dsc
Re: dsc
staat er asc op jouw knopje?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
heey
bij mij staat er ook asc en als ik die indruk gaat ook de geel / oranje lamp aan op het display en dan kan ik
doen wat ik wil en het systeem grijpt idd niet in.
maar er zal vast wel een verschil zijn tusse dsc en asc maar ik zou niet weten wat haha.
bij mij staat er ook asc en als ik die indruk gaat ook de geel / oranje lamp aan op het display en dan kan ik
doen wat ik wil en het systeem grijpt idd niet in.
maar er zal vast wel een verschil zijn tusse dsc en asc maar ik zou niet weten wat haha.
M-power
Volgens mij is het wel/niet ingrijpen inderdaad het verschil tussen DSC en ASC. ASC zit in de PFL's (en misschien ook in eerdere FL-modellen) en kent alleen aan of uit, terwijl DSC meer standen kent. Volgens mij was het zoiets .
Niet helemaal juist. DSC is in NL al vanaf de eerste modellen in '98 een optie geweest terwijl ASC standaard was.Mikkie schreef:Volgens mij is het wel/niet ingrijpen inderdaad het verschil tussen DSC en ASC. ASC zit in de PFL's (en misschien ook in eerdere FL-modellen) en kent alleen aan of uit, terwijl DSC meer standen kent. Volgens mij was het zoiets .
Dit kostte aanvankelijk ca 3500 Gulden! En daardoor kom je dit systeem in NL geleverde auto's van voor ca 2002 niet zoveel tegen. Geleidelijk is de meerprijs steeds lager geworden en uiteindelijk is het zo rond 2003 standaard uitrusting geworden (ik weet niet zeker of dit op alle modellen zo was).
In ieder geval is DSC (ESP) een veel uitgebreider systeem als ASC (traktiecontrole op de achterwielen).
BMW 318CI 2003 M-Technik II
-
Het exacte antwoord, ook volgens mijn handleiding:
DSC grijpt in op de 4 wielen; dat is gelijk ESP bij andere merken. Als je begint te schuiven zal DSC beginnen remmen op alle 4 wielen indien nodig en eventueel vermogen reduceren. Als je 1 maal op de knop duwt heb je enkel nog ASC, als je langer duwt staat het systeem volledig uit.
ASC is enkel een anti-spinsysteem. Het grijpt enkel in op de aangedreven wielen en kan niks doen als je bv. onderstuur hebt.
DSC grijpt in op de 4 wielen; dat is gelijk ESP bij andere merken. Als je begint te schuiven zal DSC beginnen remmen op alle 4 wielen indien nodig en eventueel vermogen reduceren. Als je 1 maal op de knop duwt heb je enkel nog ASC, als je langer duwt staat het systeem volledig uit.
ASC is enkel een anti-spinsysteem. Het grijpt enkel in op de aangedreven wielen en kan niks doen als je bv. onderstuur hebt.
1 keer drukken, dus geel symbooltje, dan is je traction control uit, en kun je snel optrekken maar hij grijpt dan wel in wanneer de auto overdwars gaat. Langer inhouden, rood symbooltje, en je kan ook overdwars Zo is het iig bij mijn 320d FL 2002