Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
absoluut.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Schroef dan 4x thuiskomertjes eronder waar je max 80km/h mee mag, dan haal je ongetwijfeld de 1500
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
-
Leuk project :-)Johnny schreef:Schroef dan 4x thuiskomertjes eronder waar je max 80km/h mee mag, dan haal je ongetwijfeld de 1500
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Vandaag weer eens een check gedaan, hoewel ie niet representabel is voor het 'normale' verbruik.
778km gereden, uiteraard nog wat over.... verbruik: 1:14.8 .
Maar dan wel Autobahn, file en moi aan het stuur gehad (h)
778km gereden, uiteraard nog wat over.... verbruik: 1:14.8 .
Maar dan wel Autobahn, file en moi aan het stuur gehad (h)
- sanderalbers
Griffendahl schreef:Aantal dingen die van invloed kunnen zijn:Wervelkleppen hebben naar mijn mening weinig tot geen invloed op het verbruik van een 320d.
- Algemene staat van onderhoud (filters, etc... Houd jij - of de vorige eigenaar - je netjes aan de inspecties, of vervang je alleen de olie en wacht je voor de rest tot het stuk gaat?)
- Wiel- en bandenmaat, grotere en bredere velgen zullen een duidelijk negatieve invloed hebben
- Bandenspanning, te laag is niet ok...
- Rijstijl, lijkt me duidelijk
- Traject waarop gereden wordt, veel 80 km wegem of juist veel stad
- Automaat pakt sowieso wat meer als een handbak (met de juiste bestuurder)
- Dichtgeslipte kat, of een andere obstructie of lek in je uit- of inlaattraject
goede tips, ben zelf monteur dus het onderhoud zit goed.
heb wel 225 banden maar zo'n verschil moet dat niet maken.
bandenspanning 2.6 rondom.
automaat kost altijd wel wat maar zoals al gezegd, de volvo was ook een automaat en reed echt zuiniger.
rijstijl lijkt me dan toch wel meest voor de hand liggend.
maar toch schort er wat nog aan mijn auto denkik .. (| .
toch maar ffies zoeken.
What am i? Some kind of a Shitmagnet?
Je moet eens op de snelweg gaan meten wat je verbruik is. Stop eens vlakbij de snelweg en rij dan eens de snelweg op en rij dan gemiddeld 100km/uur zonder dat je gekke dingen doet. Rij in totaal 50km vooral snelweg en 80km weg en geen stadsverkeer,files of planken. Vertel dan eens wat je verbruik is. Dat moet rond de 1 op 20 zitten is dat het niet dan heb je een ander probleem. Natuurlijk is de BC niet 100% accuraat maar dat kan je weer berekenen aan de hand van hoeveel je moet tanken in verhouding tot je kilometers. Uitrekenen en dat vergelijken met wat er op je BC staat en dan weet je hoe nauwkeurig die is.
Je kan geen graadmeter geven voor het verbruik van een auto daarvoor moet je onder gelijke omstandigheden rijden. Iedereen rijdt anders en wat de een normaal en zuinig vind is dat bij de ander juist niet. Er is hierin geen standaart maat. Dus doe wat ik zei en laat dan eens weten wat het verbruik is. En doe dat niet op een dag dat het zwaar regend en dat het buiten stormachtig is, maar dat spreekt voorzich denk ik?
Je kan geen graadmeter geven voor het verbruik van een auto daarvoor moet je onder gelijke omstandigheden rijden. Iedereen rijdt anders en wat de een normaal en zuinig vind is dat bij de ander juist niet. Er is hierin geen standaart maat. Dus doe wat ik zei en laat dan eens weten wat het verbruik is. En doe dat niet op een dag dat het zwaar regend en dat het buiten stormachtig is, maar dat spreekt voorzich denk ik?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Ik rijd met een beetje geluk 700 km op een volle tank.
Heb een 320d automaat met 150 pk.
Alleen toen ik mijn auto kocht lagen er voor 225-40-18 banden op en achter 245-40-18.
Dus zou het verschil maken als ik 4 gelijke banden neem van 225 in het verbruik ?
Heb een 320d automaat met 150 pk.
