Aankooptips
Aankooptips
geachte,
ik ga a.s zaterdag kijken naar een M3 E46 cabrio.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten.
Ik wil de auto namelijk op een brug bekijken.
bedankt alvast.
ik ga a.s zaterdag kijken naar een M3 E46 cabrio.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten.
Ik wil de auto namelijk op een brug bekijken.
bedankt alvast.
Re: Aankooptips
Laat een aankoopkeuring uitvoeren. Je gaat veel geld uitgeven aan een snelle auto waarmee flink gereden kan zijn.
Re: Aankooptips
Belangrijk is o.a. het subchassis.
Deze kunnen uitscheuren als er excessief mee gereden is.
Is ook best duur om te repareren.
Meestal begint het linksachter en dan de voorste bevestiging.
Om het goed te zien kun je beter de achterwielen eraf halen en looplamp erbij.
Vaak kun je dit ook horen als je over b.v. verkeersdrempel rijdt.
Hij bonkt dan.
Zorg er ook voor dat je de geschiedenis goed kent.
Zelf heb ik dat ook uitgezocht en de dealers werkte allemaal goed mee.
Deden niet moeilijk hierover.
Kun je gelijk vragen naar de km standen.
De beurten navragen, vooral de inrijbeurt rond de 2000 km is belangrijk bij een M3.
En zijn de kleppen al een keer gesteld, zo ja, bij welke km stand ?
Goed proefrijden, de auto mag beslist niet trillen of rare geluiden maken.
Ook niet bij hoge snelheden.
Rijdt de auto ook eerst goed warm.
En dan testen !
Ook kun je de auto laten keuren (zoals hierboven reeds aangegeven) of uitlezen bij een BMW dealer.
Weet je in ieder geval meer over de auto.
Succes
Deze kunnen uitscheuren als er excessief mee gereden is.
Is ook best duur om te repareren.
Meestal begint het linksachter en dan de voorste bevestiging.
Om het goed te zien kun je beter de achterwielen eraf halen en looplamp erbij.
Vaak kun je dit ook horen als je over b.v. verkeersdrempel rijdt.
Hij bonkt dan.
Zorg er ook voor dat je de geschiedenis goed kent.
Zelf heb ik dat ook uitgezocht en de dealers werkte allemaal goed mee.
Deden niet moeilijk hierover.
Kun je gelijk vragen naar de km standen.
De beurten navragen, vooral de inrijbeurt rond de 2000 km is belangrijk bij een M3.
En zijn de kleppen al een keer gesteld, zo ja, bij welke km stand ?
Goed proefrijden, de auto mag beslist niet trillen of rare geluiden maken.
Ook niet bij hoge snelheden.
Rijdt de auto ook eerst goed warm.
En dan testen !
Ook kun je de auto laten keuren (zoals hierboven reeds aangegeven) of uitlezen bij een BMW dealer.
Weet je in ieder geval meer over de auto.
Succes

