luchtveren lopen leeg

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Goelette

luchtveren lopen leeg

Bericht door Goelette » 26 sep 2010, 19:02

als ik mijn E39 touring met luchtvering langer dan 1,5 uur parkeer, dan loopt rechtsachter de luchtbalg leeg lijkt het. Hij staat daar dan erg laag in verhouding tot links achter, en doordat hij scheef staat zie je hem links voor omhoog komen.
Als ik dan ga rijden is er niks meer aan de hand, pompt hij dus gewoon bij. Hij staat dan ook perfect recht.
Hij geeft geen foutmelding aan.

kan dit kwaad? beter preventief de balg vervangen, of gewoon laten pompen en wachten tot hij echt kapot gaat?\

thx!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: luchtveren lopen leeg

Bericht door bjornc » 26 sep 2010, 21:13

Balg is waarschijnlijk dus al lek... ik zou hem vervangen.
Als ie tijdens het rijden zou scheuren, kan je nog in een rare situatie komen lijkt me.

Cliff

Bericht door Cliff » 26 sep 2010, 21:15

Jep...kwestie van nieuwe luchtbalg erin...is heel eenvoudig. Dacht dat het maar 3 bouten zijn die je hoeft los te draaien en dan pak je hem er zo uit ;)

Bandje

Bericht door Bandje » 30 sep 2010, 22:15

Advies is vervang ze alle twee,
Ik heb ze 2 weken geleden ook vervangen.
Is erg simpel Maar let wel op,als je advies wil hoor ik het wel.
Is volgens mij alleen maar bij dealer te koop.

Goelette

Bericht door Goelette » 02 okt 2010, 17:58

Ik moet nog eens gaan onderzoeken op een brug. ik heb de auto pas 4 weken, en de vorige eigenaar had kort daarvoor 1 balg vervangen. Ik weet niet welke. Als hij leegloopt aan de kant van de nieuwe balg, dan zal er wel iets in de leidingaansluitingen lekken. Als hij leegloopt aan de kant van de oude balg, is het inderdaad direct even balgje vervangen.

thx voor de tips en ik zal zeker even PMmen voor extra advies van de expert als het me niet lukt :) Thx!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”