navi scherm radio cd valt uit geen geluid ??

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Kenny
Contacteer:

navi scherm radio cd valt uit geen geluid ??

Bericht door Kenny » 09 mei 2010, 18:29

Hallo

Ik heb een 4,3 origineel bmw navi scherm en als ik rijd stop soms het geluid van de radio cd speler etc sinds een dag of 3.
het scherm werkt helemaal prima alleen geen geluid over de boxjes.

Mijn vraag is wat dat zouw kunnen zijn ??

GrKenny
einmal ein BMW ist immer ein BMW

Frank Stigter

Re: navi scherm radio cd valt uit geen geluid ??

Bericht door Frank Stigter » 09 mei 2010, 21:32

Hey Kenny

Ik denk dat ik precies hetzelfde probleem heb ;) .
Kwam op het forum kijken of dit probleem dus vaker voorkomt en jou probleemomschrijven komt wel heel erg overeen met mijn problemen.
Bij mij is het namelijk zo dat ik in eerste instantie gewoon geluid heb (CD of radio). Maar tijdens het rijden valt het geluid dan opeens weg en komt niet meer terug. Ik ben er al wel achter gekomen dat wanneer je naar een volgend nummer skip van de CD of naar een ander radiostation, dat dan het geluid weer aanspringt. Heel vreemd... x|
Verder is het bij mij dus ook zo dat het 4.3 scherm geen problemen vertoont.
Ik heb ondertussen de CD-wisselaar er uit gehaald, maar de zelfde problemen blijven zich dan voordoen over de radio.

Ook ik hoop er dus op dat er mensen meer kunnen vertellen over dit probleem!! ;D

Groeten Frank

Kenny
Contacteer:

Bericht door Kenny » 09 mei 2010, 21:40

Hallo

Bij mijn valt het gewoon uit ook als ik naar een ander nummer ga of cd of andere radio zender doet hij het niet alleen als ik hem uit heb gezet en dan weer aan doet hij het weer soms blijft het gewoon aan maar soms is het na een paar minuten afgelopen ZEER irritand !! hoop zo snel mogelijk een oplossing te vinden voor dit probleem !!

GrKenny

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 11 mei 2010, 05:55

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de Radiomodule. Bij een 4:3 systeem is dat hoogstwaarschijnlijk de BM24. Je kunt eerst even de zekering checken achterop de module, anders zou ik een andere module proberen of overstappen naar een BM54.
www. M3 register .nl

Frank Stigter

Bericht door Frank Stigter » 11 mei 2010, 20:40

Hallo B46,

bedankt voor je reactie. Ik ga morgen meteen eens checken! De radiomodule is gewoon het geheel met het scherm erin neem ik aan??
Zo ver ik weet kan je die er toch uithalen door de 2 sierlijsten van het dashboard te klikken?? Niet dat ik alles straks afbreek ;)
En is het duidelijk te zien welke module er dan in zit, of kan ik de BM24 ergens aan herkennen oid?

In ieder geval bedankt!
Ik ga het morgen eens bekijken.

Groeten Frank

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 mei 2010, 00:49

De radio zit achterin ;)
Het gaat hier om een losse module in de kofferbak, die links achter de bekleding zit onder de navigatie computer.
www. M3 register .nl

kdiericx

Bericht door kdiericx » 16 aug 2010, 02:20

Ik zit ook met hetzelfde probleem: als ik vertrek speelt de radio normaal maar dan valt plots het geluid weg (meestal als ik over een oneffenheid heb gereden, maar niet altijd). Meestal helpt het door de radio eens uit te zetten en terug aan ofwel door een cd vooruit te spoelen. Maar soms helpt dit helemaal niet en moet ik een tijd wachten eer hij terug werkt..
Ik ga morgen eens de accu loskoppelen en zien wat dat geeft.. Zit die radiomodule bij een touring ook onder de navigatie in de koffer? En is dat bij een bouwjaar 2000 een BM24 of BM54?

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 16 aug 2010, 12:47

BM24 :)
Bij een touring onder de kap tussen de reservewiel bak en achterbank.
www. M3 register .nl

Kenny
Contacteer:

Bericht door Kenny » 29 aug 2010, 08:57

hallo

Mijn probleem is gemaakt !! mijn radiomodile was inderdaad kapot en heb deze laten maken. voor een zacht prijsje al vond ik dat zelf dan. heb er ook meteen 2 uitgangen bij laten zetten voor mijn versterker.

Mvgkenny

badboy01

Bericht door badboy01 » 21 sep 2010, 10:51

Waar heb je deze laten maken?
En wat was er kapot?

Klinkt namelijk interessant om gelijk een output te maken voor een Subwoofer. :amen:

Kevin ///M

Bericht door Kevin ///M » 21 sep 2010, 21:29

Dat klinkt idd interessant, die van mij, ook BM24, werkt nog prima, maar overweeg ook om er outputs op te maken. Ik heb wel een uitleg gevonden hoe dat moet voor de BM54, maar de BM24 nog niet. Ik ben met electronica redelijk handig, dus ga me er wel een keer in verdiepen... :)

Kenny
Contacteer:

Bericht door Kenny » 07 okt 2010, 15:15

Hallo

Bij verotronics in eindhoven heb ik hem laten repareren en de uitgangen voor de versterker erop laten maken kosten van de reparatie 125,-ex en de versterker uitgangen 40,-ex maar wel omdat ik hem liet repareren.
geloof dat het normaal 55 of 65 euro kost weet ik niet zeker zouw je even moet bellen !!

Mvg.Kenny

pietpiet

Bericht door pietpiet » 26 okt 2010, 18:41

B46 schreef:BM24 :)
Bij een touring onder de kap tussen de reservewiel bak en achterbank.
hallo,

ik zit ook met hetzelfde probleem van mijn radio denk ik. ik heb er zelf al een beetje aan liggen zoeken,
en als je de antenne kabel 2mm van de antenne input houd speelt de radio een beetje, maar als je dan de antenne er helemaal overschuift valt de radio helemaal uit, egt iets raar! en als je het geluid een beetje harder zet,als de radio dan al speelt vallen de boxen uit? en waar kan ik vinden of ik een bm24 of bm54 heb van radio?

mvg dave

Johanm3

Bericht door Johanm3 » 11 feb 2011, 16:36

Heeft iemand enig idee hoe in %$#@naam ik die stekkers van de BM24 af krijg?

Heb m'n vingers inmiddels al helemaal opengehaald en ben in staat hard aan die draden te gaan trekken en m'n schoevendraaier als hefboom te gebruiken om het met grof los te krijgen.., maar dat is vast niet meest handige optie...

Heb een e46 cabrio. Heb de module dus wel gevonden. Hij staat rechtop onder m'n navigatie.

Help! x|

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 feb 2011, 12:57

Zit toch zo'n hendeltje aan wat je eerst moet overhalen ?? Dan pak je ze er zo uit...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”