De Vijf van Fransosowitz

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Fransosowitz

De Vijf van Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 15 okt 2010, 10:31

Zoals in mijn voorstel topic al te lezen was hebben we sinds kort onze eerste BMW! :D :D :D :D
Het is een 525i automaat in de kleur Platin Grau geworden. Uit oktober 2009 met zo'n 16.000km op de teller op de dag van ophalen.
De auto komt oorspronkelijk uit Duitsland en is door een Nederlandse BMW dealer geïmporteerd zodat de auto 2 jaar premium selection garantie heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua uitvoering is het niet echt te vergelijken met een Nederlands model. Voor ons zitten alle belangrijke toeters en bellen er op. Met zelfs nog een aantal leuke extra opties zoals de comfort opening, softclose op de portieren, elektrische achterklep enz.. Zie de spoiler hieronder voor een overzicht van de belangrijkste opties.
Spoiler: Laat zien
Belangrijkste zaken uitrusting:

Adaptieve Bi-Xenon verlichting met variabele lichtverdeling en hoekverlichting
Uitgebreide airconditioning
Navigatie professional met harde schijf en USB
Bluetooth telefoon
Spraaksturing
Hifi actief luidsprekersysteem
Panoramadak
Zwart lederen interieur
Stoelverwarming
Comfort opening/sluiting portieren en starten zonder sleutel
Softclose automatic op de portieren
Elektrisch bedienbare achterklep
Grootlicht assistent
Lane departure warning
Park distance control voor & achter
Automatisch dimmende binnenspiegel
Alarmsysteem klasse 3
Het navigatiesysteem met hard disk is super mooi qua beeldscherm en snel te bedienen. Ook is het een genot om allerlei cd's op de harde schijf te kunnen laden: er is plek genoeg voor ik schat zo'n 200 cd's. Mocht de harde schijf vol komen, dan is er altijd nog de mogelijkheid om via b.v. de USB aansluiting een USB-stick o.i.d. aan te sluiten. In ieder geval geen rond slingerende cd's meer in mijn auto! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rij ervaringen zijn tot nu toe erg goed! De motor (3,0l, 6 cilinder met 218pk) klinkt prachtig, is heerlijk soepel en stil. De automaat schakelt erg vloeiend, naar mijn idee nog vloeiender dan de DSG in mijn nieuwe (lease) VW Golf.
Over het gemiddelde verbruik kunnen we ook alleen maar positief zijn: tot nu toe een keurige 1:12,5! De Efficient Dynamics lijken hun werk goed te doen...! ;)
Als we wat meer gereden hebben kunnen we waarschijnlijk pas echt wat over het verbruik zeggen.

Het zal duidelijk zijn: we zijn super blij met deze vijf en hopen er nog vele jaren plezier van te hebben! 8)

Cliff

Re: De Vijf van Fransosowitz

Bericht door Cliff » 15 okt 2010, 10:43

Super mooie E61...top! :amen:
.
Ga je er nog wat aan veranderen of laat je hem fijn zo?

Ralph

Bericht door Ralph » 15 okt 2010, 10:55

Schitterende opties heb je.
Deze opties (softclose etc) zie je niet vaak.
Heel veel plezier van je nieuwe ride.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 15 okt 2010, 11:25

Ik vind 'm prachtig! Mooie chique kleuren, en schitterende opties.

Navi ziet er ook veel mooier uit dan de eerdere versies.

Overigens grappig om te zien dat je toch wel de variabele maximum-toerental-streepjes hebt, ondanks je eerdere opmerking:
Fransosowitz schreef:Nog even voor de volledigheid: inmiddels heb ik begrepen dat vanaf de LCI deze variabele streepjes m.b.t. het maximum toerental er niet meer zijn.
Wat ik me trouwens afvraag, als je bij een elektrisch bedienbare achterklep de klep middels de knop dicht doet, gaat dan de afdekrolhoes ook automatisch mee, of heb je ook dan dat wanneer je ingegespt op je stoel zit, klaar om te vertrekken, bemerkt dat je weer uit kunt stappen om de rolhoes naar beneden te doen? ;)

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 15 okt 2010, 11:52

Dank jullie wel voor de complimenten! :o

We zijn niet van plan om iets te veranderen: we hebben geen behoefte aan een M-pakket ofzo. De (zomer) velgen van de foto hebben we nieuw aangeschaft en zijn dus ook onze eerste keus. We houden van een ingetogen, chique stijl en daar voldoet deze auto prima aan naar ons idee. :)

De streepjes in de toerenteller zijn niet variabel zoals in de pre LCI versies: zoals ze op de foto te zien zijn, zijn ze altijd (koude of warme motor). Ik had inderdaad gelezen op internet dat de variabele streepjes vanaf de LCI versie er niet meer zouden zijn. Dat lijkt dus te kloppen.

