Verlagingsset? welke?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door Danishbmw » 21 okt 2010, 18:37

Ik heb een schroefset van FK, en die bevalt mij prima!! Qua comfort alles is het echt een top setje..Vooral als je kijkt naar de prijs en kwaliteitsverhouding. Het is geen stuiterbak geworden en rijd nog steeds ontzettend comfortabel. Ben blij dat ik hiervoor ben gegaan en niet voor een setje van rond de 1000 euro.

Ik ben best een mierenneuker als het te maken heeft met mijn auto, maar de FK set bevalt super. :amen:
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door bmwpeter » 23 okt 2010, 16:03

Voor een nette verlaging die niet te extreem is zou je idd de Eibach-Prokit kunnen nemen. Op het forum zijn genoeg mensen die hier mee rijden dus bezoek even de showrooms en bekijk de pica's.

Vind zelf wel dat je verschil ziet tussen verlaagde sedans, tourings en QP's. Hoewel deze toch allemaal uitgerust zijn met een Eibach-prokit zie je toch verschil bij de wielkasten. Tis raar maar waar, je zou zeggen dat Eibach hier rekening mee gehouden heeft en ze alle drie even laag zou hebben gelegd maar in de praktijk is dit dus niet zo x|

Een sedan staat met de Eibach's in verhouding lichtjes voorover, een touring staat daarentegen voor het zicht een beetje achterover en een QP staat zoals ie in mijn ogen moet staan mooi vlak. :~
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Griffendahl

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door Griffendahl » 23 okt 2010, 22:48

Ik zou onder een 318i geen Eibach Pro set nemen... Eibach Pro op een 4 cilinder benzine valt gewoon niet mooi, die laat de auto enorm duiken. Met name op een sedan is dit niet echt een mooi gezicht, verder heeft te veel rake een negatieve invloed op de werking van je ABS en TC.

Echter als je zoals jij een beetje op zoek bent naar een 'duikende' look is de Eibach wel iets voor jou.

Op een 6 cilinder of een diesel vallen de Eibach Pro's gek genoeg wel heel mooi.

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door Mikkie » 24 okt 2010, 01:33

Ik heb net zoals jij de viercilinder 320d (PFL), dan valt ie kennelijk wel mooi, maar wat is de uitwerking op de (stabiliteits-)systemen dan?

Griffendahl

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door Griffendahl » 24 okt 2010, 09:55

Bij veel positieve of negatieve rake - 'duiken' of 'achterover hangen' tov standaard - verplaats je het zwaartepunt van je auto. De meetwaarden van je ABS en TC zijn worden verrekend op basis van je standaard zwaartepunt.

Hierdoor kan het zijn dat je ABS relatief (of misschien zelfs te) laat in grijpt, datzelfde geldt voor je TC die niet meer zal ingrijpen, of onjuist ingrijpen (bijv te sterk of te zwak) op het moment dat jij het verwacht.

Overigens heb ik geen Eibach Pro onder mijn auto, dus je zou het niet met mijn auto kunnen vergelijken.

Gebruikersavatar
JJ-BMW-F30
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 apr 2008, 22:56

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door JJ-BMW-F30 » 24 okt 2010, 11:01

Eibach Pro op een 4 cilinder benzine valt gewoon niet mooi, die laat de auto enorm duiken. Met name op een sedan is dit niet echt een mooi gezicht, verder heeft te veel rake een negatieve invloed op de werking van je ABS en TC.
Valt wel mee hoor. Vanwege het lagere gewicht van de auto duurt wat langer voordat de veren helemaal zijn ingezakt.

Afbeelding

De werking van het ABS systeem:link
Afbeelding
-- BMW_e46, The Perfect Driving --

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door bmwpeter » 24 okt 2010, 18:10

Ben ff niet mee (of eigenlijk toch wel) met het vooroverhangen van juist de viercilinder benzinemotoren en de tijd voor het inzakken van de veren.

Je zou zeggen dat het motorblok van een "kleine" viercilinder minder weegt dan een zescilinder benzine of diesel. Het rare is echter dat de vier cilinder benzine sedans met de Pro-kit aan de voorzijde lager komen te liggen dan de zescilinderversies en diesels.

De achterzijde blijft daarnaast nog, als het ware, ietwat te ver omhoog staan. Het inzakken van de achterzijde duurt bij een sedan best lang en zelfs dan blijft de viercilinder sedan enigszins voorover hangen is mijn ervaring. Ben er zelf best tevreden over maar voor het perfecte mooi zijn had de verlaging op mijn sedan aan de voorzijde best een half centimetertje minder mogen uit pakken. :P

Tis raar maar waar en qua motorblokmassa etc. zou je dus eigenlijk verwachten dat dit ten opzichte van een zescilinder of diesel juist andersom zou zijn. x|
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Griffendahl

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door Griffendahl » 24 okt 2010, 20:53

Volgens mij hebben ze het 'mindere' gewicht van de 4 cilinder over gecompenseerd door een iets te lichte voorveer te gebruiken.

