Turbo +...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Feluchie

Turbo +...

Bericht door Feluchie » 20 jun 2010, 16:10

Beste mensen

Ik heb laats de turbo laten vervangen van mıjn auto (e46 320d 2005).. Ik heb er tegelijk nieuwe brandstof fılter, lmm, lucht filter en nieuwe olie ingedaan.. Maar de auto haalt naar mijn gevoel niet alle pk`s die hij zou moeten. Het lijkt alsof hij verzuipt als ik plank gas geef, hierbij zıt een pluimpje zwarte rook en tot de 2200 toeren geen vermogen en de verbruiks meter staat dan op 20..

Wat heb ik over het hoofd gezien.. Misschien een relais defect ofzo... Help aub
Laatst gewijzigd door Feluchie op 21 jun 2010, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

318ci bos

Re: Turbo +...

Bericht door 318ci bos » 20 jun 2010, 16:21

Is hij nadat dit alles vernieuwd is ook uitgelezen en event. waardes gereset?

Wat was het probleem waarom je de turbo hebt laten vervangen?

ranchu

Bericht door ranchu » 20 jun 2010, 17:08

Ik heb dus een soort gelijk probleem, het is net als of die verzuipt en dan in een keer pakt die hem weer op. Ik hoor woensdag wat het kan zijn.

Feluchie

Bericht door Feluchie » 21 jun 2010, 07:30

@ 318ci bos

Turbo heb ik laten vervangen omdat die de laatste tijd hèèl erg begon te fluiten, en ook vermogen verlies, het gaf geen goed gevoel want ik ging op vakantie en had geen zin om daar met een kapotte turbo te zitten. Na demontage van de turbo heb ik die uitelkaar gehaald en bekeken. Teveel speling op heb schoepje en de zijkanten geraakt. Na het vervangen heb ik alle adaptie waarden laten resetten. Welke dat allemaal zijn weet ik niet.

@ Ranchu

Trekt jou auto ook niet tot 2200 en daarna doordat je hem forceerd om door te trekken pakt hij ineens wel op eveneens bijv. als je 120 rijd en je geeft plank gas dat duurt het een tijd voordat hij wakker word en begint te trekken..?

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 21 jun 2010, 18:05

Deze turbo's hebben elektrische verstelling toch? Heb je deze weer goed aangesloten? Werkt deze wel?

Klinkt een beetje alsof de turbo in de verkeerde stand blijft staan.....

Feluchie

Bericht door Feluchie » 21 jun 2010, 18:25

Geen idee wat dit is en of deze wel goed is aangesloten.. Waar zit dit dan..

ranchu

Bericht door ranchu » 21 jun 2010, 19:17

Ik ben bang dat het niet aan je turbo ligt ik heb dus het zelfde probleem, maar bij mij is het ook weer afhankelijk hoe warmer buiten hoe erger die het doet. Wat er precies gebeurt is als volg, ik trap mijn gas vol in vanaf 1,5 duizend toeren op een of andere manier lijkt het of die verzuipt de ene keer pakt die het op bij 2 duizend toeren en de andere keer bij 3 duizend toeren heel verschillend. Morgen gaat die naar de garage ik laat wel weten wat het is mischien heb je er wat aan.

Grzz,
Ranchu

Marc 320d

Bericht door Marc 320d » 21 jun 2010, 20:14

Hoe het bij jou zit weet ik niet precies. Mijn turbo is vacuum gestuurd en dat werkte vorig jaar niet lekker (vacuum slang was slecht en zoog zichzelf dicht). Dit gaf vergelijkbare situaties...vanuit stilstand pakte deze vaak wel redelijk, maar na een stukje uitrollen weer gas geven werkte niet zo lekker. Alles erg afhankelijk van hoe je aan komt rijden, wanneer je schakelt, wel of geen tussengas, etc. etc... erg irritant, want het was nooit duidelijk of je power zou hebben...

Bij jou zou het naar mijn idee zo simpel moeten zijn als een connector die er wel of niet op zit, maar de mensen met TU motor kunnen je hier wellicht meer over vertellen!

Een ander iets wat ook enigzins vergelijkbaar is en wat ik nog steeds heb: als mijn auto voor onderhoud is geweest en alles is gereset, dan rijdt de wagen de eerste week echt voor geen meter. De motor pakt totaal niet op en het is werkelijk een pest om mee te rijden. Dit geeft me aan dat er iets mis is in de motor sturing waar de motor heel langzaam omheen weet te werken.

Dus houd ons even op de hoogte wat er is. Als het namelijk gelijk is aan het probleem dat ik nog heb weet ik ook meer :D Suc6

kessie

Bericht door kessie » 20 sep 2010, 07:14

Controleer even je katalysator. Ik heb dit ook gehad na vervanging van de turbo. Bleek dat mijn katalysator ook nog verstopt zat. Ik heb de mijne helemaal leeg gehaald.

Feluchie

Bericht door Feluchie » 20 sep 2010, 10:37

Dank je wel Kessie ik ga het gelijk laten nakijken..

kessie

Bericht door kessie » 21 sep 2010, 11:51

Wat je zou kunnen doen is katalysator loshalen, zodat er wat ruimte tussen de katalysator en de turbo zit. Je kan natuurlijk ook zonder katalysator gaan rijden, maar dit maakt een behoorlijk kabaal. Leeg kloppen is ook een optie, hier krijg je met apk geen last mee.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”