BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Hallo,
mijn E39 525 TDS van 1997 houdt de laatste tijd vaak in. Het is zeer onregelmatig, het kan namelijk al meteen bij een koude start zijn maar ook als je bijvoorbeeld al 20 km hebt gereden. Als je het gas vol intrapt komt hij gewoon niet op gang en loopt heel weinig in toeren op, en even daarna begint hij te schokken en heeft hij plotseling vol vermogen. Heb er al dieselreiniger in gegooid maar dat mocht niet baten.
mijn E39 525 TDS van 1997 houdt de laatste tijd vaak in. Het is zeer onregelmatig, het kan namelijk al meteen bij een koude start zijn maar ook als je bijvoorbeeld al 20 km hebt gereden. Als je het gas vol intrapt komt hij gewoon niet op gang en loopt heel weinig in toeren op, en even daarna begint hij te schokken en heeft hij plotseling vol vermogen. Heb er al dieselreiniger in gegooid maar dat mocht niet baten.
- Sterling M5
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 09 okt 2010, 17:52
- Locatie: Hardenberg
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
ja hij rookt als ik het gas intrap.. zwarte uitstoot vooral.
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
heb exact hetzelfde gehad (vanaf dag 1).....
525 TDS uit 2000
Vaak (niet altijd!) als ik gas gaf ging de toerenteller niet boven de 3000, verbruiksmeter wilde niet boven de 16 l/100km komen. Alleen als ik de kickdown gebruikte ging ie traag boven de 3000 toeren en dan brak de hel los. Dan ging het perfect (alleen het rijd zo onrustig elke keer vol optrekken)
Top op de snelweg was ook maar 180. Ondanks vol gas geven (ook de verbruiksmeter bleef hangen op 16 l/100km)
Ik vreesde het ergste voor turbo. Maar het gekke was dat als ie koud was er geen last van had (maar ja om nou te blazen met koude motor.....), en ik nam aan dat als er een turbo (of iets anders echt stuk zou zijn het wel continu zou zijn.....
Door drukte (werk en verhuizing) geen tijd om naar garage te gaan (kon er goed mee rijden op de binnenwegen naar mijn werk, alleen inhalen was erg genant!)
Ik heb voor een godsvermogen spoelmiddelen (Wynn's) door de diesel gegooid. Het enige wat dat verhielp was de rookbom die ik ontstak als ik vol gas gaf....
Na een half jaar (elke dag 6o km) werkelijk van de ene op de andere dag over! Niet te geloven!
Nu 4 maanden verder en geen enkele keer meer terug gekomen....
Ik denk dat de vorige eigenaar (man van 78) veel te rustig heeft gereden en dat daardoor alles van binnen vervuild en aangekoekt was.
Gek verhaal ik weet het, maar de garage kan niks vinden en ik ben blij dat het over is!
525 TDS uit 2000
Vaak (niet altijd!) als ik gas gaf ging de toerenteller niet boven de 3000, verbruiksmeter wilde niet boven de 16 l/100km komen. Alleen als ik de kickdown gebruikte ging ie traag boven de 3000 toeren en dan brak de hel los. Dan ging het perfect (alleen het rijd zo onrustig elke keer vol optrekken)
Top op de snelweg was ook maar 180. Ondanks vol gas geven (ook de verbruiksmeter bleef hangen op 16 l/100km)
Ik vreesde het ergste voor turbo. Maar het gekke was dat als ie koud was er geen last van had (maar ja om nou te blazen met koude motor.....), en ik nam aan dat als er een turbo (of iets anders echt stuk zou zijn het wel continu zou zijn.....
Door drukte (werk en verhuizing) geen tijd om naar garage te gaan (kon er goed mee rijden op de binnenwegen naar mijn werk, alleen inhalen was erg genant!)
Ik heb voor een godsvermogen spoelmiddelen (Wynn's) door de diesel gegooid. Het enige wat dat verhielp was de rookbom die ik ontstak als ik vol gas gaf....
Na een half jaar (elke dag 6o km) werkelijk van de ene op de andere dag over! Niet te geloven!
