Lampje Remmen blijft branden
Lampje Remmen blijft branden
Ik heb onlangs mijn voorste en achterste remblokken vervangen. ook heb ik voor en achter de slijt indicatie sensor vervangen. toch blijft het lampje van de remmen branden. ik heb al gecontroleerd of de sensoren goed vast zitten en of de stekkertjes goed vast zitten. ik heb inmiddels meer dan 500 kilometer er mee gereden. iemand enig idee hoe ik dit kan resetten of waar dit aan zou kunnen liggen.
Alvast bedankt
Edwin Welling
Alvast bedankt
Edwin Welling
Re: Lampje Remmen blijft branden
Maar dan gaat het remmenlampje toch niet branden :?
Wat je kunt proberen is contact in stand twee zetten (niet starten) dan wachten tot het remmenlampje uit gaat dit kan wel even duren mischien zelfs een paar minuten.
werkt dit niet dan heb je waarschijnlijk toch een van de sensoren niet goed aangesloten, haal dan de stekkers even los en kijk of je de pinnen in de stekker niet verbogen hebt.
succes gr Theo
Wat je kunt proberen is contact in stand twee zetten (niet starten) dan wachten tot het remmenlampje uit gaat dit kan wel even duren mischien zelfs een paar minuten.
werkt dit niet dan heb je waarschijnlijk toch een van de sensoren niet goed aangesloten, haal dan de stekkers even los en kijk of je de pinnen in de stekker niet verbogen hebt.
succes gr Theo
bij mijne vorige bmw heb ik dat moeten laten uitzetten via computer nadat we remblokken en slijtagesensor hadden vervangen
theokouis schreef:Maar dan gaat het remmenlampje toch niet branden :?
succes gr Theo
sensoren zitten goed heb ik dus al gecontroleerd. zal contact in stand 2 even proberen. hou je op de hoogte
En? Is het al opgelost??
Hiii Edwin,
Mijn zoon had hetzelfde probleempje als jij heb / had(??) na vervangen van blokken en sensoren.
Kregen het lampje ook softwarematig niet uit.
De oplossing is heel simpel: gewoon even een accupool losmaken, 10 tellen wachten accupool er weer op en weg is het probleem !!
Mijn zoon had hetzelfde probleempje als jij heb / had(??) na vervangen van blokken en sensoren.
Kregen het lampje ook softwarematig niet uit.
De oplossing is heel simpel: gewoon even een accupool losmaken, 10 tellen wachten accupool er weer op en weg is het probleem !!
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
We zullen het nooit weten...
Offfff hij is nog steeds aan het zoeken (naar zijn leesbril??)
Laatst gewijzigd door Gast op 11 nov 2010, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Sorry voor de late reactie maar hier komt ie alsnog
Heb contact op stand 2 laten staan en na een tijdje ging het lampje uit en het probleem is opgelost. had daarvoor wel nog mijn remvloeistof niveau gecontroleerd en dit was inderdaad te hoog dus dit heb ik ook verlaagd. of dit ook heeft bijgedragen aan het uitgaan van mijn lampje of dat het alleen door het contact op stand 2 kwam weet ik niet maar ben allang blij dat het lampje nu eindelijk uit is.
met vriendelijke groet,
Edwin
Heb contact op stand 2 laten staan en na een tijdje ging het lampje uit en het probleem is opgelost. had daarvoor wel nog mijn remvloeistof niveau gecontroleerd en dit was inderdaad te hoog dus dit heb ik ook verlaagd. of dit ook heeft bijgedragen aan het uitgaan van mijn lampje of dat het alleen door het contact op stand 2 kwam weet ik niet maar ben allang blij dat het lampje nu eindelijk uit is.
met vriendelijke groet,
Edwin
Het is in ieder geval opgelost!
- Boarder327
Bij mij gaat het lampje idd uit na een seconde of 20.Edwin_W schreef:Sorry voor de late reactie maar hier komt ie alsnog
met vriendelijke groet,
Edwin
Maar als ik 5 min heb gereden gaat deze weer aan.Ik heb de connectors gecontroleerd en alles schoongemaakt.
Het probleem blijft. Iemand een idee?
Ik laat volgende week de auto maar uitlezen.
Gr Maurice
Mischien is het niveau van de remvloeistof aan de lage kant... anders even de sensoren in de remblok controlleren.