Zowel bij het elektrisch openen als sluiten van de achterklep gaat de afdekrolhoes automatisch omhoog of omlaag. Je hoeft die dus niet handmatig te sluiten. Toch wel erg handig die elektrische achterklep heb ik gemerkt bij het doen van b.v. boodschappen!

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 15 okt 2010, 13:42

Oke, ziet er hetzelfde uit als bij mijn variabele streepjes. Vreemd dat ze dat weg hebben gelaten. Aan de andere kant, met een automaat maakt het toch niks uit, die schakelt wanneer ie wil schakelen...;)

Ideaal dat die afdekrolhos automatisch mee omhoog en omlaag gaat. Hoevaak ik wel niet heb uit moeten stappen omdat ik het zelf of een bijrijder vergat dat ding weer omlaag te doen... :o

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 15 okt 2010, 16:24

Wouzers...dikke touring 8)

Mooie uitvoering en goede opties! Veel plezier ermee..
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

bkw38

Bericht door bkw38 » 15 okt 2010, 16:28

Ik ben een beetje jaloers op je opties.. Mooie 5 ! gefeliciteerd!
E60 530D

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 15 okt 2010, 17:08

Erg knappe Touring! >>>>> Al gestemd?

Mooggie

Bericht door Mooggie » 17 okt 2010, 13:49

Hey Fransosowitz,

Mooie E61 is het uiteindelijk geworden!

Ik weet dat je net als ik als ik een van de 'lange overpeinzers' was alvorens tot aankoop over te gaan, maar je bent uiteindelijk helemaal geslaagd als ik dat zo zie. :duim:

Toevallig heb ik afgelopen week ook (eindelijk eens!) mijn E60 gekocht. ;)

Mooggie
E90 330dA LCI 2010 245 pk Saphirschwarz M-pakket (2016-heden) Afbeelding
eerder:
E60 535d pre-LCI 2005 272 pk Carbonschwarz M-pakket (2010-2016)
E46 330d pre-LCI 2002 184 pk Saphirschwarz (2006-2010)

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 18 okt 2010, 08:22

Klopt inderdaad Mooggie; we hebben er lang naar gezocht en op gewacht. Maar uiteindelijk zijn we blij dat we wat langer gewacht hebben zodat we deze auto qua uitrusting, leeftijd en km-stand gevonden hebben. Inmiddels hebben we er iets van 1000km mee gereden en wat rijdt dat toch super! :)

Ralph

Bericht door Ralph » 18 okt 2010, 09:20

Het is inderdaad een goed stap geweest om te rustig te wachten en te zoeken naar datgene dat het meest voldoet (qua uitrusting/prijs/kmstand). Wat een prachtige wagens met prachtige uitrustings.

Wat ben ik jaloers op jullie :>
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 19 okt 2010, 08:50

Jouw bolide mag er anders ook zeker wezen Ralph!

Afgelopen weekend heb ik trouwens enkele keren gezien dat er gebouwen in 3D getoond worden op het navigatiescherm. Zoals in Zwolle en ook b.v. het Gelredome stadion in Arnhem. Erg gaaf! 8)

Zoiets als onderstaande foto:

Afbeelding

boskabouter

Bericht door boskabouter » 14 jan 2011, 18:58

Hey, mooie wagen, wilde die kleur ook, maar was van de zomer niet meer te vinden. Heb dus nu zelf een Titangrijs, verder ongeveer tzelfde maar dan een 200pk petroleumstoker. Bij de aflevering lieten ze me ook zien hoe dat 3-D beeld erop kwam, maar heb dat nu 6mnd later en 21.500 km verder nooit meer terug gezien of terug kunnen krijgen. Hoe deed je dat? Interactieve kaart en dan schaal 50m of zo? Ik krijg het niet voor elkaar. En m'n moeder woont in Zwolle dus daar rij ik ook weles, maar ik zie dan alleen gewone kaart. Ha maar die 200pk petroleum oven van mij rijdt wel slechts 6.6l/100km.... -_-

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 14 jan 2011, 19:04

In Zwolle heb ik inderdaad zo'n 3D gebouw zien staan. Was al vanaf de snelwegring zichtbaar: het was dacht ik een kerkgebouw wat in 3D getoond werd. Ik denk dat de schaal toen op iets van 200 of 500m stond en wel op perspectief natuurlijk.. Hiervoor moet die 3D functie wel ingeschakeld zijn in je I-drive (opties van je navigatiescherm), Misschien dat eens controleren?

Tsja, dat jouw diesel 6,6 l/100km verbruikt is hartstikke mooi. :) Dat haal ik echt niet met mijn 525i. Ook al is het een laatste E61 model met efficient dynamics. Maar ik betaal wel veel minder wegenbelasting! Haha! :W

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”