Hoe doen jullie dat met parkeren?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Martijn_bmw

Re: Hoe doen jullie dat met parkeren?

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 14:18

Mikkie schreef:Dus iedereen moet maar lijden en verder lopen omdat er ooit wel eens iemand onvoorzichtig is geweest? Wat ik nu zou doen weet ik niet, maar met m'n vorige auto had je een slechte aan me. Hoe klein het gaatje ook was, ik zou proberen zo strak mogelijk langs je portier te parkeren en in m'n eigen vak te blijven. Want dat lok je dan ook uit...
+1 die zijn altijd voor mij, laat me vriendin eerst uitstappen en vervolgens met de rechterkant spiegel aan spiegel er tegenaan parkeren...

zelf parkeer ik gewoon overal waar mogelijk en het liefst zo dichtbij mogelijk!

het blijft een gebruiksvoorwerp hoor :zwaai:

vorig jaar zomer in Cannes heeft me dat een gebroken kentekenplaat voor en een bumperstripje achter gekost maar verder eigenlijk nooit schade of deurdeuken...
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006

dekkerm1

Bericht door dekkerm1 » 26 okt 2010, 14:28

ik ben net zo paranoie als meerdere hier zie ik haha.
ik zet mijn auto NOOIT naast oude auto`s of familie auto`s. mits er genoeg ruimte is zodat hun deur helemaal open kan.
wanneer mogelijk: fileparkeren.
in parkeergarages zoek ik altijd een plek op waar ik tussen betonnen palen sta. zown plaatsje waar maar 1 auto kan staan.
is die er niet? dan zet ik hem toch gewoon op 2 plaatsen :)
in 1 jaar tijd had ik 6 deukjes in me auto. half jaar geleden alles eruit laten halen en dat wil ik ook zo houden:)

gr.
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3

Mikkie

Bericht door Mikkie » 26 okt 2010, 16:17

Fabian79 schreef:weet niet waar jij vandaan komt, maar ik woon echt vlakbij amsterdam en haarlem. Als je weet hoe ze in de stad met auto's om gaan dan begrijp je mijn redenatie wel.

En tot nu toe ben ik deukvrij sinds ik deze regel hanteer :+
Voorheen was dat wel anders. Actie = reactie (en ik ben echt niet de enige ;) )

Ze moeten de parkeervakken gewoon wat groter (lees: breder) maken. Dan is er geen ergernis en werkt het volgens mij een stuk beter allemaal
Ik woon in het centrum van Nijmegen dus ben zeer zeker bekend met wat je bedoelt, ook hier wordt verre van zuinig omgegaan met geparkeerde auto's. En ik probeer ook wel een redelijk veilige plek te vinden, maar niet zodanig dat een ander er hinder van ondervindt. Persoonlijk beschouw ik dat namelijk als asociaal. Of betaal je ook voor twee parkeerplekken?

Natuurlijk mogen de vakken wel wat breder maar zo lang dat niet gebeurt moeten we het er maar mee doen.

beamerarie

Bericht door beamerarie » 26 okt 2010, 18:41

Martijn_bmw schreef:
Mikkie schreef:... met m'n vorige auto had je een slechte aan me. Hoe klein het gaatje ook was, ik zou proberen zo strak mogelijk langs je portier te parkeren en in m'n eigen vak te blijven. Want dat lok je dan ook uit...
+1 die zijn altijd voor mij, laat me vriendin eerst uitstappen en vervolgens met de rechterkant spiegel aan spiegel er tegenaan parkeren...
Prima mannen, dan blijft m'n lak tenminste gewoon heel en stap ik vrolijk via de achterdeur in, wat zeg ik, misschien doe ik wel alleen het raampje van de achterdeur open en spring met dukes-of-hazard-kinda-slide zo de auto in,

