doorlopend trillend stuur
doorlopend trillend stuur
Hallo,
Sinds ik mijn nieuwe e46 coupe uit 2004 heb (vanaf maart 2010), heb ik last van een trillend stuur.
Dit uitte zich aanvankelijk met name tussen de 100 en 120 km per uur.
Het stuur trilde dan zowat je hand uit!
Nu ben ik begonnen met uitlijnen en balanceren maar dit had minimaal effect.Vervolgens heb ik alle wielen laten superbalanceren.Hier kwam uit dat 1 (nwe) band af fabriek niet goed was.Band is vervangen.
Het probleem is met elke actie wel een beetje beinvloed (ten gunste) maar nooit opgelost.
Vervolgens compleet andere wielen en die natuurlijk ook gebalanceerd, nog steeds geen nadrukkelijk effect.
De trilling blijkt bij alle snelheden in meer of mindere mate aanwezig te blijven.Tevens heb ik gemerkt dat het soort wegdek sterk van invloed is op de manier waarop het stuur trilt.Uiteindelijk heb ik omdat de remschijven gecorrodeerd waren waar het wiel er tegenaan gemonteerd is, ook deze vervangen.Ook dit is weer van invloed geweest, wel duidelijk merkbaar, maar mijn probleem met trillend stuur is nog steeds niet helemaal opgelost.
Bij alle snelheden voel je nog steeds een lichte trilling. Vervolgens nogmaals nieuwe wielen geprobeerd maar ook dit was niet overtuigend.Heeft iemand nog een idee?
Uiteraard is alles gecontrolleerd op speling en zijn overigens ook de draagarmrubbers reeds vervangen.
Wie o wie heeft nog een goed idee waarmee ik mijn probleem definitief kan oplossen????
Sinds ik mijn nieuwe e46 coupe uit 2004 heb (vanaf maart 2010), heb ik last van een trillend stuur.
Dit uitte zich aanvankelijk met name tussen de 100 en 120 km per uur.
Het stuur trilde dan zowat je hand uit!
Nu ben ik begonnen met uitlijnen en balanceren maar dit had minimaal effect.Vervolgens heb ik alle wielen laten superbalanceren.Hier kwam uit dat 1 (nwe) band af fabriek niet goed was.Band is vervangen.
Het probleem is met elke actie wel een beetje beinvloed (ten gunste) maar nooit opgelost.
Vervolgens compleet andere wielen en die natuurlijk ook gebalanceerd, nog steeds geen nadrukkelijk effect.
De trilling blijkt bij alle snelheden in meer of mindere mate aanwezig te blijven.Tevens heb ik gemerkt dat het soort wegdek sterk van invloed is op de manier waarop het stuur trilt.Uiteindelijk heb ik omdat de remschijven gecorrodeerd waren waar het wiel er tegenaan gemonteerd is, ook deze vervangen.Ook dit is weer van invloed geweest, wel duidelijk merkbaar, maar mijn probleem met trillend stuur is nog steeds niet helemaal opgelost.
Bij alle snelheden voel je nog steeds een lichte trilling. Vervolgens nogmaals nieuwe wielen geprobeerd maar ook dit was niet overtuigend.Heeft iemand nog een idee?
Uiteraard is alles gecontrolleerd op speling en zijn overigens ook de draagarmrubbers reeds vervangen.
Wie o wie heeft nog een goed idee waarmee ik mijn probleem definitief kan oplossen????
Re: doorlopend trillend stuur
Ik denk dat je er bijna alles aan hebt gedaan om die trilling te verhelpen, wat zei men bij de bandenspecialist dan?Die weten het meestal het beste.
Re: doorlopend trillend stuur
de draagarmen enof remschijven zelf dan waren die gewoon recht?
BMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)
Re: doorlopend trillend stuur
Als je 100% zeker weet dat nergens speling op staat, stuurkogels, fuse,draagarmen,wiellagers.
kortom alles wat dit kan veroorzaken en je velgen zijn recht en banden goed uitgebalanceerd + goed uitgelijnd
op een goedde uitlijn bank. Dan zou je verwachten dat er een probleem is met je chassis.
