Sinds een paar dagen heeft mijn BMW een vervelend kwaaltje. Af en toe beginnnen de boxen te kraken. dit is alleen zo aan de rechterkant. Als ik de radio uit zet dan gaat het kraken gewoon door en draaien aan de volumeknop helpt ook niet. ik heb Navi (groot scherm dus). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik had door enig zoek werk op het forum al wat gevonden dat het aan de BM54 module zou kunnen liggen. kan iemand dit misschien bevestigen. en als het daar aan ligt is dat hetzelfde als de versterker (in ETK zeg maar).
Alvast bedankt,
Edwin
Kapotte bm54 module.... wat het beste te doen ???
Kapotte bm54 module.... wat het beste te doen ???
Laatst gewijzigd door Edwin_W op 19 nov 2010, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Boxen kraken ook als radio uit staat ??
Grote kans dat het aan de BM54 ligt idd....
www. M3 register .nl
Kapotte bm54 module... en dan....????
Eerst kraakten de boxen heel af en toe en ook vaak alleen als ik al een tijdje aan het rijden was. ik dacht dit zal wel komen doordat het spul warm wordt en vond het verder wel best. nou is het sinds 2 dagen zo dat de boxen al kraken als ik de auto aandoe en dit gaat de hele tijd zo door. kortom einde verhaal voor mijn eindtrap.
nou kan ik een aantal dingen doen:
- nieuwe halen a 600 euro :? beetje te duur naar mijn idee
- opsturen naar limburg en daar maken ze hem voor 250 (heb ik via marktplaats)
- had ook nog op internet verotronics in eindhoven gevonden. zij kunnen er ook voor 65 euro uitgangen op maken waar ik een
externe versterker op kan aansluiten. dan zou ik dus mijn boxen en het hele zootje zo kunnen laten en alleen een andere
versterker erin kunnen zetten waardoor ik dus ook beter geluid krijg (heb achter al andere boxen en wil dit voor dan ook nog
hebben, alleen heb geen zin om mijn hele auto overhoop te trekken en dit hoeft dan dus niet) echter hoe sluit ik dan de boxen
erop aan? zij hadden het over een contra stekker die ze ergens in deden en dan kon ik daar gewoon mijn boxen e.d. op aan
sluiten.
nou heb ik een aantal vragen en zou graag jullie kijk, mening / advies daarover willen vragen:
- wat vinden jullie van bovenstaande prijzen ?
- weet iemand ook een adres voor dit soort werk in de buurt van leeuwarden want daar woon ik (of in ieder geval dichter bij
dan eindhoven)
- als ik alleen die uitgangen er op laat maken en zelf een versterker koop; is dit wat en heeft iemand dan enig idee hoe het
aansluiten van de
boxen dan precies in zijn werk zou moeten gaan en waar je zelf contra stekkertjes kan krijgen. het liefst sluit ik dan alles
aan zonder knip werk in mijn bedrading.
Alvast bedankt,
Edwin
nou kan ik een aantal dingen doen:
- nieuwe halen a 600 euro :? beetje te duur naar mijn idee
- opsturen naar limburg en daar maken ze hem voor 250 (heb ik via marktplaats)
- had ook nog op internet verotronics in eindhoven gevonden. zij kunnen er ook voor 65 euro uitgangen op maken waar ik een
externe versterker op kan aansluiten. dan zou ik dus mijn boxen en het hele zootje zo kunnen laten en alleen een andere
versterker erin kunnen zetten waardoor ik dus ook beter geluid krijg (heb achter al andere boxen en wil dit voor dan ook nog
hebben, alleen heb geen zin om mijn hele auto overhoop te trekken en dit hoeft dan dus niet) echter hoe sluit ik dan de boxen
erop aan? zij hadden het over een contra stekker die ze ergens in deden en dan kon ik daar gewoon mijn boxen e.d. op aan
sluiten.
nou heb ik een aantal vragen en zou graag jullie kijk, mening / advies daarover willen vragen:
- wat vinden jullie van bovenstaande prijzen ?
- weet iemand ook een adres voor dit soort werk in de buurt van leeuwarden want daar woon ik (of in ieder geval dichter bij
dan eindhoven)
- als ik alleen die uitgangen er op laat maken en zelf een versterker koop; is dit wat en heeft iemand dan enig idee hoe het
aansluiten van de
boxen dan precies in zijn werk zou moeten gaan en waar je zelf contra stekkertjes kan krijgen. het liefst sluit ik dan alles
aan zonder knip werk in mijn bedrading.
Alvast bedankt,
Edwin
Re: Kapotte bm54 module.... wat het beste te doen ???
65 euro is een goede prijs, maar vraag me wel af hoe goed/betrouwbaar je module dan nog is, daarnaast moet je nog een extra versterker erbij kopen....
Je kunt ook een gebruike kopen, maar die zijn helaas ook niet goedkoop.
www. M3 register .nl
dat is toch dat ding wat je even in de oven kan leggen?
en wat dan het gekraak oplost? volgens mij heb ik dat ergens op dit forum gelezen
en wat dan het gekraak oplost? volgens mij heb ik dat ergens op dit forum gelezen
ben bang met gebruikte dat ik over een jaar weer hetzelfde probleem heb. en als ik 65 euro voor de tulpjes betaal en 150 - 200 voor een externe versterker ben ik als nog goedkoper uit en heb ik meer vermogen dan eerstB46 schreef:65 euro is een goede prijs, maar vraag me wel af hoe goed/betrouwbaar je module dan nog is, daarnaast moet je nog een extra versterker erbij kopen....