@Fabian79: een man naar m'n hart, nu weten we naast wie niet te parkeren in het geval van een toekomstige E46 meeting (niet naast Martijn en Mikkie dus)

groetjes Arie

p.s. "het blijft een gebruiksvoorwerp hoor :zwaai: " ugh ugh :r. Ik wil niet in slechte vergelijkingen verzanden maar een rolex behandel je toch anders dan een swatch

beamerarie

Bericht door beamerarie » 26 okt 2010, 18:42

dekkerm1 schreef:...in 1 jaar tijd had ik 6 deukjes in me auto. half jaar geleden alles eruit laten halen en dat wil ik ook zo houden:) ..
Je hebt groot gelijk, mag ik vragen waar je dat laat doen en wat dat ongeveer kost dat uitdeuken?

mvg Arie

Mikkie

Bericht door Mikkie » 26 okt 2010, 22:27

beamerarie schreef:Prima mannen, dan blijft m'n lak tenminste gewoon heel en stap ik vrolijk via de achterdeur in, wat zeg ik, misschien doe ik wel alleen het raampje van de achterdeur open en spring met dukes-of-hazard-kinda-slide zo de auto in,

@Fabian79: een man naar m'n hart, nu weten we naast wie niet te parkeren in het geval van een toekomstige E46 meeting (niet naast Martijn en Mikkie dus)

groetjes Arie

p.s. "het blijft een gebruiksvoorwerp hoor :zwaai: " ugh ugh :r. Ik wil niet in slechte vergelijkingen verzanden maar een rolex behandel je toch anders dan een swatch
Nogal een slechte vergelijking ;). Als ik iets koop voor dagelijks gebruik hou ik er rekening mee dat het slijt en dat het niet vrij zal zijn van gebruikssporen. Als je een Rolex dagelijks gebruikt doe je natuurlijk voorzichtig maar dan nog bestaat de kans dat je zelf ergens langs schuurt of dat een ander 'm per ongeluk beschadigt. Wil je dat niet, moet je 'm niet dragen...
Dat betekent niet dat ik beschadiging uitlok, maar wel dat ik het risico incalculeer. Dat ik desondanks zo voorzichtig mogelijk (binnen de voor mij redelijke grenzen) met mijn bezit en dat van anderen omga, doet daar niets aan af. Prima als je niet naast me wil parkeren hoor, ook al heb je niets te vrezen :).

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 27 okt 2010, 07:51

Mikkie schreef:
Fabian79 schreef:weet niet waar jij vandaan komt, maar ik woon echt vlakbij amsterdam en haarlem. Als je weet hoe ze in de stad met auto's om gaan dan begrijp je mijn redenatie wel.

En tot nu toe ben ik deukvrij sinds ik deze regel hanteer :+
Voorheen was dat wel anders. Actie = reactie (en ik ben echt niet de enige ;) )

Ze moeten de parkeervakken gewoon wat groter (lees: breder) maken. Dan is er geen ergernis en werkt het volgens mij een stuk beter allemaal
Ik woon in het centrum van Nijmegen dus ben zeer zeker bekend met wat je bedoelt, ook hier wordt verre van zuinig omgegaan met geparkeerde auto's. En ik probeer ook wel een redelijk veilige plek te vinden, maar niet zodanig dat een ander er hinder van ondervindt. Persoonlijk beschouw ik dat namelijk als asociaal. Of betaal je ook voor twee parkeerplekken?

Natuurlijk mogen de vakken wel wat breder maar zo lang dat niet gebeurt moeten we het er maar mee doen.

Ik heb eigenlijk pas 1x commentaar gehad van iemand hoor.
Als het erg druk is dan parkeer ik inderdaad ook naast de duurdere auto's en het liefst op de breedste plek in de buurt.
Maar als er veel ruimte is sta ik op twee plekken om mijn eigen spullen te beschermen.

