Af en toe oplichtend lampje olie niveau

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
318ci bos

Re: Af en toe oplichtend lampje olie niveau

Bericht door 318ci bos » 19 sep 2010, 10:47

bofkont schreef:Peilen handmatig zou ik blijven doen, ookal is je olie niveau sensor niet kapot.
Ze zijn niet altijd betrouwbaar, ik peil minimaal 1x permaand handmatig.
Juist zo is het ook, daarom zie ook ook echt het nut er niet van in om een dure sensor te kopen en monteren,
Terwijl ze niet eens betrouwbaar zijn!! gekkenwerk. dus het blijft toch gewoon met de hand peilen, sensor "goed"
of kapot.

318ci bos

Bericht door 318ci bos » 19 sep 2010, 10:51

haha graag gedaan!

Nu hopen dat iemand mij kan helpen!?

Wie o wie weet hoe je een bypass van de oliepeilsensor kan doen?????????????????

Reloader

Bericht door Reloader » 20 sep 2010, 09:43

bofkont schreef:Is inderdaad vaak de olie niveau sensor in het carter, gaan naar verloop van tijd altijd stuk, die van mij is onlangs ook vervangen.
Kost iets van 90 euro.
Sensor gaat idd vaak stuk , mijne is ook weer kapot

Mikkie

Bericht door Mikkie » 20 sep 2010, 11:16

Die van mij was al stuk bij aankoop en zie het nut van vervanging niet helemaal, peil het olieniveau toch regelmatig zelf. Dit, omdat je niet altijd op elektronica kan bouwen. Zo ondervond een kennis van me eerder in een Peug 306. Sensor was kapot, blok droog gelopen en deed plof -_-

318ci bos

Bericht door 318ci bos » 20 sep 2010, 17:20

Ik denk dat er draden doorverbonden moeten worden met een bepaalde weerstand ertussen.
Maar jah, welke draden en wat voor weerstand!?

Dial_888

Bericht door Dial_888 » 20 sep 2010, 17:31

Ik zou het lampje op je dashbord eruit halen............... :?

Maar persoonlijk vind ik het schuurtjeswerk/prutswerk om zo (belangrijke) meldingen te omzeilen.... gewoon vervangen zodat het goed opgelost wordt hopen dat je het niet meer overkomt......

318ci bos

Bericht door 318ci bos » 20 sep 2010, 17:40

Dial_888 schreef:Ik zou het lampje op je dashbord eruit halen............... :?

Maar persoonlijk vind ik het schuurtjeswerk/prutswerk om zo (belangrijke) meldingen te omzeilen.... gewoon vervangen zodat het goed opgelost wordt hopen dat je het niet meer overkomt......

zoal je hierboven kunt lezen zijn deze sensoren NIET BETROUWBAAR EN DUS NUTTELOOS.

Waarom dan 70 euro uitgeven??

Dial_888

Bericht door Dial_888 » 20 sep 2010, 17:47

Onderhoudshistorie van mijn 318 met 210k op de klok is het geen probleem geweest....en er zullen best ook andere goede ervaringen mee zijn. Maar je gaat je gang hoor........ik zal je niet tegenhouden...... :zwaai:

Overigens kan ik je niet helpen of het een weerstandsafhankelijke sensor betreft.....druk zal een schakelcontact zijn maar je olie niveau.... :?

Reloader

Bericht door Reloader » 20 sep 2010, 18:18

zo'n sensor gaat in de meeste gevallen 100.000 km mee, nou laten wij om het wat te dramatiseren dat halveren.

50.000km

de gemiddelde nederlander (dus het kan best dat jij hier dik boven zit maar dat heb nou eenmaal) rijd zon 15000km per jaar

dat is elke 3 tot 4 jaar een sensor vervangen voor zeg maar 100 euro. gewoon doen lijkt me..:)

318ci bos

Bericht door 318ci bos » 20 sep 2010, 20:59

Ja dat kan ook alleen wat heeft zon sensor voor nut als je er niet op kunt vertrouwen?
Ik denk dat de meesten toch bij het handmatige pijlen blijven om de paar maand.

Maar daarmee wil ik echt niet zeggen dat het dom is om hem te vervangen, nix mis mee.
Maar er is ook nix mis mee om deze functie uit te schakelen, als je toch al handmatig olie pijlt.
en het daarom zonde vind om daar zoveel geld aan uit te geven.
voor het geld van zon sensor kan ik zelf al bijna een complete kleinebeurt geven, veel beter besteed voor mij
en dat geld vast voor nog veel meer mensen op dit forum.

kortom: sensor vervangen niets mis mee als je deze kunt/wilt vertrouwen.
anders is het weggooit geld en ben je beter af zonder.

Moet je alleen wel weten hoe dat moet! :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”