opzoek naar filter
opzoek naar filter
ben opzoek naar een nieuw filter voor mijn 325i, vandaag motor afgestelt nadat ie niet stationair liep, samen met een van de monteurs bij mij op het werk. aleen als ik het gas intrap nadat is stationair heeft gelopen hapt ie als het waren naar lucht, hij zij dat het ligt aan het openlucht filter dat ie teveel binnenkrijg en dat het warm is dat van de motor afkomt.
ik ben beetje aan het researchen en het liefst heb ik iets van carbon of een carbon hoes eromheen zodat het koud blijft. heb al gekeken bij simota, maar vraag me af of zo'n gesloten WS filter werkt?:
heeft iemand iets anders in gedachte van een mooie carbon intake? (klinkt ook wel zo lekker natuurlijk ) zat te zoeken naar iets als dit:
weet iemand zoiets te vinden voor een 325i E36? ik weet dat simota ze niet levert ofzo?
ik ben beetje aan het researchen en het liefst heb ik iets van carbon of een carbon hoes eromheen zodat het koud blijft. heb al gekeken bij simota, maar vraag me af of zo'n gesloten WS filter werkt?:
heeft iemand iets anders in gedachte van een mooie carbon intake? (klinkt ook wel zo lekker natuurlijk ) zat te zoeken naar iets als dit:
weet iemand zoiets te vinden voor een 325i E36? ik weet dat simota ze niet levert ofzo?
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: opzoek naar filter
gewoon lekker orchineel laten allemaal onzin die openlucht filters
hij krijgt er echt geen pk s bij misschien juist minder zelfs
zal het uitlegen in koele lucht zit meer zuurstof dan in warme lucht
brandstof verbrand met toevoeging van zuurstof ( koele lucht dus in orchinele behuizing )
doordat auto zijn warmte verzameld onder de motorkap en je gaat er een openluchtfilter op zetten
zuigt hij dus warme lucht aan(MIDER ZUURSTOF DUS MINDER PK ) in plaats van koele ( MET meer pk s )
dit advies heb ik van een chip tuner gekregen hij vertelde mij openluchtfilters zijn verkooppraatjes
dus als je toch een sportfilter plaatst doe het dan gesloten en zo dat hij koele lucht aanzuigt
anders verlies je gewoonweg PK S
hij krijgt er echt geen pk s bij misschien juist minder zelfs
zal het uitlegen in koele lucht zit meer zuurstof dan in warme lucht
brandstof verbrand met toevoeging van zuurstof ( koele lucht dus in orchinele behuizing )
doordat auto zijn warmte verzameld onder de motorkap en je gaat er een openluchtfilter op zetten
zuigt hij dus warme lucht aan(MIDER ZUURSTOF DUS MINDER PK ) in plaats van koele ( MET meer pk s )
dit advies heb ik van een chip tuner gekregen hij vertelde mij openluchtfilters zijn verkooppraatjes
dus als je toch een sportfilter plaatst doe het dan gesloten en zo dat hij koele lucht aanzuigt
anders verlies je gewoonweg PK S
dat geldt voornamelijk voor de goedkopere boerenlullen filters.
een filter (het liefst met hitteschild) dat lucht aangezogen krijgt achter de bumper of de koplamp zal tijdens het rijden echt wel koude lucht opvangen. maar verdere PK winst zul je niet veel van merken
een filter (het liefst met hitteschild) dat lucht aangezogen krijgt achter de bumper of de koplamp zal tijdens het rijden echt wel koude lucht opvangen. maar verdere PK winst zul je niet veel van merken
-- Houdoe wanne --
Ik wil ook graag mijn oem filter vervangen voor betere
nu hoor ik dat je dan het beste de bmc kunt kopen
iemand enig idee welk onderdeel nummer?
Of verkoop/uitzoek punt?
alvast bedankt!
nu hoor ik dat je dan het beste de bmc kunt kopen
iemand enig idee welk onderdeel nummer?
Of verkoop/uitzoek punt?
alvast bedankt!
-
Wat ook een oplossing is om de vernauwing die aan de voorkant van het originele luchtfilter zit te demonteren. Hier door krijg je ook meer aanzuig geluid en hou je de looks origineel, en het kost niks!
Kijk eens voor een bmc cda Cold air intake, heb ik zelf ook 1 en ben er echt tevreden over.
Is echt een aanrader.
Is echt een aanrader.
Ergens een site dan?
waar je bmc kunt uitzoeken?
waar je bmc kunt uitzoeken?
Qua inlaattemperaturen maakt het allemaal niet zoveel uit of je nu een box maakt of een gewoon een open filter monteert. Door de warmte onder de kap warmt alles toch wel op, dat zie je ook terug in je inlaatluchttemperatuur welke de motor meet. De enige reden om een open luchtfilter te nemen is de betere gasreactie (geen restrictie) en het geluid blijft wel mijn favoriet, maar dat is altijd bijzaak. Gewoon een filter nemen dat ook goed filter, ipv een goedkoop ding dat enkel bedoelt is voor grind en overwaaiende takken.