Katalysator verv door kale pijp ? [ 320d ]
Katalysator verv door kale pijp ? [ 320d ]
Hallo Mensen,
Mijn flexibele stuk vlakvoor mijn katalysator is lek,
mijn garage adviseert om ook de katalysator vervangen omdat dit minder werk is ivm lassen van het flex stuk enzovoort.
Als ik de katalysator vervang door een kale pijp zonder inhoud, zou hij dan meer lawaai produceren?
Is het ook een mogelijkheid om de pijp + flex stuk in diameter te vergroten?
Ik zou graag de ervaringen willen weten...
Alvast bedankt !
Mijn flexibele stuk vlakvoor mijn katalysator is lek,
mijn garage adviseert om ook de katalysator vervangen omdat dit minder werk is ivm lassen van het flex stuk enzovoort.
Als ik de katalysator vervang door een kale pijp zonder inhoud, zou hij dan meer lawaai produceren?
Is het ook een mogelijkheid om de pijp + flex stuk in diameter te vergroten?
Ik zou graag de ervaringen willen weten...
Alvast bedankt !
Re: Katalysator verv door kale pijp ? [ 320d ]
Nee, maakt niet echt meer lawaai als je de kat vervangt voor een pijp.
Check ff de groups buy... Ik heb ook interesse
Bij sommige auto's gaat de uitlaat erg fluiten. Ik vind het irritant, anderen vinden het mooi
Heb het met een nissan patrol ook een keer gedaan en daar hoorde je continu fluiten door de uitlaat (|
Heb het ook vaker gehoord dat het wel eens andere geluiden kan gaan produeren. Dat is dus een beetje merk en type afhankelijk.
Als griffendahl uit ervaring spreekt zou ik daar op af gaan.
Heb het met een nissan patrol ook een keer gedaan en daar hoorde je continu fluiten door de uitlaat (|
Heb het ook vaker gehoord dat het wel eens andere geluiden kan gaan produeren. Dat is dus een beetje merk en type afhankelijk.
Als griffendahl uit ervaring spreekt zou ik daar op af gaan.
't Geluid kan inderdaad wel iets veranderen, maar je hebt niet ineens een bak meer herrie ofzo... Diameter zou ik overigens niet te veel mee gaan spelen tenzij je ook een andere turbo en zo wilt gaan monteren.
vroeger bij me e46 320d ( 136pk ) de 2 kat's , die net na de turbo/flexibel en die midden onder je auto zit leeg gehaald, ging wel iets meer leven maken en je hoorde de turbo iets meer fluiten maar niet irritant, wel reed hij een stuk beter
Heb bij mij de kat in het midden leeg geklopt. Geen verschil in geluid.
Heb ook op een gegeven moment het flexibele stuk laten vervangen (dus was stuk), maar dat was geen succes. Uiteindelijk een nieuw eerste stuk (met kat) in laten zetten.
Heb ook op een gegeven moment het flexibele stuk laten vervangen (dus was stuk), maar dat was geen succes. Uiteindelijk een nieuw eerste stuk (met kat) in laten zetten.
dit flexibel stuk is gewoon een nadeel van de 320d, heb mijn 320d iets meer als 150dkm gereden en heb er tot 2 keer toe een nieuw flexibel stuk tussen laten lassen
Hallo mensen,
Bedankt voor jullie reactie's
Ik denk dat ik maar gewoon het flex stuk ga vervangen en de kat laat zoals hij is.
Zou de auto nog door de APK keuring komen als de kat ertussenweg is?
Bedankt voor jullie reactie's
Ik denk dat ik maar gewoon het flex stuk ga vervangen en de kat laat zoals hij is.
Zou de auto nog door de APK keuring komen als de kat ertussenweg is?
Een diesel wel, een benzine niet (tenzij die ouder is als 1993)
Kat is geen roetfilter...
In Nederland hoeft een diesel geen co-test te doen volgens mij, alleen een roetmeting. Co-test is hier volgens mij voorbehouden aan de benzine versies.
In Nederland hoeft een diesel geen co-test te doen volgens mij, alleen een roetmeting. Co-test is hier volgens mij voorbehouden aan de benzine versies.
Wou mijn katalysator graag laten weghalen maar helaas is die verplicht in België, naja verplicht... Enige twijfel ontstaat bij de "euro II emissienormering" Ik zal maar geen wilde gok doen en het erop gaan wagen op de autoinspectie ?
En wat met het motormanagement en rookontwikkeling?
En wat met het motormanagement en rookontwikkeling?
Je CO2 uitstoot wordt ietsje hoger zonder kat, en je roetuitstoot wordt lager... In Nederland dus ideaal, je wordt met een diesel namelijk niet gekeurd op CO2 en wel op roetuitstoot.
Die van mij met vervangingspijp en Eisenmann fluit er idd lustig op los nu, ik vind het best aardig klinken Ook is het geluid wel iets donkerder geworden, zeker niet onaardig naar mijn mening 't Past wel bij mijn auto denk ik
Die van mij met vervangingspijp en Eisenmann fluit er idd lustig op los nu, ik vind het best aardig klinken Ook is het geluid wel iets donkerder geworden, zeker niet onaardig naar mijn mening 't Past wel bij mijn auto denk ik
Bedankt, denk dat ik nu wel voldoende informatie heb. Het zal niet voor direct zijn want papa worden kost centjes. En nog eens verhuizen erbovenop.
Als er CAT op je kentekenbewijs staat MOET hij er ook onder zitten, dus wat GRIFFENDAHL zegt is niet helemaal waar.
Dezelfde discussie hebben wel met gordels gehad, als ze erin zitten MOETEN ze werken en goed zijn ook al zijn ze voor die auto en op dat moment niet verplicht.
Dezelfde discussie hebben wel met gordels gehad, als ze erin zitten MOETEN ze werken en goed zijn ook al zijn ze voor die auto en op dat moment niet verplicht.