Alleen toen ik mijn auto kocht lagen er voor 225-40-18 banden op en achter 245-40-18.
Dus zou het verschil maken als ik 4 gelijke banden neem van 225 in het verbruik ?
Hoe langer ik dit topic volg, hoe ik word dat ik een 330d heb.
Zoals Mario TT al zegt, iedereen rijdt andere afstanden dus vergelijken is lastig. Maar als ik hoor dat mensen slechts 700-800km op een tank rijden met een 2 liter diesel.. Dat redt ik zelfs met mijn 330d automaat met 2 vingers in de neus .
En nee echt geen snelwegkilometers...
Zoals Mario TT al zegt, iedereen rijdt andere afstanden dus vergelijken is lastig. Maar als ik hoor dat mensen slechts 700-800km op een tank rijden met een 2 liter diesel.. Dat redt ik zelfs met mijn 330d automaat met 2 vingers in de neus .
Mja, zo'n 330d rijdt vast een stuk lekkerder en niet schokkend veel onzuiniger dan een 320, alleen zijn de vaste lasten en onderhoud wel weer een tikje duurder. En aanschaf vaak ook .
|pReint schreef:Hoe langer ik dit topic volg, hoe ik word dat ik een 330d heb.
Zelfs met duchtig stampwerk haal je met een 330d nog minstens 750km op 63 liter
En met rijden als een slak haal je de 1000
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
Misschien moeten we een proefpersoon aanstellen (ik) die de auto`s op verbruik test. Als een 320d goed onderhouden is en geen problemen heeft moet ik er minimaal 1 op 20 uit kunnen persen.
- Spoiler: Laat zien
Ik denk dat bijna iedereen er wel een goed verbruik uit kan persen, als je maar de goede routes rijdt. 95% provinciaal met amper onderbrekingen ivm rotondes en verkeerslichten (CC op 85) scheelt nogal ten opzichte van regelmatig stads en flink doortrappen provinciaal en snelweg (resp. 110 en 150 kruissnelheid CC).
Dat klopt helemaal Mikkie, maar daarom moet je een vaste route of vast type traject opgeven om het verbruik te testen. Anders kan en mag je het gewoonweg niet vergelijken. Ik rij ook weleens stukken waarbij ik 1 op 4 haal puur omdat ik continu stop en optrek. Maar ik heb ook een hoop stukken waarbij ik gemiddeld gewoon 1 op 13-14 haal met mijn 520i.
Je moet 50km snelweg rijden, en dan op een vaste snelheid blijven van 100km/uur en niet gek doen en normaal optrekken. En dan moet je het vergelijken met de rest. Waarom? Als er iets mis is met je auto dan merk je dat op dat soort momenten ook. En 150 op de CC is echt geen meetgraad, als je dat als meetgraad gebruikt dan snap je het niet.
Bij normale test gebruiken ze een snelheid van 90km/uur. Dat is namelijk de meest economische snelheid ivm luchtweerstand. Motorrijders kunnen dat bevestigen want richting de 100km/uur voel je de druk echt op je helm komen.
Je moet 50km snelweg rijden, en dan op een vaste snelheid blijven van 100km/uur en niet gek doen en normaal optrekken. En dan moet je het vergelijken met de rest. Waarom? Als er iets mis is met je auto dan merk je dat op dat soort momenten ook. En 150 op de CC is echt geen meetgraad, als je dat als meetgraad gebruikt dan snap je het niet.
Bij normale test gebruiken ze een snelheid van 90km/uur. Dat is namelijk de meest economische snelheid ivm luchtweerstand. Motorrijders kunnen dat bevestigen want richting de 100km/uur voel je de druk echt op je helm komen.
Als je 100 op de snelweg rijdt, dán snap je het niet (h)Mario TT schreef:...als je dat als meetgraad gebruikt dan snap je het niet.
Vandaag 900km en nog 75km op de BC,rij voor 90% snelweg 120 tot 150 op CC,banden 225/40/18,eind van de maand zijn winter sloffen er onder(16inch)ben benieuwd of het iets scheelt.Ben zeer tevreden over het verbruik van mijn Bimmer