En dan sta ik zo dat er echt geen fiat 500 meer tussen past :+
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

kaasplank

Bericht door kaasplank » 27 okt 2010, 08:18

beamerarie schreef: p.s. "het blijft een gebruiksvoorwerp hoor :zwaai: " ugh ugh :r. Ik wil niet in slechte vergelijkingen verzanden maar een rolex behandel je toch anders dan een swatch
Pfff.. jij en de rest hier hebben ook 'maar' een bmw hoor. Je moet niet overdrijven.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 okt 2010, 08:24

My thoughts exactly... :roll:

j0eyv

Bericht door j0eyv » 27 okt 2010, 08:33

Vandaag met mijn bestuurderskant dicht naast iemand zijn bijrijders kant geparkeerd. In de hoop dat de persoon rechts van mij genoeg plaats over heeft. Ik moet zeggen dat dit toch wel werkt! :) Heb meer dan een meter over tussen mij en de auto rechts.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 08:38

kaasplank schreef:
beamerarie schreef: p.s. "het blijft een gebruiksvoorwerp hoor :zwaai: " ugh ugh :r. Ik wil niet in slechte vergelijkingen verzanden maar een rolex behandel je toch anders dan een swatch
Pfff.. jij en de rest hier hebben ook 'maar' een bmw hoor. Je moet niet overdrijven.
+1 had je een of andere exotische oldtimer / ferrari / bugatti / etc. dan snap ik dat je moeilijk doet met parkeren maar de gemiddelde persoon (incl. mezelf ;) ) heeft "maar" een bmw van zo'n 10 jaar oud en een gemiddelde dagwaarde van 10K ;)

tuurlijk mag je daar trots op zijn (ben ik zelf ook) en voorzichtig mee omgaan maar overdrijven is ook een vak ;)
beamerarie schreef:Fabian79: een man naar m'n hart, nu weten we naast wie niet te parkeren in het geval van een toekomstige E46 meeting (niet naast Martijn en Mikkie dus)
uhhh dat ik niet zo spastisch doe over parkeren betekend niet dat ik zelf net zo lomp om ga met andermans spullen als de gemiddelde nl-er he ;) ik zou nooit me deur tegen de auto naast me aanslaan want dat vind ik net zo asociaal als parkeren over 2 vakken....
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006

Richel88

Bericht door Richel88 » 27 okt 2010, 08:41

En mense met n te dikke auto ( lees te dure ) die zijn uiteraard wel voorzichtig, echter van de andere kant doet een deukje of krasje weer geen centje pijn in hun portemonnee natuurlijk..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

bmwede

Bericht door bmwede » 27 okt 2010, 09:05

tja en een clio is ook geen bmw he , een clio is van pisplaten staal gemaakt als je er al naar kijkt zit er al een deuk in ..

bofkont

Bericht door bofkont » 27 okt 2010, 09:13

Griffendahl schreef:
bofkont schreef:Ben ik toch blij met mijn eigen oprit thuis :)
En garage :) (toekomstige) cabrio binnen en de E46 op de oprit :)
Volgend jaar bouw ik ook een garage :)

En Martijn,

had je een of andere exotische oldtimer / ferrari / bugatti / etc. dan snap ik dat je moeilijk doet met parkeren maar de gemiddelde persoon (incl. mezelf ) heeft "maar" een bmw van zo'n 10 jaar oud en een gemiddelde dagwaarde van 10K

tuurlijk mag je daar trots op zijn (ben ik zelf ook) en voorzichtig mee omgaan maar overdrijven is ook een vak

Hou oud of hoeveel een auto waard is doet er bij mij niet toe, wil gewoon dat hij er superstrak bijstaat.
Heb ik ook met de Seat cordoba station van mijn vriendin die is maar 2k waard.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 27 okt 2010, 09:20

Het is dus eigenlijk kort samen te vatten.

Zolang er nog mensen zijn die met deuren rammen (en zie dat regelmatig) neem ik mijn voorzorgsmaatregelen :+
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”