Stuurslot klemt
-
Stuurslot klemt
Hier even mijn ervaring (lees problemen)...
Ongeveer een maand geleden zijn de problemen begonnen. Mijn E61 kon ik met de afstandsbedining niet meer openen en/of sluiten. Naar de garagist (geen erkende dealer) gebeld en afspraak gemaakt (2 weken verder). Een weekje verder kreeg ik op mijn info scherm de melding "stuurslot klemt" in een oranje/gele kleur. Terug de garagist gebeld en hij zei dat dit kon komen vanwege een conflict doordat ik de wagen niet meer met de afstandsbediening kon sluiten... OK... Ik geloof dat allemaal en wacht rustig af tot ik op 11 oktober naar de afspraak in de garage kon gaan... Vrijdags voor mijn afspraak geeft mijn radio er de brui aan... Wat een ellende... Enfin... Ik op 11 oktober naar de garage. Een uurtje later kreeg ik telefoon dat een printplaat in de dakspoiler problemen gaf vanwege "gekende" vochtproblemen. OK, vervang die printplaat dan maar hé... Zo gezegd zo gedaan...Toen ik 's avonds mijn wagen wilde gaan halen bleek deze nog steeds niet klaar te zijn, de melding van "stuursot klemt" kreeg hij niet weg. Uiteindelijk ben ik dindagavond mijn wagen toch gaan halen, omdat ik niet zonder kan... €487 moeten betalen... Afstandsbedienng en radio werkten tenminste wel... Volgens de garagist zou de stuurkolop moeten vervangen worden... Een wagen van 4 jaar, die nieuw zijnde toch wel wat geld kost... Kan toch niet. Stuurkolom vervangen zou nog eens zo'n slordige €900 kosten...
Ik een mail naar BMW BELUX gestuurd. Enkele dagen later schriftelijk een antwoord gehad met advies dat ik een afspraak moest maken met een erkende dealer, ze zouden de diagnose afwachten en zien wat eventueel kon gedaan worden als commerciële tegemoetkoming. Bij de eerste garage kon ik pas een afspraak hebben op 17 november, bij de andere op 5 november. Ik afspraak vastgelegd op 5 november. Melding van "stuurslot klemt" blijft in het oranje/geel staan en ik kan verder... Tot vanavond... Ik wilde weg rijden en de melding "stuurslot klemt" was in het rood... gevolg, auto wil niet starten...
Nu afwachten wat ik morgenvroeg als reactie krijg, ik ga nog eens contact opnemen met de garage en met BMW BELUX, ben eens benieuwd...
Is er iemand die ervaring heeft met deze melding van "stuurslot klemt" ???
Alvast bedankt...
Grtjs, Chris
Ongeveer een maand geleden zijn de problemen begonnen. Mijn E61 kon ik met de afstandsbedining niet meer openen en/of sluiten. Naar de garagist (geen erkende dealer) gebeld en afspraak gemaakt (2 weken verder). Een weekje verder kreeg ik op mijn info scherm de melding "stuurslot klemt" in een oranje/gele kleur. Terug de garagist gebeld en hij zei dat dit kon komen vanwege een conflict doordat ik de wagen niet meer met de afstandsbediening kon sluiten... OK... Ik geloof dat allemaal en wacht rustig af tot ik op 11 oktober naar de afspraak in de garage kon gaan... Vrijdags voor mijn afspraak geeft mijn radio er de brui aan... Wat een ellende... Enfin... Ik op 11 oktober naar de garage. Een uurtje later kreeg ik telefoon dat een printplaat in de dakspoiler problemen gaf vanwege "gekende" vochtproblemen. OK, vervang die printplaat dan maar hé... Zo gezegd zo gedaan...Toen ik 's avonds mijn wagen wilde gaan halen bleek deze nog steeds niet klaar te zijn, de melding van "stuursot klemt" kreeg hij niet weg. Uiteindelijk ben ik dindagavond mijn wagen toch gaan halen, omdat ik niet zonder kan... €487 moeten betalen... Afstandsbedienng en radio werkten tenminste wel... Volgens de garagist zou de stuurkolop moeten vervangen worden... Een wagen van 4 jaar, die nieuw zijnde toch wel wat geld kost... Kan toch niet. Stuurkolom vervangen zou nog eens zo'n slordige €900 kosten...