Laatst gewijzigd door willem-57 op 19 mar 2011, 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Aankooptips
absoluut een aankoopkeuring !!!
Hoe handig je zelf ook bent,
tevens is het belangrijkste punt al genoemd
let op scheuren in het chasis bij m3
Daarnaast de gewone dingen
Niets rammelt,
onderhoudshistorie is kloppend en uitgebreid
Auto is in smetteloze staat tenzij prijs er naar is
let op kleurverschil
Vraag door omtrent beweegredenen verkoop en onderhoud
succes
en als je hem koopt willen we meteen foto's !!!
Hoe handig je zelf ook bent,
tevens is het belangrijkste punt al genoemd
let op scheuren in het chasis bij m3
Daarnaast de gewone dingen
Niets rammelt,
onderhoudshistorie is kloppend en uitgebreid
Auto is in smetteloze staat tenzij prijs er naar is
let op kleurverschil
Vraag door omtrent beweegredenen verkoop en onderhoud
succes
en als je hem koopt willen we meteen foto's !!!
Re: Aankooptips
indd. een aankoopkeuring laten uitvoeren, dat is het meest verstandige voordat je überhaubt over wil gaan tot aanschaf van een
3
zelf heb ik een
3 laten keuren door de Dekra en door een BMW dealer. Dekra is met 325Euro duur maar de hele auto wordt dan nagelopen, ook wordt de auto gecontroleerd op verfdikte/plamuur etc. wat op schade kan duiden.
de bmw dealer zet de auto op de brug en loopt hem ook helemaal na maar schade verleden wordt niet op gecontroleerd [tenzij het overduidelijk zichtbaar is lijkt mij]. deze keuring kost ronde de 100Euro [let wel op dat niet iedere BMW dealer een aankoopkeuring wil uitvoeren].
verder is het belangrijk dat bij modellen tussen bouwjaar 2001 en 05/2003 de terugroepacties zijn uitgevoerd voor de drijfstanglagerschalen en oliepomp. dit kun je natrekken dmv de laatste 7 tekens van het chassisnr. van de auto, en te bellen met een willekeurige BMW dealer [ook als het gaat om import modellen].
verder is de onderhoudsgeschiedenis zéér belangrijk bij deze auto's. zorg er dus voor dat de onderhoudsboekjes aanwezig zijn [dealerbeurten/stempels kun je ook controleren dmv. het chassisnr/kenteken] en een SCM certificaat voor het alarm [bij sommige verzekeringen vereist voor een allrisk verzekering, let er ook op dat het alarm is gekeurd bij een dealerbeurt;staat op de factuur vermeld].
wat willem-57 al aangaf, kijk indd. of de inrijcontrole is uitgevoerd, bij +-2.000km. afhankelijk van de km-stand kijk ook of de auto de Inspectie II service-beurt al heeft gehad. dit gebeurt meestal rond de 100.000km [afhankelijk van hoe er met de auto is gereden]. en zoals willem-57 ook al aangaf worden er bij deze beurt ook de cilynder kleppen gesteld [staat niet op de factuur vermeld, is inbegrepen bij arbeid]. kijk je dus bij een
3 met rond de 85.000km op de teller die Inspection II nog niet heeft gehad onthoud dan wel dat je redelijk snel aan deze beurt toebent. deze beurt kost rond de 2.000Euro dus vergeet dit niet bij aanschaf.
de motorolie is belangrijk bij
3's; dit moet altijd Castrol 10W60 zijn. als je na aankoop van deze
nog dingen wilt aanpassen moet je dat ook in de gaten houden; mocht je bv. andere velgen, interieur, navigatie, verlichting willen, dit zijn allemaal dure dingen dus kan je misschien beter kijken naar een duurdere auto die al wel is voorzien van deze dingen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt en suc6 met de aankoop!
ps. zelf vond ik de zoektocht naar een juiste
, en het keuren/natrekken van gegevens ook een van de leukste dingen van het aankopen van de
dus geniet ervan! 

zelf heb ik een

de bmw dealer zet de auto op de brug en loopt hem ook helemaal na maar schade verleden wordt niet op gecontroleerd [tenzij het overduidelijk zichtbaar is lijkt mij]. deze keuring kost ronde de 100Euro [let wel op dat niet iedere BMW dealer een aankoopkeuring wil uitvoeren].
verder is het belangrijk dat bij modellen tussen bouwjaar 2001 en 05/2003 de terugroepacties zijn uitgevoerd voor de drijfstanglagerschalen en oliepomp. dit kun je natrekken dmv de laatste 7 tekens van het chassisnr. van de auto, en te bellen met een willekeurige BMW dealer [ook als het gaat om import modellen].
verder is de onderhoudsgeschiedenis zéér belangrijk bij deze auto's. zorg er dus voor dat de onderhoudsboekjes aanwezig zijn [dealerbeurten/stempels kun je ook controleren dmv. het chassisnr/kenteken] en een SCM certificaat voor het alarm [bij sommige verzekeringen vereist voor een allrisk verzekering, let er ook op dat het alarm is gekeurd bij een dealerbeurt;staat op de factuur vermeld].
wat willem-57 al aangaf, kijk indd. of de inrijcontrole is uitgevoerd, bij +-2.000km. afhankelijk van de km-stand kijk ook of de auto de Inspectie II service-beurt al heeft gehad. dit gebeurt meestal rond de 100.000km [afhankelijk van hoe er met de auto is gereden]. en zoals willem-57 ook al aangaf worden er bij deze beurt ook de cilynder kleppen gesteld [staat niet op de factuur vermeld, is inbegrepen bij arbeid]. kijk je dus bij een

de motorolie is belangrijk bij


ik hoop dat je hier wat aan hebt en suc6 met de aankoop!


ps. zelf vond ik de zoektocht naar een juiste



Laatst gewijzigd door BM-DUB op 02 nov 2010, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Aankooptips
check post hierboven^^
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Aankooptips
hartelijk dank voor de tips!
Het gaat om deze auto:
http://link.marktplaats.nl/383918083
is deze auto niet bekend hier op het forum? (positief / negatief)
Het gaat om deze auto:
http://link.marktplaats.nl/383918083
is deze auto niet bekend hier op het forum? (positief / negatief)
Re: Aankooptips
Kenteken is i.i.g. van 2002 en auto van 2001 dusss vragen maar 

