Ik ben al tijden van plan met dit topic te komen, maar door van alles en nog wat komt het er telkens maar niet van. Ook vind ik het leuk om er even de tijd voor te nemen in plaats van zo maar wat foto’s dumpen. Ik ben net als velen van jullie autogek en ik aanbid enkele automerken even als dat ik andere verafschuw.
Één van de merken waar ik erg van gecharmeerd ben is natuurlijk BMW Duitse degelijkheid met strakke lijnen, sterke motoren en een sportief karakter. De laatste paar jaar heb ik talloze automerken + modellen door m’n gedachte laten gaan die in mijn ogen ideaal waren voor mij als startersauto. Iedere keer wist ik 100% zeker dat het een [INSERT MERK] [INSERT TYPE] moest worden totdat ik weer wat anders bedacht. Om gek van te worden, ook spraken de nee schuddende hoofden van mijn vrienden boekdelen als ik weer even enthousiast m’n definitieve keuze voorlegde. Maargoed, cut the crapp, om een lang verhaal kort te maken: een e36 moest het worden! Een 6-cilinder en bij voorkeur een coupé
Tijdens het vele BMW speuren op de occasions-sites liep ik tegen deze BMW aan. Een e36 320i Coupé vanos uit januari 1995. Stond bij een autobedrijf in Schiedam, ben daar in juni met een maat wezen kijken. De wagen zag er enorm goed uit en reed prima, loopt heerlijk zuiver, soepele bak, geen slippende koppeling, trekt niet naar links of naar rechts, enz. enz. Ik weet nog goed 't moment dat ik voor het eerst flink het gas in trapte... Holy Fu*k, wat brult die zescilinder toch lekker!!
Een kmstand van 193.300 zette me wel aan het denken, maar de goede verhalen over deze sterke zescilinders, de uitgebreide proefrit + een jaar apk haalde me over. De maandagmorgen daarop terug gegaan met mijn pa en de koop rondgemaakt. Optisch wel een paar plekjes waar ik me aan stoor maar in de basis helemaal goed, en bovendien niet in gerookt! (Voor mij als nietpaffer een pré). Momenteel ben ik nog student dus ik mag ook wel een keer tevreden zijn.
Hier nog een paar foto's zoals'ie te koop stond:
- Spoiler: Laat zien
- Nieuwe matten,
- Chroomlook deurvergrendeling knopjes vervangen door zwarte,
- Platte Chroomlook raambediening kapjes vervangen door zwarte bolle kapjes,
- Nieuwe achterlichtunits,
- Nieuwe koplampglazen (inclusief de lenzen),
- Opdrukplaten,
- Silvervisions,
- Nieuwe kapjes op gordelbouten,
- Check/Control met afgebroken knop gefixt met een andere CC (overgenomen van Leen ),
- Vier stuks Michelin Alpin A4 om de style 46's
- Eibach verlagingsveren,
- 17" Styling 22 M-Doppelspeiche of misschien Styling 32 Radial-Styling,
- Andere uitlaat / einddemper. Deze rammelt en piept af en toe, misschien is het eenvoudig te herstellen maar anders moet er verder kijken naar een nieuwe pijp. Nog niet echt in verdiept, dacht aan Eissenman maar sta open voor suggesties!
- Nieuwe bumperstrips voor en achter,
- Brede portierlijsten (clean, zonder logo's dus),
- Midden armsteun,
- Nieuwe handremhoes + pookhoes,
- Andere deurpanelen of wellicht compleet zwart sport interieur,
- Last but not least trekhaak eraf!!! Ik weet het, zo'n ding is geen gezicht en al helemaal niet op een coupé, maar aangezien er op het typeplaatje van de auto "Mit Anhänger / With Trailer" staat maakt het in mijn ogen amputatie en dat weerhoudt me er een beetje van. En zo'n trekhaak kan toch best wel eens verdomd handig zijn!