Griffendahl

Re: Verlaginsset? welke?

Bericht door Griffendahl » 24 okt 2010, 20:56

JJ_BMWe46 schreef:De werking van het ABS systeem:link
Allemaal leuk, maar dit is wel een hele versimpelde uitleg, het cog van je auto is wel degelijk van invloed op de werking van je ABS. Bij een duikende auto verplaatst je cog naar voren. Hierdoor zullen je voorwielen eerder blokkeren bij hevig remmen en je achterwielen minder hard op het asfalt gedrukt worden dus ook sneller blokkeren. Je achterremmen zullen op deze manier ook minder bijdragen aan je gehele remkracht. Dit geldt helaas ook voor correcties die door de ABS uitgevoerd worden.

Toegegeven, het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen, maar 't is wel beter om niet te extreem te gaan met rake.

Holographic91

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door Holographic91 » 25 okt 2010, 00:15

Dan zou de ABS toch ook niet optimaal kunnen werken als je schroefveren aan je eigen wens aanpast, want zo was de auto OEM ook niet. Maar daargelaten, heb sinds anderhalve maand ook Eibach pro veren met originele schokbrekers, en zeer tevreden erover. Ook met 4 zelfs 5 mensen in de auto geen problemen, alleen bij echt *** drempels is het aan te raden langzaam te rijden (op te trekken) omdat anders je voorbumper een klap krijgt, maar dit is zeker niet bij standaard drempels. De originele achterveer bleek bij vervanging ook al een tijd gebroken te zijn (onderste stukje, en was al aan het roesten).

Griffendahl

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door Griffendahl » 25 okt 2010, 08:35

Holographic91 schreef:Dan zou de ABS toch ook niet optimaal kunnen werken als je schroefveren aan je eigen wens aanpast, want zo was de auto OEM ook niet.
Niet helemaal waar want de je cog naar beneden of naar boven verplaatsen heeft eigenlijk geen effect voor de werking. Het probleem is het naar voren en naar achteren verplaatsen van je cog. De meeste verlagingsveren blijven binnen een veilige marge. Voor 10 of 20 mm extra verlagen tov achter is geen probleem, maar bij 50mm verschil tussen verlaging voor en achter ga je dit wel ondervinden.

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door bmwpeter » 25 okt 2010, 11:14

Griffendahl schreef:Volgens mij hebben ze het 'mindere' gewicht van de 4 cilinder over gecompenseerd door een iets te lichte voorveer te gebruiken.
Dat idee heb ik inderdaad ook want het blijft me toch elke keer opvallen bij een 316i of 318i sedan met Pro-kit verlaging.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

westy1969
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:58

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door westy1969 » 29 okt 2010, 19:04

Hallo allen,

Na het lezen van dit topic begin ik toch te twijfelen over welke verlagings set ik zou moeten nemen.
Met name omdat ik een touring 316 uit 2003 heb, en men spreekt over het feit dat de eibach-pro niet goed staan onder deze motoren.

Mijn touring staat nu iets achter over, en naar mijn mening te hoog op zijn voorpoten.
Wat is jullie advies en hebben jullie mss voorbeelden van een 316 touring die wel netjes verlaagd is.
Het hoeft niet extreem, liever subtiel.

Hier een foto van mijn touring;

Afbeelding

De huidige status;

Afbeelding

Alvast bedankt voor de reacties.

gtz Kees

westy1969
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:58

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door westy1969 » 03 nov 2010, 19:50

Hmm blijkt toch een lastige vraag. :-(

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Verlagingsset? welke?

Bericht door bmwpeter » 09 nov 2010, 18:52

Rijd Optimus niet met een Pro-kit verlaging op zijn touring? :roll:

Anders gewoon ff de showrooms bekijken hier zul je vast veel wijzer door worden.

PS:

Op een touring en QP vind ik de Pro-kit verlaging wel goed uitpakken ongeacht de motorisering. Een touring staat origineel meestal iets achterover terwijl dat na de verlaging niet meer is of beter gezegd minder opvalt.

Bij een sedan (viercilinder benzine) is dit achteroverhangen origineel veel minder of zelfs niet het geval maar na de verlaging komt de auto ietsjes voorover te hangen. Dit blijkt bijvoorbeeld uit mijn rijhoogte van 33,5cm voor en 34,5cm achter (gemeten van hart velg tot onderzijde wielkastrand. Tis maar 10mm maar wel zichtbaar dus imo.

KLIK ook eens op onderstaande link voor verdere info:

http://www.bmwportal.nl/performance-f35 ... t6174.html
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”