Geen aansteker in het dashboard of midden console.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmw-e46-320d

Geen aansteker in het dashboard of midden console.

Bericht door bmw-e46-320d » 31 okt 2010, 23:02

Beste lezers,

ik ben eens benieuwd of er meerdere bmw-rijders zijn die een e46 bezitten met daarin een VDO navigatie systeem. Ik heb dit wel maar mis daarin tegen een asbak met aansteker, niet dat ik de asbak nodig heb maar wel de 12Volts voorziening om mijn telefoon eens te kunnen bijladen. Ik heb op deze site gezocht maar kon er niks van vinden.
Dus mijn vraag zijn er al e46 eigenaren die hier een oplossing voor hebben gecreerd, of ben ik de enige die dit gemis ondervind?
Als je een oplossing hebt is het dan mogelijk om een afbeelding en een beschrijving te plaatsen hoe je dit hebt gemaakt.

Dnl

Re: Geen aansteker in het dashboard of midden console.

Bericht door Dnl » 31 okt 2010, 23:12

Ik had er één in de 330i Sedan, en miste de 12volt ook..

Maarr... Wellicht is dit een optie :!..
Afbeelding
, origineel BMW en te bestellen bij BimmerParts (zie Adverteerders gedeelte).

muller1007

Bericht door muller1007 » 01 nov 2010, 02:25

Ik heb ook een BMW/VDO schermpje op de plek van de aansteker en miste de 12v aansluiting. Ik heb dat met de bovenstaande module opgelost. Is m.i. ook een erg mooie en handige oplossing. De aansteker, of in elk geval de bedrading ligt waarschijnlijk gewoon achter je VDO scherm. Bij mij hebben ze die doorgetrokken naar de module.

bmw-e46-320d

Bericht door bmw-e46-320d » 01 nov 2010, 19:30

Beste Muller1007 en Daniël,

hartelijk dank voor jullie snelle reacties, De oplossing waarvan de foto is geplaatst is inderdaad een nette maar mijn inziens niet zo'n prettige oplossing, daar de aansluitingen naar achteren gericht zijn. Ik denk dat ze behoorlijk praktisch zijn voor de achterpassagiers. Misschien voor later.....
Dat er aanluitkabels achter het scherm te vinden zijn is denk ik voor mij de beste oplossing tot nu toe en denk erover om ergens een aansluiting te creeren in het dashboard dan wel midden console
.
Nogmaals bedankt voor de reacties en als ik de aansluiting klaar heb zal ik foto's plaatsen.

Mvgr. Paul

loek

Bericht door loek » 02 nov 2010, 19:09

Hallo,

Ik heb de aansteker netjes naast het vdo scherm zitten ook zonder asbak.
zie foto

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gast op 02 nov 2010, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto werkend gemaakt

edho

Bericht door edho » 02 nov 2010, 19:57

Ook ik heb een e46 met een vdo systeem. Geen aansteker te vinden...

Ik heb het telefoonbakje verwijderd, hier zit ook een stekker aan ivm het laden van de telefoon. De stekker heb ik aan elkaar laten zitten en de kabel van het telefoonbakje doorgeknipt. Hiervan heb ik de plus en min doorgetrokken naar de console achter het vdo scherm. Daar heb ik een losse aanstekerpluggat aangesloten.

Aan de bovenrand van je vdo scherm is een kleine open ruimte waar je een draadje door kunt voeren naar buiten. Bij mij gaat er een draadje naar mijn active holder voor mijn smartphone (brodit materiaal speciaal voor bmw passend)
De aanstekerpluggat ligt dus los achter het vdo scherm. Als ik er wat anders in wil pluggen, dan moet ik even 4 schroefjes loshalen, maar dat zal zeer weinig voorkomen. Ik ben tevreden met deze haast onzichtbare oplossing.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”