Met een professionele uitlijnbank zou je ook dit moeten kunnen uitsluiten.
zoals jij omschrijft zijn alle bewegende delen helemaal goed, dan blijft naar mijn inziens alleen het chassis over.
Waar heb je hem laten uitlijnen?
kortom alles wat dit kan veroorzaken en je velgen zijn recht en banden goed uitgebalanceerd + goed uitgelijnd
op een goedde uitlijn bank. Dan zou je verwachten dat er een probleem is met je chassis.
Met een professionele uitlijnbank zou je ook dit moeten kunnen uitsluiten.
zoals jij omschrijft zijn alle bewegende delen helemaal goed, dan blijft naar mijn inziens alleen het chassis over.
Waar heb je hem laten uitlijnen?
Re: doorlopend trillend stuur
Dit probleem had je gelijk bij de aanschaf?
Miss. dat je nog kunt achterhalen of je wagen ooit een ongeluk heeft gehad?
Miss. dat je nog kunt achterhalen of je wagen ooit een ongeluk heeft gehad?
Re: doorlopend trillend stuur
Heb je de remklauw al eens gecontroleerd?
Het kan zijn dat deze blijft 'plakken'.
Het kan zijn dat deze blijft 'plakken'.
Re: doorlopend trillend stuur
Das iid ook een goede optie!
In dat geval zou het trillen hoogstwaarschijnlijk moeten stoppen als je gaat remmen.
In dat geval zou het trillen hoogstwaarschijnlijk moeten stoppen als je gaat remmen.
Re: doorlopend trillend stuur
Vind het vreemd dat de bandenspecialist dit niet heeft uitgezocht voor je, je komt met een klacht dat je stuur trilt..dan gaan ze vervolgens alles balanceren en uitlijnen. Vvervolgens maken ze een korte rit in je auto dan moeten ze toch concluderen dat hij nog steeds trilt..vind et dan vreemd dat ze er geld voor vragen terwijl je nog steeds geen oplossing hebt. Ze moeten dan tenminste even melden wat er aan de hand is lijkt me.
Bedoel balanceren en uitlijnen kost je minimaal 60euro en ze zijn er dan misschien 20 minuten mee bezig..gewoon terug gaan en vragen waarom die nog trilt:P Zoeken hun de oorzaak op:)
Bedoel balanceren en uitlijnen kost je minimaal 60euro en ze zijn er dan misschien 20 minuten mee bezig..gewoon terug gaan en vragen waarom die nog trilt:P Zoeken hun de oorzaak op:)
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: doorlopend trillend stuur
Mooggie schreef:Heb je de remklauw al eens gecontroleerd?
Het kan zijn dat deze blijft 'plakken'.
Als ie dit probleem al een tijdje heeft dan of de blokken zijn eraf gefikt of de schijven krom en hij zou geen remmen meer hebben.
Bij die snelheden heb je maar een klein stukje nodig om de schijven aan de kook te brengen.
Ik begrijp dat je ook al nieuwe wielen gemonteerd hebt??
Heb ook een soort gelijk probleem gehad kwam doordat de velg niet hgoed gecentreed zat op de flens,door de kustoffen centreer ring kun je hem der scheef opdraaienals je 1 bout aandraait en daarna de rest pas.
Met zo'n centreer ring moet je de wielbouten elke keer een klein stukkie aandraaien.
Re: doorlopend trillend stuur
Kan het geen wiellager zijn met speling?
Re: doorlopend trillend stuur
alles wat genoemd is is vervangen schijven remblokkenlagers draagarmrubbers enz draagarmen zat ten er net nieuw onder en weet de historie. uiteindelijk waren nieuwe brighton wielen met nieuwe dunlops de oplossing. een ieder bedankt. voor zijn reacties en uh excuus voor de late reactie
zal binnenkort een foto van de wielen posten. echt vet. 255 achter 225 voor mmmmmmm heerlijk
zal binnenkort een foto van de wielen posten. echt vet. 255 achter 225 voor mmmmmmm heerlijk