Brandblusser plaatsen
Brandblusser plaatsen
Hallo
Weet iemand een geschikte plek, liefst in het kofferbak waar je een brandblusser kunt plaatsen in verband met gaten boren. Bij de brandblusser zit een ijzere platte stang om in te hangen met 2 gaten (van de halfords).
Bedankt!
Weet iemand een geschikte plek, liefst in het kofferbak waar je een brandblusser kunt plaatsen in verband met gaten boren. Bij de brandblusser zit een ijzere platte stang om in te hangen met 2 gaten (van de halfords).
Bedankt!
Re: Brandblusser plaatsen
Let je er wel op dat de meeste blussers die bij Halfords, Gamma enz. enz. te koop zijn, poeder blussers zijn? Ben je dan een keer genoodzaakt om de blusser te gebruiken en hij werkt nog dan heb je in de meeste gevallen nog meer schade ( elektrisch gezien ) door dat het poeder is ipv schuim. Wees hier in ieder geval op bedacht...
Wikipedia info
Wikipedia info
- Spoiler: Laat zien
Laatst gewijzigd door MindWarp op 01 okt 2010, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de tip! Helaas hadden ze alleen maar poederblussers. In Belgie schijnt brandblusser verplicht te zijn.
In mijn auto ziet ie aan de voorstoel, zeg maar aan de voorkant met een nette beugel.
Voor de e46 hebben ze ook een dergelijk systeem al weet ik niet of je een niet BMW brandblusser kunt opnahngen.
Het zit lekker dicht in de buurt voor als er wat is en toch zit ie niet in de weg zo. En als je het water in rijdt dan kun je snel de voorruit eruit meppen :>
hier een plaatje als het is gemonteerd
Voor de e46 hebben ze ook een dergelijk systeem al weet ik niet of je een niet BMW brandblusser kunt opnahngen.
Het zit lekker dicht in de buurt voor als er wat is en toch zit ie niet in de weg zo. En als je het water in rijdt dan kun je snel de voorruit eruit meppen :>
hier een plaatje als het is gemonteerd
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Heel erg bedankt a90!, er liepen een paar kabels van de vloer naar de stoel, maar aan het uiteinde bevestigen gaat wellicht ook nog.
zoals al gemeld poederblussers zijn slecht ivm schade aan de elektronica een schuimblusser is veel beter bij een beetje autozaak heb je die ook zelf bij de bouwmarkt zijn ze verkrijgbaar
Ik heb in mijn vorige auto, een Kever uit 1974 een brand gehad. De achterbank stond in de brand omdat deze kortsluiting had gemaakt met de spiralen en de accu (naderhand een kap op de accu gezet). Ik heb deze brand ipv de achterbank eruit te trekken geblust met poeder. En ik kan je vertellen dat dat echt heel slecht is voor je auto. Behalve het feit dat je heel veel kans op roest hebt zit dat poeder overal en dus ook bij de bedrading e.d. Je bekleding heeft daar ook echt veel last van. Ik heb nu nog wel een poeder blusser liggen maar deze gebruik ik niet in de BMW. Je moet gewoon een schuimblusser kopen.
Al heb ik wel ooit gelezen dat een kleine handblusser eigenlijk niet heel veel nut heeft bij een echte brand.Maar goed als je iets beginnends kan stoppen waarom niet?
Overigens heb ik 2x brand gehad in mijn Kever, de eerste keer vloog de bedrading in de brand achter dashboard. De dimmer van de kilometertellerverlichting brandde door met de draadboom. Alleen een beetje smeulen maar geen ernstige schade gelukkig!
Al heb ik wel ooit gelezen dat een kleine handblusser eigenlijk niet heel veel nut heeft bij een echte brand.Maar goed als je iets beginnends kan stoppen waarom niet?
Overigens heb ik 2x brand gehad in mijn Kever, de eerste keer vloog de bedrading in de brand achter dashboard. De dimmer van de kilometertellerverlichting brandde door met de draadboom. Alleen een beetje smeulen maar geen ernstige schade gelukkig!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Loop al een tijdje met het idee om een schuimblusser in de auto te plaatsen. Nu met me nieuwe auto ga ik het zeker doen. Gewoon twee 2liter blussers in de kofferbak. Aan elke kant net bij de achterlichten. Die 2liter blussers zijn niet te groot en met 4 liter totaal valt er wel een beginnend brandje te blussen.
Lijkt me erg angstig als er brand in je auto ontstaat en je moet aan de kant van de weg toekijken terwijl je auto uit brand.
Grt, René
Lijkt me erg angstig als er brand in je auto ontstaat en je moet aan de kant van de weg toekijken terwijl je auto uit brand.
Grt, René
En als die dan afbrand zet hem in P of in z`n vrij want brandende auto`s hebben de neiging om te gaan starten en weg te rollen!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- MrBrownstone
Das ook weer zo lullig he? dan sta je wel raar te kijken!
BIE-EM-DOBBELJOE
Is ook lastig met de brandweer.
"Waar is de brand precies meneer?"
"tja ligt eraan hoe lang u erover doet"
"Waar is de brand precies meneer?"
"tja ligt eraan hoe lang u erover doet"
Druk op zoek naar een e46 330ci cabrio... Gevonden!!