Display BC

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
DieSle

Display BC

Bericht door DieSle » 28 sep 2010, 03:09

Haai,

Ik heb net een 523i 125kw gekocht uit 1996 met 260 000 km voor 2500€ wagen is bijna full option denk ik, en perfect onderhouden...(is dit een juiste prijs?)
1e probleem, als ik de BC indruk kan ik niks lezen op het middelste scherm... dit blijkt volgens de verkoper een gekend probleem te zijn bij dit model.
Ik betwijfel dit want mijn E36 is qua model en stijl hetzelfde en die werkte ook nog altijd zonder trouble.
Mijn vraag is ... is dit gemakkelijk op te lossen? (ik zou toch graag mijn reikwijdte weten en mijn gemiddeld verbruik) duur? heb ik een nieuwe display nodig of enkel wat leds te vervangen?
2de probleem is: de CD lader (in de koffer) mist zijn magazijn waar de 6 cd's inpassen... eigenaar is zich van geen kwaad bewust en beweerd nooit naar cd te luisteren.
kan dit gemakkelijk vervangbaar zijn?
meer kan ik jullie niet zeggen want de wagen is maar binnen 3 dagen in mijn bezit... specifieke details kan ik dus niet geven..
alvast bedankt!!

xandyx

Re: Display BC

Bericht door xandyx » 28 sep 2010, 13:39

Is inderdaad een bekend probleem. Zoek maar is op pixel repair e39 ;)

Dealer vervangt alles, maar er zijn ook reparatie bedrijven zoals kmsapeldoorn.nl

Hier heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb het laten zitten.
Stoor me er niet zo aan en het is nog te lezen met een beetje ontcijferen.

Er zijn trouwens ook guides welke je uitleggen hoe je het zelf kan doen maar je kan dan de boel ook echt verkloten.

needspeed

Bericht door needspeed » 19 okt 2010, 01:08

Hey,

Toevallig heb ik nog een kapotte cd wisselaar liggen met de casette die jij zoekt!
Interesse? dan hoor ik 't wel.
Tip:ga die pixels niet zelf proberen te maken...ik heb er zelf bijgezeten hoe je het maakt,maar daar heb je echt de goede apparatuur voor nodig en de skills!!!!

Groet,Joris

Buyuk

Bericht door Buyuk » 28 okt 2010, 03:45

de CD wisselaar van mijn oude Mercedes pastte in mijn BMW 530d.
En hij doet het ook nog. Als je via een sloop ofzo kan regelen van een E klasse dan zou het lukken/

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”