Re: Aankooptips
ik heb ondertussen nog een aantal keren contact gehad met de verkoper.
De boekjes zijn compleet ingevuld en er zit een BMW keuringsrapport bij.
Ook zitten de NAP formulieren erbij.
Tevens heb ik de dealers nagebeld die ondehoud aan de auto hebben uitgevoerd.
Alle modificatie's zijn ook uitgevoerd.
De laatste beurt van de auto is bij 100.000km geweest en dit was een inspectie II beurt en hierbij is extra de dynamo vervangen.
1 Dealer vertelde mij dat het differentieel in 2009 vervangen is, is dit een bekende reparatie aan een M3 E46?
Ik ga morgen naar de auto kijken, hopenlijk is alles dan ok.
De boekjes zijn compleet ingevuld en er zit een BMW keuringsrapport bij.
Ook zitten de NAP formulieren erbij.
Tevens heb ik de dealers nagebeld die ondehoud aan de auto hebben uitgevoerd.
Alle modificatie's zijn ook uitgevoerd.
De laatste beurt van de auto is bij 100.000km geweest en dit was een inspectie II beurt en hierbij is extra de dynamo vervangen.
1 Dealer vertelde mij dat het differentieel in 2009 vervangen is, is dit een bekende reparatie aan een M3 E46?
Ik ga morgen naar de auto kijken, hopenlijk is alles dan ok.
Re: Aankooptips
klinkt goed, ik zou alles toch even voor de zekerheid nalopen. De NAP check kan je via internet doen en kost slechts 2.95Euro.
Differentieel/cardan vervange etc., het komt weleens voor bij de M3 maar het is ook weer niet zo dat bij iedere M3 deze onderdelen vervangen moeten worden bij een specifieke Km-stand. sinds het gaat om een cabrio moet je ook niet vergeten dat hard-tops ongeveer 1.200 kosten. dit komt misschien van pas het onderhandelen naar een juiste prijs. suc6 ermee iig en we willen gelijk van je horen hoe het is gegaan!
Differentieel/cardan vervange etc., het komt weleens voor bij de M3 maar het is ook weer niet zo dat bij iedere M3 deze onderdelen vervangen moeten worden bij een specifieke Km-stand. sinds het gaat om een cabrio moet je ook niet vergeten dat hard-tops ongeveer 1.200 kosten. dit komt misschien van pas het onderhandelen naar een juiste prijs. suc6 ermee iig en we willen gelijk van je horen hoe het is gegaan!

2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Aankooptips
Mijn diff is ook vervangen, kan weleens gebeuren met 343pk 

Laatst gewijzigd door willem-57 op 19 mar 2011, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aankooptips
Helaas is het niet de M3 cabrio geworden.
Er was veel te veel aan en de vraagprijs dus veel te hoog.
Hierbij wat punten genoemd:
-Remblokken en remschijven voor en achter slecht
-Banden achter helemaal kaal
-Schade gehad RA en niet echt netjes gerepareerd waardoor de achterklep uitstak en raakte.
-Ashoes achter defect
-Bekleding niet in super nette staat
-Bumper voor beschadigd
-Vocht in lampen rondom
Helaas waren dit nogal punten wat voor mij belangrijk waren / zijn.
Ik ga verder op zoek naar een naar een betere M3.
Toch hartelijk dank voor de hulp!
Er was veel te veel aan en de vraagprijs dus veel te hoog.
Hierbij wat punten genoemd:
-Remblokken en remschijven voor en achter slecht
-Banden achter helemaal kaal
-Schade gehad RA en niet echt netjes gerepareerd waardoor de achterklep uitstak en raakte.
-Ashoes achter defect
-Bekleding niet in super nette staat
-Bumper voor beschadigd
-Vocht in lampen rondom
Helaas waren dit nogal punten wat voor mij belangrijk waren / zijn.
Ik ga verder op zoek naar een naar een betere M3.
Toch hartelijk dank voor de hulp!
Re: Aankooptips
kijk, zo zie je maar dat écht nette
's toch niet zo makkelijk te vinden zijn. door wie heb je uiteindelijk de auto laten keuren?

2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Aankooptips
Ik heb hem zelf met mijn vader op de brug gehad.
Ik hoop dat ik mijn R32 op korte termijn kan verkopen en dus zonder inruil opzoek kan naar een goeie M3.
Ik hoop dat ik mijn R32 op korte termijn kan verkopen en dus zonder inruil opzoek kan naar een goeie M3.