E46 M3 touring:
http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... port&mid=0
en:
http://www.rogueengineering.com/mm5/mer ... de=2002WAG
denk ook aan:
///M uitlaten langer maken.
Interieur? er zal geen ///M interieur zijn.
Meteen je subframebevestiging achter verstevigen?
fotosoep:
"
niet fotosoep:
En natuurlijk ook een trekhaak:
en hier een E46 M3 touring:
http://www.pistonheads.com/GASSING/topi ... port&mid=0
en:
http://www.rogueengineering.com/mm5/mer ... de=2002WAG
denk ook aan:
///M uitlaten langer maken.
Interieur? er zal geen ///M interieur zijn.
Meteen je subframebevestiging achter verstevigen?
fotosoep:
"
niet fotosoep:
En natuurlijk ook een trekhaak:
Ik zou zelf de looks gewoon houden zoals ze zijn... Sleeper style
en dan een 316i badge!
Gewoon zoals die grijze Alleen dan zonder dakrails...
Kan je ook gewoon een 330i Badge erop plakken, dan nog zitten mensen behoorlijk vreemd te kijken als ze achter je rijden en je geeft een keer goed gas !!
Lijkt me wel echt super een M3 Touring
Ik snap zowieso niet dat ze nooit gebouwd zijn. De S4 avant verkocht toch ook goed !
Lijkt me wel echt super een M3 Touring
Ik snap zowieso niet dat ze nooit gebouwd zijn. De S4 avant verkocht toch ook goed !
Ik weet van de E39 dat die niet als touring gebouwd is omdat BMW de carrosserie van de E39 niet torsiestijf genoeg vond.
Hoe dat bij de E46 zit is mij niet helemaal duidelijk, want de sedan zou steviger moeten zijn als de coupé (net als bij de E9x) en die is ook niet gebouwd als M3 (ik denk dat BMW daar nu spijt van heeft gezien de populariteit van de huidige M3 sedan (met name in de USA))
Hoe dat bij de E46 zit is mij niet helemaal duidelijk, want de sedan zou steviger moeten zijn als de coupé (net als bij de E9x) en die is ook niet gebouwd als M3 (ik denk dat BMW daar nu spijt van heeft gezien de populariteit van de huidige M3 sedan (met name in de USA))
Het zou wel een geniaal project zijn als je het doet! En dan inderdaad een 316 of 318 badge erop plakken en de koppen van die petjes bekijken als ze met hun Astra GSI naast je staan bij het stoplicht.
Nou heb ik een Astra GSI rijder niet heel hoog zitten, maar volgens mij kan die zelfs het verschil tussen een 316i en een M3 horen hoor... Ik zou de achterkant lekker leeg laten en gewoon netjes 2 uitlaatpijpjes zoals bij een 330i (evt Eisenmann ofzo), laat ze maar raden wat erin ligt.
Als je overigens een keer iets anders wilt als een M3... Het 4.8is blok uit een X5 zou in principe ook gewoon moeten passen, past misschien dan wat meer bij het karakter van een luxe touring.
Als je overigens een keer iets anders wilt als een M3... Het 4.8is blok uit een X5 zou in principe ook gewoon moeten passen, past misschien dan wat meer bij het karakter van een luxe touring.
En hier nog een... Deze zat ook op E46fanatics, maar ben zijn topic kwijt. Gelukkig heeftie een eigen site voor zijn ombouw gemaakt.doezel schreef:Lijkt me een leuk project!
- Edit:
- Topic ook gevonden