Nu 4 maanden verder en geen enkele keer meer terug gekomen....
Ik denk dat de vorige eigenaar (man van 78) veel te rustig heeft gereden en dat daardoor alles van binnen vervuild en aangekoekt was.
Gek verhaal ik weet het, maar de garage kan niks vinden en ik ben blij dat het over is!
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Meen je dat nou! ?? Ik heb deze auto nu vanaf augustus en heeft tot een maand geleden altijd goed gedaan en daarna werd het steeds erger.. af en toe heeft ie nog wel momenten dat ik het gas kan intrappen en dat schiet ie weer weg zoals vanouds. De garage kon bij de mijne ook niks vinden. Hij is namelijk uitgelezen en er zat geen enkele foutcode in en ze zeggen dat de luchtmassameter nog goed werkt... Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat als bij jouw auto. Scheelt me een hoop geld en tijd.
Bedankt voor je reactie..!
Bedankt voor je reactie..!
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
De mijne had het waarschijnlijk vanaf het begin .
Ik kocht hem in december 2009, de eerste dag van de sneeuw en vorst.
Hier rond Maastricht lag continu sneeuw en ijs tot eind januari dus moest constant voorzichtig rijden....
Daarna werd het een tijdje erger.
Heb 3 garages bezocht (gewoon gevraagd, niks. Ze wilde wel het blok uitelkaar halen en dan zoeken, daar had ik geen zin in vanwege de kosten en niet de garantie dat het weg zou zijn)),
Veeeeeeel Wynn's door de diesel gegooid en zelfs mijn gaspedaal en automaatbak diverse malen gereset.
Allemaal niks. Daarom vreesde ik voor mijn Turbo (hoor je veel horrorverhalen over) of dat mijn LMM stuk was...... Maar mijn redenatie was dat hij dan alijd moest inhouden (deed het nu 90% van de tijd inhouden).
Vandaar (en door de drukte) dat ik stug door ben gereden.......(wel continu alle vloeistoffen in de gaten gehouden en bedacht zijn op "rateltjes/geluiden" want je weet maar nooit)
Godzijdank met goed gevolg
Hopelijk gaat het bij jou hetzelfde!~Succes!
Ik kocht hem in december 2009, de eerste dag van de sneeuw en vorst.
Hier rond Maastricht lag continu sneeuw en ijs tot eind januari dus moest constant voorzichtig rijden....
Daarna werd het een tijdje erger.
Heb 3 garages bezocht (gewoon gevraagd, niks. Ze wilde wel het blok uitelkaar halen en dan zoeken, daar had ik geen zin in vanwege de kosten en niet de garantie dat het weg zou zijn)),
Veeeeeeel Wynn's door de diesel gegooid en zelfs mijn gaspedaal en automaatbak diverse malen gereset.
Allemaal niks. Daarom vreesde ik voor mijn Turbo (hoor je veel horrorverhalen over) of dat mijn LMM stuk was...... Maar mijn redenatie was dat hij dan alijd moest inhouden (deed het nu 90% van de tijd inhouden).
Vandaar (en door de drukte) dat ik stug door ben gereden.......(wel continu alle vloeistoffen in de gaten gehouden en bedacht zijn op "rateltjes/geluiden" want je weet maar nooit)
Godzijdank met goed gevolg
Hopelijk gaat het bij jou hetzelfde!~Succes!
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Okee..
heb er vanavond mee gereden +/- 90 km en heeft het vrijwel goed gedaan zonder in te houden. Heel af en toe had ie een terugval maar pakte m daarna meteen weer op.
Hopen dat het geleidelijk weg gaat.
heb er vanavond mee gereden +/- 90 km en heeft het vrijwel goed gedaan zonder in te houden. Heel af en toe had ie een terugval maar pakte m daarna meteen weer op.
Hopen dat het geleidelijk weg gaat.
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Hoi
nou dat probleem had ik ook weet je wat je kunt doen het steker van luchtmassameter ff los kopelen en 1- 2 dag zo rijden maar kleine stukjes. als hij niet meer stoterd dan is het luchtmassameter sensor naar dew klote . bij mij sensor venvangen en geen problem meer , sensor kost 100 euro .