Ik een mail naar BMW BELUX gestuurd. Enkele dagen later schriftelijk een antwoord gehad met advies dat ik een afspraak moest maken met een erkende dealer, ze zouden de diagnose afwachten en zien wat eventueel kon gedaan worden als commerciële tegemoetkoming. Bij de eerste garage kon ik pas een afspraak hebben op 17 november, bij de andere op 5 november. Ik afspraak vastgelegd op 5 november. Melding van "stuurslot klemt" blijft in het oranje/geel staan en ik kan verder... Tot vanavond... Ik wilde weg rijden en de melding "stuurslot klemt" was in het rood... gevolg, auto wil niet starten...
Nu afwachten wat ik morgenvroeg als reactie krijg, ik ga nog eens contact opnemen met de garage en met BMW BELUX, ben eens benieuwd...
Is er iemand die ervaring heeft met deze melding van "stuurslot klemt" ???
Alvast bedankt...
Grtjs, Chris
Re: Stuurslot klemt
Wat een ellende zeg. En dan ook nog moeten wachten tot 5 november.
Ik ga er vanuit dat de officiele dealer het probleem wel zal vinden.
En een goed vooruitzicht in ieder geval dat BMW aangegeven heeft financieel bij te willen schieten.
Een auto van <5 jaar valt volgens mij nog onder een soort coulance regeling.
Bij welke dealer mag je op 5 november?
Ik ga er vanuit dat de officiele dealer het probleem wel zal vinden.
En een goed vooruitzicht in ieder geval dat BMW aangegeven heeft financieel bij te willen schieten.
Een auto van <5 jaar valt volgens mij nog onder een soort coulance regeling.
Bij welke dealer mag je op 5 november?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Kingfisher
- Contacteer:
Ik sta versteld van de mogelijke coulanceregeling. Mijn dealer wilde daar niets van weten toen ik met mijn 4 jaar oude auto aangaf dat mijn niveauregeling (net als die van vele mede E61-rijders) vanwege een ontwerpfout van BMW kapot was.
Ik hoop dat je ellende snel opgelost wordt, want dit klinkt niet prettig.
Ik hoop dat je ellende snel opgelost wordt, want dit klinkt niet prettig.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
-
@Ralph => Ik had eerst een afspraak bij Tanghe in Melsbroek, ten vroegste 17/11... De afspraak die ik nu heb is bij Juma te Mechelen.
@King => Betreffende de commerciële tegemoetkoming. Ik had naar BMW BELUX een mail gestuurd en als antwoord gekregen dat ik mijn wagen bij een erkende dealer moest binnenbrengen, een diagnose laten stellen, en dan zouden ze zien wat er als commerciële tegemoetkoming gedaan kon worden.
Intussen staat mijn wagen voor de deur in panne... Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met BMW BELUX en blijkbaar heb ik recht op gratis bijstand, gratis afslepen en eventueel een grats vervangvoertuig. Dit nog tot de wagen 5 jaar wordt (juli 2011). Dan het gratis nummer van de bijstandsservice gebeld en daar zeiden ze dat er binnen het uur een technieker zou langskomen... Ben benieuwd... ;-)
@King => Betreffende de commerciële tegemoetkoming. Ik had naar BMW BELUX een mail gestuurd en als antwoord gekregen dat ik mijn wagen bij een erkende dealer moest binnenbrengen, een diagnose laten stellen, en dan zouden ze zien wat er als commerciële tegemoetkoming gedaan kon worden.
Intussen staat mijn wagen voor de deur in panne... Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met BMW BELUX en blijkbaar heb ik recht op gratis bijstand, gratis afslepen en eventueel een grats vervangvoertuig. Dit nog tot de wagen 5 jaar wordt (juli 2011). Dan het gratis nummer van de bijstandsservice gebeld en daar zeiden ze dat er binnen het uur een technieker zou langskomen... Ben benieuwd... ;-)
-
Awel... Technieker stond hier inderdaad binnen het uur, maar kon er zelf niets aan doen. Dit had ik wel verwacht, maar was wel verbaasd van de service. Je moet het allemaal maar weten, waar je recht op hebt hé... De technieker was franstalig (kwam van Brussel) maar supervriendelijk en heeft het nodige gedaan om zo spoedig mogelijk (volgens hem ongeveer een uurtje) te kunnen afslepen en een vervangvoertuig te voorzien... Ben verder benieuwd... 

- GreyCooperS
- Contacteer:
Volgens mij zijn de dealer bij onze zuiderburen een stuk meer klantgericht
Succes man! Hoop dat ze het snel (en met coulance) kunnen fixen voor je!

Succes man! Hoop dat ze het snel (en met coulance) kunnen fixen voor je!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Kijk kijk... dat is pas service.
Ik duim voor je dat de schade meevalt en dat je weer gauw mag rondcrossen in je beemer.
Ik duim voor je dat de schade meevalt en dat je weer gauw mag rondcrossen in je beemer.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
-
Even updaten... Net terug thuisgekomen... BMW is getakeld naar de garage en van touring een vervangwagen (Opel Zafira) ter beschikking gekregen. Daar mededeling gekregen dat deze assistance een van de betere op de markt is. Kosteloos en zelfs zonder franchise...
Al bij al komt het allemaal nog wel goed blijkbaar, enkel afwachten wat nu de brokken en de kosten zullen zijn, maar ik hou jullie hier op de hoogte. Hopelijk blijft alles verder verlopen zoals het tot nu toe loopt...
Al bij al komt het allemaal nog wel goed blijkbaar, enkel afwachten wat nu de brokken en de kosten zullen zijn, maar ik hou jullie hier op de hoogte. Hopelijk blijft alles verder verlopen zoals het tot nu toe loopt...

-
Vorige week vrijdag mijn wagen terug mogen halen... Er werd een herprogrammatie gedaan en de melding bleek verdwenen te zijn... Afwachten en hopen dat het zo blijven mag nu...
De ELV kent problemen bij E9x BMW. Een maatregelplan kan dan soelaas bieden. Heb er al een aantal gezien waarbij de stuurkolom toch vervangen diende te worden.
http://wiki.bavariantechnic.com/index.p ... tion_Error
http://wiki.bavariantechnic.com/index.p ... tion_Error
Autologic BMW is a genuine alternative to 'GT1', 'SSS', and 'ISIS', often providing quicker diagnostics, coding and programming to the BMW diagnostic tools.
Heb hetzelfde probleem met een net 4 jaar geworden BMW5 - melding <4j en een paar weken erna (auto was toe net 4 jaar) kon de wagen niet meer starten. Moeten afslepen naar BMW garage. Daar vertelden ze dat de wagen een ganse dag moet geherprogrammeerd worden ofwel stuurkolom dient worden vervangen. Ik vind dit laatste abnormaal want zou gaan om een sensor dewelke in de stuurkolom verwerkt zit en de batterijspanning niet meer (correct) opmeet. In de garage gaan ze er heel licht over maar vind zoiets eerder een productiefout (alsof je een motor zou moeten vervangen omdat de batterij niet meer werkt). Enfin, afwachten dus, maar ik vroeg me af hoe wijd verspreid dit probleem is en of er mensen zijn die ervaring hebben met een tussenkomst in deze vanwege BMW (Belux bv). Alvast bedankt !