Vgr Roman
nou dat probleem had ik ook weet je wat je kunt doen het steker van luchtmassameter ff los kopelen en 1- 2 dag zo rijden maar kleine stukjes. als hij niet meer stoterd dan is het luchtmassameter sensor naar dew klote . bij mij sensor venvangen en geen problem meer , sensor kost 100 euro .
Vgr Roman
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
^^^^^^
Wat Armando zegt kan heel goed kloppen, alleen had ik het met een Benz. Sensortje kapot. En dat ding kan veel stress geven omdat je altijd het ergste denkt (TURBOOO)
Wat Armando zegt kan heel goed kloppen, alleen had ik het met een Benz. Sensortje kapot. En dat ding kan veel stress geven omdat je altijd het ergste denkt (TURBOOO)
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Is idd heel goed mogelijk en idd geeft het veel stress (auw, dat gaat veel kosten ;( )
maar het gekke is dus bij mij dat de sensor niet stuk was (volgens de garage). en de bmw het nu dan ook weer goed doet!
Hij heeft al maanden niet meer ingehouden en volgens mij kan een sensor zichzelf niet repareren.....(was het maar zo, zou wel mooi zijn !! )
maar het gekke is dus bij mij dat de sensor niet stuk was (volgens de garage). en de bmw het nu dan ook weer goed doet!
Hij heeft al maanden niet meer ingehouden en volgens mij kan een sensor zichzelf niet repareren.....(was het maar zo, zou wel mooi zijn !! )
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
ben vandaag naar een andere garage geweest en heb 'm wederom weer laten uitlezen. Nu kwam er wel wat uit, namelijk inspuitbeginregeling regelafwijking. het inpsuitbegin stationair is 20 graden, wat normaal gesproken 3 graden moet zijn. Kan dit een defect zijn aan de brandstofpomp. Wat de monteur ook heeft gedaan is gekeken naar de verstuivers en op de 5e verstuiver zit een stroomdraadje aangesloten die van de brandstofpomp afkomt. dit draadje is een beetje zwart geworden omdat het bloot op de verstuiver waarschijnlijk heeft gelegen waardoor het is gaan versmelten. Dat draadje heeft hij even losgekoppeld gehad en daarna weer er op aangesloten. Daarna heb ik de hele middag en avond er zonder problemen mee kunnen rijden. Hij heeft geen enkele keer ingehouden.
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Kijk, dat zijn de betere berichten voor jou!
Ik hoop dat het nu over is voor je.
Ik hoop dat het nu over is voor je.
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Vandaag weer de nodige kilometers gereden en houdt weer in. Het is wel beduidend minder wat ie inhoudt, maar ja het probleem is er dus nog steeds. Kan de brandstoffilter een oorzaak zijn? Ik ga sowieso het elektradraadje wat naar de verstuiver gaat vervangen.
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
VRIEND doe die sensor vervangen luchtmassameter sensor , dat wat je heb gehad had ik ook al
gloof me dan komt wel goed
gloof me dan komt wel goed
Re: BMW 525 TDS houdt af en toe in qua vermogen
Je gaat toch niet zo maar een LMM vervangen als je niet zeker weet of het m is? Wat je zegt over loskoppelen klopt, gewoon ff de stekker dr af rukken en kijken of ie goed loopt. Hoeft geen dagen, dat merk je snel genoeg.
Ik zou het persoonlijk ook is ff bij je intercoolerslangen zoeken. Slangklemmen die onderaan zitten die verrotten altijd bij die krengen waardoor t zooitje gaat lekken, met onregelmatige dingen als gevolg. Al in de tussentijd iets verder gekomen?
Ik zou het persoonlijk ook is ff bij je intercoolerslangen zoeken. Slangklemmen die onderaan zitten die verrotten altijd bij die krengen waardoor t zooitje gaat lekken, met onregelmatige dingen als gevolg. Al in de tussentijd iets verder gekomen?
Laatst gewijzigd door Gast op 20 dec 2010, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren